Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Nå begynner jeg og bli sliten av dette her. Gutten min tester grenser så det holder. Har pågått aå lenge nå og er sånn hver dag. Uansett hva han skal. Hver gang vi skal ut døra. Han nekter å kle på seg. Kaster klærne rundt seg. Ender med at jeg alltid må gå ut døra og si ; " da får jeg gå alene da ". Da kommer han løpende etter. Og får omsider på seg klærne. Hver dag vi skal hjem fra bhg. Er det det samme. Han nekter og kle på seg. Også sier han ; gjøre sjøl. Okei. Så får han prøve selv. Det tar en evighet. Men jeg lar han prøve. Han tuller og tøyser. Og ser på meg. Akuratt som om han vil at jeg skal reagere. Tilslutt Må jeg bare få på han klærne så kommer oss hjem. Hva bør jeg gjøre ? Jeg lar han alltid prøve selv. Men når jeg ser at han egentlig ikke gidder og kle på seg må jeg bare kle på han selv. Det ender med hyl og skrik. Også kommer vi til bilen. Da nekter han og sette seg inn. Og når han vel er inne , er det et styr med og få på han selen... Hvordan gjøre dette best mulig ? Anonymous poster hash: adb00...84f
the amazing spidermamma Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Heldigvis er vi over den verste trassen nå, men det kan fortsatt smelle innimellom. Typisk når man har dårlig tid. Det kan hjelpe å forberede godt, f.eks 'avtale' ved frokosten at først skal vi kle på, og så skal han få låse døra når vi går/låse opp bilen/et eller annet enkelt og raskt som kan være litt stas likevel. Si det tydelig og mange ganger og få ham med på det, sånn at han også er enig og har sagt det selv. Konkurranseinstinktet kan også utnyttes for å få fortgang - hvem kler på seg først, mamma eller Petter? Eller leke på seg klærne (høres kanskje omstendelig ut, men jeg lover at det tar lenger tid å stå i en viljekamp i 20 dyrebare minutter) - se! Sokken sier noe! Den sier --- hysj, hører du? Den sier at den vil på foten! Skal du ta den på? Osv.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 I påkledning hos oss fungerer det å si: ikke lov å ha på buksa/genser/ sokker.... Ellers så får han to valg.enten dette eller dette Anonymous poster hash: e9532...d83
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Jeg har tre barn og yngste er tre. Trasser hun kler jeg på henne med tvang. Har ikke tid til dilling når vi skal ut døra om morgenen. De lærer fort. Anonymous poster hash: 20b41...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå