Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Jeg og min samboer skal gifte oss om et år. Jeg har en datter fra et tidligere forhold, men ble sammen med samboer da hun bare var et halvt år gammel. Hun er nå 6 år gammel og vi har også en felles sønn på et år. Min datters biologiske far har ikke foreldreansvar og igjennom tidligere rettsak for 3 år siden ble dommere enige om at han ikke skulle få ha noe form for samvær med henne pga skadelige miljøer og psykiske problemer. Han har heller ikke møtt henne før rettsaken av egen vilje. Nå har vi lest litt om stebarnsadopsjon og funnet ut at dette er noe vi ønsker for vår datter. Jeg ønsker at han skal få like mye rettigheter som meg da hun er HANS barn i hjertet. Har noen erfaringer med en slik adopsjon? Er det kun & sende inn skjema og vente på en "rettsak"? Har datteren min noe å si i denne saken selv om hun er under 12 år gammel? Var lite info & finne på nett så håper noen her kan dele litt erfaringer. Setter pris på alt av info Anonymous poster hash: 39a07...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå