Gå til innhold

Spørsmål om uføre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte inn søknad i nov og venter spent på svar. Var inne på mine sider og så at i januar begynte behandling på barnetilegg.. Vil det da bety at jeg sannsynlig vis får søknaden godkjent? Regner med de ikke hadde startet behandle barnetilegg hvis de hadde gitt med avslag på uførsøknaden? Noen som vet?

Anonymous poster hash: a8009...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, går vel ann og ringe og høre😊

Anonymous poster hash: 97ef7...d3a

Skrevet

Ikke mye fornuftig du får vite om du ringer bestandig..

Skrevet

Hos meg gikk det veldig fort, jeg sendte søknaden om uføretrygd på mandag og på fredag lå det et brev på Mitt NAV hvor det sto at jeg hadde fått innvilget uføretrygd og i det brevet sto det også hva jeg skulle få, inkludert barnetillegg.

Fikk det samme brevet i posten uken etter.

Men det sto ingenting på nav om utregning før jeg faktisk fikk brevet med innvilget.

Anonymous poster hash: 39724...8c5
Skrevet

Ja da gikk det veldig fort 😛

Skrevet

Ja da gikk det veldig fort

Ja, ble helt sjokkert. Var forespeilet inntil 8 mnd behandlingstid også tok det 5 dager....

Men da sto det altså ingenting annet enn at søknaden var mottatt, også at den var innvilget.

• 3 uker senere...
Skrevet

Fant du ut av det?

Skrevet

Søknad om barnetillegg blir behandlet sammen med søknaden om uføretrygd. Får du innvilget uføretrygd og har omsorg for barn får du innvilget barnetillegg. 

Anonymous poster hash: b3c27...592
Skrevet

Jeg ville ringt Nav. :-)

Anonymous poster hash: 5de1f...1c0
Skrevet

Dere som får innvilget ufør, eller søker ufør. Er dere veldig alvorlig syke, og hva er alderen deres.

Jeg har vært syk siden 2002, har 8 forskjellige diagnoser. Prøvd både kurs, jobber og studier, vært under Nav, nesten hele tiden. Men jeg er for syk til å klare noe. Ser andre får uføretrygd, med bare en av mine diagnoser. Men Nav vil ikke la meg søke om ufør, de mener jeg er alt for ung og. Er 39 år. Legen min, spesialister og psykologen min mener alle jeg burde bli ufør.

Anonymous poster hash: 76531...beb
Skrevet

Dere som får innvilget ufør, eller søker ufør. Er dere veldig alvorlig syke, og hva er alderen deres.

Jeg har vært syk siden 2002, har 8 forskjellige diagnoser. Prøvd både kurs, jobber og studier, vært under Nav, nesten hele tiden. Men jeg er for syk til å klare noe. Ser andre får uføretrygd, med bare en av mine diagnoser. Men Nav vil ikke la meg søke om ufør, de mener jeg er alt for ung og. Er 39 år. Legen min, spesialister og psykologen min mener alle jeg burde bli ufør.

Jeg er 27 år og har en reuvmatologisk sykdom. Jobber litt så er ikke 100 % ufør

Anonymous poster hash: a7b10...6c0

Skrevet

Samboer var i arbeidsulykke , er 34 år og 100 prosent uføre

Anonymous poster hash: bc4d3...cc4

Skrevet

Jeg holder på å skal søke ufør nå. Etter mange år med sykdom som ikke blir bedre. Hjertesykdom . 29 år.

Anonymous poster hash: f3918...75a

Skrevet

Ble ufør da jeg var 41 år, hadde da vært syk siden jeg var 35 år.

Jeg fikk ME etter infeksjon. 

Men det er jo ikke diagnose som avgjør om du blir ufør, det er arbeidsevne. To stykker med samme sykdom kan ha forskjellig grad av sykdommen og ha helt forskjellig kropp og funksjonsevne.

Skrevet

Leverte inn søknad i nov og venter spent på svar. Var inne på mine sider og så at i januar begynte behandling på barnetilegg.. Vil det da bety at jeg sannsynlig vis får søknaden godkjent? Regner med de ikke hadde startet behandle barnetilegg hvis de hadde gitt med avslag på uførsøknaden? Noen som vet?

tok 6mnd når jeg fikk ufør

Skrevet

tok 6mnd når jeg fikk ufør

Tror hun lurte på om de hadde begynt på å behandle barnetillegg, betydde om hun fikk innvilget uføretrygd

Skrevet

Hos meg gikk det veldig fort, jeg sendte søknaden om uføretrygd på mandag og på fredag lå det et brev på Mitt NAV hvor det sto at jeg hadde fått innvilget uføretrygd og i det brevet sto det også hva jeg skulle få, inkludert barnetillegg.

Fikk det samme brevet i posten uken etter.

Men det sto ingenting på nav om utregning før jeg faktisk fikk brevet med innvilget.

Det gikk fort ja, hvor i landet var dette?

Anonymous poster hash: 7ec4b...954

Skrevet

Det gikk fort ja, hvor i landet var dette?

Anonymous poster hash: 7ec4b...954

Aust-Agder, men alle søknader går vel til Oslo og blir behandlet der?

Men mulig grunnarbeidet herfra var veldig bra da, for den ble jo godkjent med en gang de mottok den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...