Gå til innhold

du som skrev om D-vitamin og ny lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var nettadressen man kunne bestille fra? :)

Anonymous poster hash: a3da6...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang D-vitamin. Jeg fikk dette på resept. Samtidig fikk jeg resept på et pulver som skulle blandes i vann og drikkes for å bedre opptaket av vitaminer. Hadde lekkasje eller noe (husker ikke helt) fra tarmen som gjorde at det var dårlig opptak av vitaminer.

Anonymous poster hash: 6c349...d09

Skrevet

Ang D-vitamin. Jeg fikk dette på resept. Samtidig fikk jeg resept på et pulver som skulle blandes i vann og drikkes for å bedre opptaket av vitaminer. Hadde lekkasje eller noe (husker ikke helt) fra tarmen som gjorde at det var dårlig opptak av vitaminer.

Husker du hva det pulveret var som du fikk resept på?

Jeg har elendig opptak av vitaminer og mineraler, og er det noe man kan få på resept for å bedre det så er jeg veldig interessert.

Prøver å få ny fastlege jeg også, men står på venteliste, så kommer ingen vei med nåværende lege om jeg ikke vet om ting selv.

Setter pris på om du kan sjekke navnet :)

(ikke Hi)

Anonymous poster hash: 4b2db...cca

Skrevet

Ville bare si at jeg bestilte d vitamin fra iherb. De med 10000ie. Har tatt en hver dag og føler meg så mye bedre.

Har vært forferdelig plaga med pms også uten at noe har hjulpet mot det tidligere. Nå er pmsen borte og jeg har masse energi.

Før var jeg slapp og trøtt og grinete og etter eggløsning og fram til mens så var jeg ekstremt sur og hadde null energi. Alt var et ork. Helt merkelig, men her har jeg hatt positiv effekt altså

Anonymous poster hash: eec45...a3d

Skrevet

Var jeg om skrev det innlegget :) Lektor Doppler har linket til samme side jeg bestilte fra :) Min D vitamin heter Healthy Origins Vitamin D3 5000iu :)

Så godt å høre om deg som har tatt de med 10000 og føler deg bedre! Deilig når man slipper å vente flere mnd på forbedring :)

Anonymous poster hash: 12619...340

Skrevet

Husker du hva det pulveret var som du fikk resept på?

Jeg har elendig opptak av vitaminer og mineraler, og er det noe man kan få på resept for å bedre det så er jeg veldig interessert.

Prøver å få ny fastlege jeg også, men står på venteliste, så kommer ingen vei med nåværende lege om jeg ikke vet om ting selv.

Setter pris på om du kan sjekke navnet :)

(ikke Hi)

Husker desverre ikke. Fikk resepten på Balderklinikken i Oslo. Hadde slitt i to år med magen og legen ville ikke hjelpe meg.

Fikk påvist massiv matintollerans (reagerte på det meste av basisvarer i et norske kosthold) hadde diaré, vitaminbrist og dårlig opptak av næring. Fikk en gedigen kur med vitaminer og mineraler samt et strengt kosthold. Gikk fra sykemeldt til tilnærmet frisk på fem måneder.

Mange leger blåser av Balderklinikken men jeg føler de reddet livet mitt. Hadde ikke noe livskvalitet før jeg var der. Konstant vondt i magen, diaré, svimmel og slapp.

Skrevet

Husker desverre ikke. Fikk resepten på Balderklinikken i Oslo. Hadde slitt i to år med magen og legen ville ikke hjelpe meg.

Fikk påvist massiv matintollerans (reagerte på det meste av basisvarer i et norske kosthold) hadde diaré, vitaminbrist og dårlig opptak av næring. Fikk en gedigen kur med vitaminer og mineraler samt et strengt kosthold. Gikk fra sykemeldt til tilnærmet frisk på fem måneder.

Mange leger blåser av Balderklinikken men jeg føler de reddet livet mitt. Hadde ikke noe livskvalitet før jeg var der. Konstant vondt i magen, diaré, svimmel og slapp.

Takk for svar. Tross at jeg har levd på veldig bra kosthold i årevis får jeg bare større og større problemer. Har også gått på slike strenge tiltak med tilskudd osv. også. Men jeg blir egentlig bare dårligere. Feiler noe annet sykehusene ikke finner ut av, men ingen tar det med næringen alvorlig, så jeg har søkt meg privat der, men får liksom ikke orden på det. Prøvde også en periode større doser med glutamin mtp. lekk tarm uten at jeg merket noen endring.

Men takk for svar likeve, jeg skal sjekke opp dette videre :) Vet at Balderklinikken har hjulpet mange, så jeg er positiv til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...