Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #1 Skrevet 7. februar 2017 Min andreklassing har ei veldig god venninne som bor rett i nærheten av oss og de leker mye sammen hos de. Det er mest fordi vi har en toåring som alltid følger etter de, selv hvor mye jeg tar han bort. Etter skolen pleier vi å gå i akebakken og sier at hun ikke trenger å ringe på å spørre om venninnen vil være med. For da må vi passe på hennes lillesøster på 4. Mora og faren blir ikke med. Selv om de stort sett klarer seg selv, så er dette barn som ikke hører når de får beskjed om noe. Hadde hun kunne blitt med alene så hadde det vært helt greit, men med vår veldig krevende toåring så blir det plutselig litt mye når det blir hver gang Anonymous poster hash: a1bdb...88f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 Ja, det er det. Du trenger bare si at du ikke har kapasitet til å passe på fireåringen. Anonymous poster hash: 8f13c...367
Sint naken biltyv Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Hvem sender fireåringer alene ut da, herregud🙊
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Synes det er litt smålig av dere. Når barna åpenbart har foreldre som ikke engasjerer seg. Er det virkelig så slitsomt å hjelpe en fireåring i akebakken? Nå sier du selv at deres eldste er mest hos de, det er åpenbart helt ok for dere. Snakk om å ta og ikke gi. Anonymous poster hash: f7b5d...e02
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Ja, det er det. Du trenger bare si at du ikke har kapasitet til å passe på fireåringen. Anonymous poster hash: 8f13c...367 Det går ikke å si det, de har tilnærmet fri oppdragelse og barna bestemmer stort sett det meste der. Sier vi det, så blir hun med uansett Anonymous poster hash: 9160f...8c7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #6 Skrevet 7. februar 2017 Synes det er litt smålig av dere. Når barna åpenbart har foreldre som ikke engasjerer seg. Er det virkelig så slitsomt å hjelpe en fireåring i akebakken? Nå sier du selv at deres eldste er mest hos de, det er åpenbart helt ok for dere. Snakk om å ta og ikke gi. Anonymous poster hash: f7b5d...e02 De er mye hos oss også, på sommeren er vi ute med de hele dagen, begge to. Det blir bare så veldig mye Anonymous poster hash: 9160f...8c7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #7 Skrevet 7. februar 2017 Det går ikke å si det, de har tilnærmet fri oppdragelse og barna bestemmer stort sett det meste der. Sier vi det, så blir hun med uansett Anonymous poster hash: 9160f...8c7 Det er så, men det er ikke ditt problem. Anonymous poster hash: 8f13c...367
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #8 Skrevet 7. februar 2017 Jeg skjønner det er slitsomt, men! Tenk hva du gjør for barna 😃 de kommer til å huske det for resten av deres liv! At de fikk være med å ake😊ja, lid deg gjennom det. Det er bare for en periode. Anonymous poster hash: 5540d...285
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #9 Skrevet 7. februar 2017 Jeg skjønner deg godt. Hadde ikke tatt med meg en 4åring på toppen av det hele. Om jeg i såfall skulle bedt jenta med, hadde jeg sagt klart ifra at 4årongen ikke fikk være med. Anonymous poster hash: d0600...5d9
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #10 Skrevet 7. februar 2017 Synes det er litt smålig av dere. Når barna åpenbart har foreldre som ikke engasjerer seg. Er det virkelig så slitsomt å hjelpe en fireåring i akebakken? Nå sier du selv at deres eldste er mest hos de, det er åpenbart helt ok for dere. Snakk om å ta og ikke gi. Anonymous poster hash: f7b5d...e02 ' Forstår heller ikke problemet. Her har ungene besøk av alt mulig av slekt og venner i forskjellige aldre. Jeg har selv 4 barn fra 1 til 12 år og mye alene på grunn av mannens jobb. Synes det er lettere når de er flere og opptatt med hverandre i stedet for å mase på meg. Akebakke er jo ikke badebasseng, sikkerhetsnivået er helt annet i akebakken. Hadde gladelig hjulpet fireåringen og hatt min toåring med samtidig. Jeg bruker å ta ettåringen (blir snart 2) med så å si overalt, og det går overraskende greit. Han er med på stevner og heier på storesøsken, han er med i basseng, på butikken, på besøk, på turer i skog og mark, ja, overalt. Anonymous poster hash: 46b2b...083
Havhesten Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 Tenk stort, vær generøs. Hyggelig for datteren din å ha med venninnen sin! det er noen år med litt ungekaos, vips er de over
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 Folk på dib...generøse helgener. Jeg hadde ikke ønsket å ha med en ekstra 4-åring titt og ofte. Ikke når det er 3 andre unger med fra før. Anonymous poster hash: 9ed83...72b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Folk på dib...generøse helgener. Jeg hadde ikke ønsket å ha med en ekstra 4-åring titt og ofte. Ikke når det er 3 andre unger med fra før. Anonymous poster hash: 9ed83...72b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #14 Skrevet 7. februar 2017 Hadde ikke tatt ansvar for en ekstra 4 åring ... de får sende ungen alene, men hadde ikke passa på den. Hadd seff ringt ambulanse om ungen skada seg eller noe. Men det hadde jeg jo gjort uansett hvem sin unge det var. Hadde ungen vandra inn i skogen kunne jeg ikke tart ansvar for det heller om jeg hadde sagt nei til å ta med en ekstra Anonymous poster hash: 2f1ab...b0b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 Jeg hadde ikke giddet vært barnevakt for en 4 åring. Hadde evt tatt med andreklassingene og ville min 2 åring hjem hadde vi gått hjem mens de store kunne vært i bakken alene og kommet hjem når de ville. Hadde en 4 åring blitt med på lasset hadde jeg ikke sett på det som mitt ansvar, kanskje sendt en melding til mor at meg og 2 åringen har gått hjem så får hun vurdere om hun vil hente 4 åringen i bakken eller ikke. Anonymous poster hash: 3ae0e...4a9
Merdee Skrevet 7. februar 2017 #16 Skrevet 7. februar 2017 (endret) Når storesøsteren på 8 år er med, så er regner garantert foreldrene med at hun ser noe etter lillesøster, og ikke at det er deres ansvar alene. Jeg hadde selv sagt ja uten å blunke, en fireåring i en akebakke i nabolaget er ikke en utfordring. Når barnehager er på aketurer, så er det gjerne 1 voksen per 5- 6 barn. Det er fullt ut forsvarlig. Endret 7. februar 2017 av Winterlady.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #17 Skrevet 7. februar 2017 Når storesøsteren på 8 år er med, så er regner garantert foreldrene med at hun ser noe etter lillesøster, og ikke at det er deres ansvar alene. Jeg hadde selv sagt ja uten å blunke, en fireåring i en akebakke i nabolaget er ikke en utfordring. Når barnehager er på aketurer, så er det gjerne 1 voksen per 5- 6 barn. Det er fullt ut forsvarlig. Dette er midt i skogen og disse barna hører ikke når voksne snakker, hadde de gjort det så hadde det ikke vært noe problem Anonymous poster hash: 9160f...8c7
Iiiiik Skrevet 7. februar 2017 #18 Skrevet 7. februar 2017 (endret) La meg se om jeg skjønner. Det er snakk om to 7-åringer. Den ene er mye hos den andre fordi moren ikke får 2-åringen sin til å høre når han får beskjed om å la dem være i fred. Den andre har en 4-åring som gjerne vil være sammen med de store når de skal i akebakken. Det synes moren til 2-åringen er frekt og uaktuelt. Hun synes dessuten det er slitsomt at 4-åringen ikke hører på henne. Har jeg forstått deg riktig?? Endret 7. februar 2017 av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #19 Skrevet 7. februar 2017 La meg se om jeg skjønner. Det er snakk om to 7-åringer. Den ene er mye hos den andre fordi moren ikke får 2-åringen sin til å høre når han får beskjed om å la dem være i fred. Den andre har en 4-åring som gjerne vil være sammen med de store når de skal i akebakken. Det synes moren til 2-åringen er frekt og uaktuelt. Hun synes dessuten det er slitsomt at 4-åringen ikke hører på henne. Har jeg forstått deg riktig?? Jeg har aldri sagt at jeg syns det er frekt, det blir bare litt mye å passe på dette barnet hver gang vi skal ut. Hele året når vi er ute så er vi sammen med disse to barna og foreldrene er inne. Er snakk om at vi unngår å spørre om de skal være med oss når vi skal ake Anonymous poster hash: 9160f...8c7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #20 Skrevet 7. februar 2017 Det er INGENTING i veien for å gå i akebakken kun med dine egne barn. Hvis naboen vil at barna deres skal få ake, må de jo selv legge opp til det og kle på seg... Anonymous poster hash: 68c39...730
Iiiiik Skrevet 7. februar 2017 #21 Skrevet 7. februar 2017 La meg se om jeg skjønner. Det er snakk om to 7-åringer. Den ene er mye hos den andre fordi moren ikke får 2-åringen sin til å høre når han får beskjed om å la dem være i fred. Den andre har en 4-åring som gjerne vil være sammen med de store når de skal i akebakken. Det synes moren til 2-åringen er frekt og uaktuelt. Hun synes dessuten det er slitsomt at 4-åringen ikke hører på henne. Har jeg forstått deg riktig?? Jeg har aldri sagt at jeg syns det er frekt, det blir bare litt mye å passe på dette barnet hver gang vi skal ut. Hele året når vi er ute så er vi sammen med disse to barna og foreldrene er inne. Er snakk om at vi unngår å spørre om de skal være med oss når vi skal ake Anonymous poster hash: 9160f...8c7 Tror du ikke de tror at det er greit siden din datter er så mye hjemme hos dem? Jeg forstår deg fortsatt ikke, beklager at jeg brukte ordet frekt når det ikke var riktig, men i mine øyne er du fortsatt urimelig.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #22 Skrevet 7. februar 2017 Tror du ikke de tror at det er greit siden din datter er så mye hjemme hos dem? Jeg forstår deg fortsatt ikke, beklager at jeg brukte ordet frekt når det ikke var riktig, men i mine øyne er du fortsatt urimelig. Det er ikke det at jeg sier nei hvis de spør, det er det at vi er ute uten å spørre om de vil være med Anonymous poster hash: 9160f...8c7
Sint naken biltyv Skrevet 7. februar 2017 #23 Skrevet 7. februar 2017 La meg se om jeg skjønner. Det er snakk om to 7-åringer. Den ene er mye hos den andre fordi moren ikke får 2-åringen sin til å høre når han får beskjed om å la dem være i fred. Den andre har en 4-åring som gjerne vil være sammen med de store når de skal i akebakken. Det synes moren til 2-åringen er frekt og uaktuelt. Hun synes dessuten det er slitsomt at 4-åringen ikke hører på henne. Har jeg forstått deg riktig?? Haha😂👌🏼
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #24 Skrevet 7. februar 2017 OK, hvis jeg har forstått det riktig; neste gang dere skal ut å ake, sier dere ikke:"vil dere være med" som en familieting de kan sende barna på. Dere må spørre om 7åringen vil være med deres barn/dere. Dersom de da kommer med 4åringen også kan dere heller si noe, ev. kan dere tilby dere å hente 7åringen påveien til akebakken. Anonymous poster hash: a7a05...294
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #25 Skrevet 7. februar 2017 Du burde nesten tenke på hvordan det kommer til å bli når din toåring har blitt fire. Jeg kan garantere deg at minsten kommer til å ha akkurat samme ønske: være med de store på morsomme ting. Skal bli artig å høre hvordan du håndterer det da. Anonymous poster hash: 0dd2b...905
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå