Gå til innhold

Sminkenoob

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som bruker foundation (bb-cream), litt farge på bryn (ev. øyeskygge i "naturlige farger") og mascara. Men jeg kunne sikkert vært flinkere :P ! Har hatt dårlig hud i det siste, er hovedårsaken til at jeg kliner meg inn med bb-cream. For å skjule utslettet... stresskviser... 

Er det noe pudder eller noe som kan anbefales? Hva er dine sminketips? Jeg er ingen sminkedokke altså, vil se mest mulig naturlig ut, men jeg ser ikke så bra ut med røde prikker i ansiktet. Og er syk, under utredning, så ser syk ut! Vil se fresh ut :) 

Anonymous poster hash: 76d86...73f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd mineral-pudder? Det er nok mye bedre for huden din 😊 Uansett hva du velger så pass på å bruke noe som huden får puste, eller så blir det bare værre.

Jeg liker ikke å bare bruke mineral-pudder, føler jeg blir veldig ensfarget i fjeset. Bruker solpudder/counturing/highlight/rouge i tillegg, alt etter årstid og om det er fest eller hverdags 😊 Til hverdags bruker jeg gjerne bare litt rouge på kinnbena, ser mye friskere ut med en gang 😊

Tips nr 2: ikke bruk sminke som er mørkere enn hudtonen din, og husk å få med halsen.

Mange gode sminkevideoer på youtube om du søker litt 👍 Lykke til 😘

Skrevet

Har du prøvd mineral-pudder? Det er nok mye bedre for huden din Uansett hva du velger så pass på å bruke noe som huden får puste, eller så blir det bare værre.

Jeg liker ikke å bare bruke mineral-pudder, føler jeg blir veldig ensfarget i fjeset. Bruker solpudder/counturing/highlight/rouge i tillegg, alt etter årstid og om det er fest eller hverdags Til hverdags bruker jeg gjerne bare litt rouge på kinnbena, ser mye friskere ut med en gang

Tips nr 2: ikke bruk sminke som er mørkere enn hudtonen din, og husk å få med halsen.

Mange gode sminkevideoer på youtube om du søker litt Lykke til

Takk! Passer heldigvis på samme tone i sminke som på hud :) Men mineralpudder, nei! Ikke brukt det.. Eller jo, en gang for mange år siden prøvde jeg noe fra body shop. Er det like dekkende som bbcream? 

Anonymous poster hash: 76d86...73f

Skrevet

Jeg har opplevd både dekkende og ikke-dekkende, både med bb-cream og mineral pudder 😊 Så det spørs jo helt hva du bruker nå, og hvilket mineralpudder du velger. Med mineral pudder kan du jo legge flere lag, til du oppnår den dekkevnen du ønsker 😉 God kost til mineralpudder er gull verdt. De koster ofte en del, men med riktig vask og bruk holder de leenge.

Selv bruker jeg bb-cream (som base) og mineral-pudder oppå, for å oppnå god dekkevne. Men siden du sliter litt med huden ville jeg prøvd kun mineral-pudder en periode.

Dersom du spør på parfymeri/hudpleiesalong vil de nok hjelpe deg å finne mineralpudder med god dekkevne 😊

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å bruke feks Bare Minerals pudder.

Bruk en primer først.

Så bruk litt solpudder og rouge!

Gå på YouTube og søk natural makeup tutorial. Der får du mange fine tips og instrukser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...