Gå til innhold

Når begynte din bebis å krabbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er straks 6 mnd og ligger enda og kaver. Ruller seg rundt og rundt men kommer ikke fremover (eller bakover) enda..

Anonymous poster hash: cf675...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd var tidlig..

Anonymous poster hash: c9996...fa4

Skrevet

7-8 mnd. Husker ikke helt, men det er helt normalt å ikke krabbe enda ved 6 mnd.

Min lillebror krabbet ikke før etter at han begynte å gå ved ca 12 mnd alder, men han aket seg på rompa, så han kom seg dit han ville.

Anonymous poster hash: 6d317...4ac
Skrevet

Det er helt normalt at de ikke krabber ved seks mnd :) Selv har jeg to barn, og opplevd det ekstreme i begge ender av skalaen: første krabbet da han var rett over tre mnd, eldste krabbet ikke før ved ca ett år. (Kan tro jeg var bekymra når eneste erfaringen jeg hadde var den første :P )

Anonymous poster hash: ca3b9...8a0

Skrevet

Sønnen: Ålte fra 7 mnd og krabbet fra 8 mnd.

Datter: Ålte fra 5 mnd og krabbet fra 6 mnd.

:)

Store variasjoner innenfor normalen.

Anonymous poster hash: ea0db...5be
Skrevet

7 mnd

Anonymous poster hash: 05c0e...b00

Skrevet

Min var treeeeeg. Sitte ville hun ikke før hun klarte å sette seg opp selv. 8 måneder. Begynte å åle ved ett år. Og gikk da hun var 17 måneder.

Anonymous poster hash: 74649...a1b

Skrevet

krabbet ved 10 mnd, gikk da han var 13 mnd

Anonymous poster hash: 85f7d...3d4
Skrevet

Du må være villapaprika. Kun hun som kaller barn for bebis!

Anonymous poster hash: 60d37...ac9

Skrevet

Min har ålt seg fra han var 5 1/2 mnd. Nå er han 7 mnd og har blitt flink til å åle seg, og kommer seg opp på alle fire, men krabber fremdeles ikke.

Er ikke vanlig å krabbe når de er 6 mnd. En venninnes baby satt selv ved 7 mnd, men krabbet ikke før hun var ca 10 mnd.

Skrevet

Barnet mitt ble 7mnd i går og tok sine første krabbesteg i dag :) Han har vippet på alle 4 i ca 2uker nå og vært nære på å krabbe flere ganger, men først i dag har han skjønt at det går å løfte en arm fremover mens han er "oppe" fra gulvet. :)

Anonymous poster hash: a4bd7...cfb
Skrevet

Førstemann 6 mnd.

Andremann 7-8 mnd.

Skrevet

Krabbet aldri. Gikk før hun fylte ti måneder.

Anonymous poster hash: f6c14...7a6

Skrevet

Nr 1 ålte fra 6 mnd og krabbe fra 8-9 mnd

Nr 2 ålte fra 7 mnd. Er nå 9 mnd og krabber ikke ennå. Helt normalt i følge Fysio.

Anonymous poster hash: f4835...938

Skrevet

Min eldste krabbet før fem mnd, og dro seg opp etter møbler og stod ved seks måneder, og begynte å gå langs bordkanten kort tid etter. Han gikk (uten å holde i noe) ni mnd gammel. Det var fryktelig travelt og nye knall og fall med en baby som hele tiden drev med ting han var for liten (og ustødig) til.

De to andre barna mine har heldigvis ventet med krabbing til 6-7 mnd, og ikke gått før rundt ettårsdagen. Absolutt å foretrekke permisjon med barn som venter med krabbing og sånt til de har balanse og koordinasjon til å mestre oppgaven! 😀👍

Anonymous poster hash: a9668...613

Skrevet

5 mnd :)

Anonymous poster hash: 228d3...013
Skrevet

Her krabbet eldste da han var 10 mnd, yngste ikke før han var rundet året. Gikk ved hhv 14 og 16 mnd.

Skrevet

Det er helt normalt at de ikke krabber ved seks mnd :) Selv har jeg to barn, og opplevd det ekstreme i begge ender av skalaen: første krabbet da han var rett over tre mnd, eldste krabbet ikke før ved ca ett år. (Kan tro jeg var bekymra når eneste erfaringen jeg hadde var den første :P )

Anonymous poster hash: ca3b9...8a0

Hadde likt som deg. Første ålte, og omtrent hoppet, seg fremover fra 3 mnd.

Nr 2 kunne ikke engang rulle rundt før barnet var 7 mnd.

Men da nr 2 først begynte gikk det rasende fort.

Anonymous poster hash: 41617...c8a

Skrevet

Begge krabbet da de var 6 mnd. Hadde ålt seg en stund først.

Anonymous poster hash: 601ba...6d6

Skrevet

Ikke før 8-9mnd. Da tenker jeg opp med rompa og opp på alle 4 å krabbe, ikke åler seg frem.

Nr 1 var rundt samme og gikk da hun var 11mnd. Nr 2 gikk ikke før 16mnd.....

Alt innenfor normalen ifølge helsesøster.

Synes enkelte stresse litt med at barna burde krabbe, gå , spise med skje alene etc etc fordi det gjør naboen sitt barn også eller hun i lekegruppa.

Skrevet

Bebis?? 😂😵

Anonymous poster hash: c39da...b8f

Skrevet

Vår ålte seg fremover på magen når han var 5 mnd. Krabbet når han var 9 mnd (klarte da samtidig plutselig å sette seg opp og å reise seg opp når han holdt i noe og gå rundt bordet. Så hadde et godt hopp i utviklingen på et par dager), hadde stått på alle 4 og "vippet" en stund før det.

Var ærlig talt kjempestressa fordi han var så "sen" med å krabbe og sitte.. Men helsesøster syns ikke det var sent. Og nå syns jeg det er pinlig at jeg kavet sånn.. Han er 13mnd nå og alle spør om han ikke har begynt å gå enda... :P det skjer når han er klar :)

Anonymous poster hash: 32967...5bb

Skrevet

Eldste krøp fra 6/7 mnd og krabbet ved mellom 8 og 9 mnd. Gikk ved 11 mnd

Minsta er nå 6 mnd. Ruller rundt, og roterer i ring. Kommer seg litt fram hvis hun er heldig med underlaget, men ikke skikkelig ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...