Gå til innhold

Bergensere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om å bo på Eide/Ågotnes?

Ser på hus der, men ser at det er langt til nærmeste butikk og barnehage. Også ser jeg at det er 3 km til nærmeste skole. Er denne plassen litt "på landet"? Jeg er ikke kjent i Bergensområde, men skal flytte dit snart pga jobb. 

Anonymous poster hash: 8525d...e52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke bodd der, langt i gokk..

Hvilken bydel skal du jobbe da?

Anonymous poster hash: b0b31...864

Skrevet

Ville ikke bodd der, langt i gokk..

Hvilken bydel skal du jobbe da?

Anonymous poster hash: b0b31...864

Det er mannen som skal jobbe i sentrum. Men prisene er jo helt ville i Bergen :o 

Vi må belage oss på å bo utenfor byen pga prisene, men det hadde vært greit med barnehage og skole i gangavstand.

HI

Skrevet

Det er ikke langt fra nærmeste butikk.

Vi har både Bunnpris. Kiwi. Spar. Rema 1000 her. Europris. Hotel. Bensinstasjon. Gavebutikk. Apotek. Er virkelig ikke langt fra Eide til Ågotnes. Det er også mange barnehager her. 2 barneskoler også 😊😊

Hva mer lurer du på?

25 min å kjøre til Bergen sentrum

Anonymous poster hash: 8444a...aca

Skrevet

Dere bør satse på Indre Arna/Garnes. Landlig, med gode turmuligheter. Flere barnehager og skoler.

Tilbud om fotball, håndball, svømming, friidrett og sikkert en del mer.

Og kun 8 minutter med tog til Bergen sentrum.

Anonymous poster hash: 3dc97...d78

Skrevet

Man står i stampe i kø hver morgen og ettermiddag, det hadde jeg aldri giddet.

Skrevet

Om man jobber i sentrum 8-16, så må man belage seg på lange køer og 45kr i bom per vei. Buss fra Ågotnes til sentrum tar ca 55 min utenom køen og koster 57kr per vei. Å kjøre til byen tar ca en halvtime, i kø må man beregne en time.

Det er aberet ved å bo her. Positivt er det hyggelige nabolag, flere butikker, kort vei til både sjø og fjell, masse fine turområder og mange aktivitetstilbud til barn og unge.

Anonymous poster hash: 6505e...a08

Skrevet

Det er ikke langt fra nærmeste butikk.

Vi har både Bunnpris. Kiwi. Spar. Rema 1000 her. Europris. Hotel. Bensinstasjon. Gavebutikk. Apotek. Er virkelig ikke langt fra Eide til Ågotnes. Det er også mange barnehager her. 2 barneskoler også

Hva mer lurer du på?

25 min å kjøre til Bergen sentrum

Det som bekymrer meg mest er den lange veien til skolen og barnehage (3 km). Jeg er kanskje bortskjemt med det akkurat nå (1 km til skolen) og barnehage rett borti gata.

HI

Skrevet

Det som bekymrer meg mest er den lange veien til skolen og barnehage (3 km). Jeg er kanskje bortskjemt med det akkurat nå (1 km til skolen) og barnehage rett borti gata.

HI

Da bør dere bo på Ågotnes.

Evt en annen plass rundt Bergen.

Det verste er egentlig kjøringen til og fra sentrum for mannen din. MYE kø både til og fra jobben. Vil ikke anbefale det.

Skrevet

Hadde ikke bosatt meg på Sotra eller Askøy når jobben er andre steder enn på øyene. Er så sinnsyke køer, hver eneste det.

Anonymous poster hash: 0bafd...b9f

Skrevet

Bo på Ågotnes og jobbe i sentrum er å be om 2 timers reisevei hver dag. Det er kø, kø og atter kø. Dersom du ikke skal jobbe og mannen jobber i sentrum støtter jeg forslaget om Arna og 8 minutter med tog.

Anonymous poster hash: d4d2c...6c2
Skrevet

Sotra er fint, men ikkje om ein jobbar i sentrum.  Brua er ein stor propp, og kjem til å vere det i mange år til.  Ville heller kikka mot Os, dersom de vil utanfor byen.  Der er bygginga av ny E39 godt i gang, iallefall. 

Skrevet

Hvis jeg først skulle bo i gokk, tror jeg faktisk jeg hadde valgt Arna. Da kan man ta toget til sentrum, det tar 5 minutter.

Anonymous poster hash: 80e95...a6b
Skrevet

Hvor mye lan dere gi for boligen? Hvor mange barn har dere?

Anonymous poster hash: 28789...d2e
Skrevet

Hvor mye lan dere gi for boligen? Hvor mange barn har dere?

Anonymous poster hash: 28789...d2e

Grensa er satt til 3,5 mill. Hvis det er utleie kan det koste ca 4 mill.

Vi har tre barn på 2,7 og 9 år.

HI

Skrevet

Ville styrt unna Ytre Arna altså... da er det jo plutselig litt langt til togstasjonen. Espeland/Haukeland også...

De to første var grei, men er lite sol der da. Og litt lang vei til skolen.

Anonymous poster hash: 3dc97...d78

Skrevet

Har dere sett nordover? Hva med Frekhaug eller Knarvik? Fra der går det snøggbåt til sentrum. Det er også kort vei til Åsane hvor man har IKEA og store shoppingsentre. I tillegg har man fine turmuligheter, sandvolleyballbane, golf, frisbeegolf osv på Frekhaug/Meland.

Anonymous poster hash: bcc85...db0

Skrevet

Fra Askøy går det passasjerbåt til sentrum på 10 minutter. Perfekt for oss som jobber i sentrum og bor på Askøy.

Anonymous poster hash: 0399c...826

Skrevet

Hadde ikke bosatt meg på Sotra eller Askøy når jobben er andre steder enn på øyene. Er så sinnsyke køer, hver eneste det.

Anonymous poster hash: 0bafd...b9f

Ikke Askøy. Vi bor her og det er ikke noe stress. Sotra derimot hadde jeg ikke giddet

Anonymous poster hash: 66f9c...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...