Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Har noen av dere barn med samsynsprobler, lesevansker? Har de fått behandling, hva slags behandling. Kan dere dele deres erfaringer rundt dette? Vellykket behandling? God til å lese etter behandling? Anonymous poster hash: e31ce...494
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #2 Skrevet 7. februar 2017 det er mange som har hatt ett godt utbytte av synspedagog og øvelser de har fått der. Datteren min har vært til kartlegging hos synspedagog for samsynet og har fått øvelser som hun skal gjøre til neste time for å trene opp samsynet. Anonymous poster hash: fe626...6b0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #3 Skrevet 7. februar 2017 Hva slags øvelser er det og hvordan er motivasjonen hennes forbi gjøre de? Anonymous poster hash: e31ce...494
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #4 Skrevet 7. februar 2017 Jeg har det. Var hos en øyelege som tilfeldig oppdaget noe han ikke hadde greie på, så han sendte meg videre. Jeg gikk i behandling ett års tid der det var lapper, tester, uøike briller og masse øvelser. Øvelsene varierte veldig, for det var å finne riktig øvelser for mine øyne. Jeg har har problemer enda, men ikke noe som hindrer meg. Jeg vet nå hva jeg må gjøre og ikke må gjøre, det er igrunn det viktigste samtidig som jeg har briller som passer mine øyne. For øyeblikket har jeg fire par briller liggende i ulike varianter, for jeg må bytte ofte. De brillene jeg bruker oftes er ikke sterke og ikke mye prismer i seg, men når jeg må lese mye, se mye pc over en lengere periode må brillene byttes ut. Samme gjelder i visse værskifter. Ting blir ikke bra, men jeg må lære mine øyne å kjenne, dermed må jeg tilpasse meg. Og hva ditt barn bør og skal gjøre må du faktisk finne ut sammen med en ekspert. Om jeg sier hva jeg gjorde, kan gjøre det værre for ditt barn. Den ene øvelsen jeg fikk gjorde ting værre, den ula jeg testet det ut tok det en mnd å få meg tilbake til start på. Så få hjelp av de som kan dine barn øyne, gjør jobben sammen og ikke test på egenhånd. Jeg blir aldri bra, men jeg har lært å leve med det. Jeg blir aldri en rask leser for skal jeg lese sette meg ned for å lese en bok må jeg brule fem minutter på å få øyne til å fokusere, slappe av og bli klar for å lese. Setter jeg meg bare ned med boka og starter med å lese er øyne utslitt etter få minutter, og da får jeg ikke med meg hva jeg leser. Så ting må planlegges litt, jeg må tilpasse meg og jeg må faktisk innstille meg på at jeg ikke kan gjøre alt slik som alle andre gjør. Anonymous poster hash: d73ce...5d2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #5 Skrevet 7. februar 2017 Takk for langt svar, kan ikke være helt greit. Mye jeg ikke vet så mye om Min har blitt anbefalt et dataprogram for opptrening av øyemuskelaturen. HTS. Sliter litt med motivasjonen, fordi det er slitsomt å fokusere på treninga så lenge. Må til med noe belønningsgreier tenker jeg. Ca halvtime om dagen. Men håper det hjelper mtp leseferdigheter... Ligger litt etter på skolen. Anonymous poster hash: e31ce...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå