Gå til innhold

Hva kan jeg lage av hjorte-karbonadedeig??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jo bruke det på samme måte som vanlig kjøttdeig, men ting får litt annen smak.

Bruke det på pizza. Lage kjøttboller, karbonade, kjøttpudding og lage viltsaus til istedenfor vanlig brunsaus.

Anonymous poster hash: 6ba55...689

Kan jo bruke det på samme måte som vanlig kjøttdeig, men ting får litt annen smak.

Bruke det på pizza. Lage kjøttboller, karbonade, kjøttpudding og lage viltsaus til istedenfor vanlig brunsaus.

Viltgryte med kjøttdeig istedenfor rent kjøtt er også godt.

Annonse

Jeg ville ha laget skikkelige luksus-burgere.

Bak brødene selv.

Jeg ville ha blandet salt, pepper, litt knust einebær og kanskje timian sammen med kjøttet, finhakket bacon, samt litt brødrasp, et egg og litt bakepulver. Grill burgerne hvis mulig.

Lag majones og tilsett rørte tyttebær, eller rør inn tyttebær i skikkelig god rømme.

Deretter ville jeg ha toppet burgeren med sprøstekt skogsopp. Ville ha stekt soppen med kvitseidsmør og ramsløk. Kanskje toppet med bittelitt sprøstektbacon, syltet rødløk og sprø salat.

Ved siden av ville jeg ha servert chips av persillerot, pastinak, søtpotet, potet, gulrot og/eller rødbet 😊

Viltgryte med kjøttdeig istedenfor rent kjøtt er også godt.

Denne støtter jeg. Med løk, fløte og enebær. Og som tilbehør: tyttebærsyltetøy og kanskje en liten rotmos av pastinakk, persillerot og sellerirot.

Anonymous poster hash: 206e4...14e

Jeg ville ha laget skikkelige luksus-burgere.

Bak brødene selv.

Jeg ville ha blandet salt, pepper, litt knust einebær og kanskje timian sammen med kjøttet, finhakket bacon, samt litt brødrasp, et egg og litt bakepulver. Grill burgerne hvis mulig.

Lag majones og tilsett rørte tyttebær, eller rør inn tyttebær i skikkelig god rømme.

Deretter ville jeg ha toppet burgeren med sprøstekt skogsopp. Ville ha stekt soppen med kvitseidsmør og ramsløk. Kanskje toppet med bittelitt sprøstektbacon, syltet rødløk og sprø salat.

Ved siden av ville jeg ha servert chips av persillerot, pastinak, søtpotet, potet, gulrot og/eller rødbet 😊

Dæven det hørtes godt ut! Takk for tips! HI

Anonymous poster hash: 48fdd...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...