Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Kan dere fortelle litt om den og dens personlighet? Hvordan er livet med en chihuahua? Og chihuahua og barn? Anonymous poster hash: b941c...c5e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Dette lurer jeg også på☺ Også lurer jeg på hva koster forsikringer og hvilket selsksp er best? Eventuelt andre ting man bør være ops på Anonymous poster hash: 2d0cd...217
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Dytter litt jeg da. Anonymous poster hash: b941c...c5e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Vi har! Men han er bare 4 mnd så kan ikke si så mye om hvordan det blir. Foreløpig går det strålende sammen med barna. Anonymous poster hash: 86490...6a1
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Vi har og har drevet med chihuahua oppdrett i mange år. Det er en flott rase men den egner seg ikke sammen med små barn. Vi selger ikke hunder til de med barn under 12 år. Anonymous poster hash: 4cfbc...a3c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Vi har og har drevet med chihuahua oppdrett i mange år. Det er en flott rase men den egner seg ikke sammen med små barn. Vi selger ikke hunder til de med barn under 12 år. Anonymous poster hash: 4cfbc...a3c Hvorfor egner den seg ikke sammen med små barn? Anonymous poster hash: b941c...c5e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Vi har. Og ungen vår på 4år og hunden forguder hverandre. Hunden vår har veldig sterk personlighet og er veldig bestemt. Sier i fra hvis den vil ha hjelp til noe, feks legge pleddet ordentlig slik at den kan legge seg. Er ikke så glad i å gå lange turer, men glimter til innimellom. Bruker den ikke som veskehund nei, har 4 føtter og kan gå selv. Men ser selvsagt an vær og føre, fryser veldig fort. Liten kropp men myyyyye personlighet 😀 Anonymous poster hash: 57e4f...5c1
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Hvorfor egner den seg ikke sammen med små barn? Anonymous poster hash: b941c...c5e Ja hvorfor ikke med små barn? Et lite hundevandt barn som respekterer dyr må vel være bedre enn en 14 åring med null erfaring, og som har ønsker et tilbehør. Tror oppdretter går glipp av gode familier til valpene sine med den holdningen. Men endel selger til småbarnsfamilier men ser sikkert ann heldigvis Anonymous poster hash: 2d0cd...217
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 Hvorfor egner den seg ikke sammen med små barn? Anonymous poster hash: b941c...c5e Har en i familien med en slik hund. Den går definitivt ikke sammen med barn... Knurrer, glefser, riper opp og er ekstremt sjalu. Må holdes helt separat fra barn (spesielt småbarn og babyer). Er generelt sett bjeffete mot andre hunder da de er større. Anonymous poster hash: 41edd...d85
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 Hvorfor egner den seg ikke sammen med små barn? Anonymous poster hash: b941c...c5e Kan da være av hensyn til hunden da små barn ikke er like flink å være bevist egen styrke og kan bli voldsom i lek. Det er da raskt at hunden kan skades eventuelt føle seg truet nok til å bite. Anonymous poster hash: 38afe...8b7
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. februar 2017 #11 Skrevet 7. februar 2017 Ja, søsteren min har. Ufattelig søt, men går ikke overens med andre barn enn hennes datter + et par venninner og min sønn.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #12 Skrevet 7. februar 2017 Hvis jeg kan spørre: hvorfor chihuahua? En chi er en stor hund i en liten kropp. Folk tror den er en liten dukke som kan lekes og dulles med. En chihuahua trenger å få brukt seg på lik linje som en stor hund. Kanskje trenger den ikke like mye fysisk aktivitet hver dag som en doberman, men den trenger mye mental stimuli. I tillegg er en chihuahua veldig skjør pga størrelsen, og jeg skjønner utrolig godt at noen oppdrettere ikke selger til familier med små barn. Dessuten, det er mye sykdom innad denne rasen, dermed er den heller ikke den billigste å forsikre. Anonymous poster hash: 63072...2f2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #13 Skrevet 7. februar 2017 Hvorfor egner den seg ikke sammen med små barn? Anonymous poster hash: b941c...c5e Chihuahuaer er små og skjøre, og kan lett brekke bein/skade seg på annet vis. Anonymous poster hash: 67620...873
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #14 Skrevet 7. februar 2017 Mammaen min driver oppdrett av de. Jeg trodde ikke jeg likte sånn små veskehunder før mamma fikk sin første, men jeg må si jeg har ombestemt meg litt selv om jeg ikke vil ha en slik hund selv. Det er veldig fine, de har mye personlighet. De er litt sære da, særere enn andre hunder jeg har vært borti. Veldig selektive med hvem de liker og ikke liker, de trekker seg unna folk de ikke liker. Mamma sine bjeffer ikke noe særlig, men det kan være mye lyd i dem likevel. Den ene hennes er veldig glad i meg, så når jeg kommer skriker den av glede, virkelig skriker Hopper rundt og vil opp på armen/fanget mitt og kose, viker ikke fra meg så lenge jeg er der. Veldig rar liten skapning, men jeg liker han jo også. Mamma sine er ikke glad i fremmede barn, mest fordi barn er uforutsigbare og brå i bevegelsene tror jeg. Dette er jo veldig små hunder og de kan ikke eltes og herjes med som en stor hund. Barn vil også gjerne løfte, men disse hundene liker ikke å bli løftet av folk de ikke stoler på. Barn kan også miste dem i bakken... Hos mamma gjelder en regel for alle barnebarna, det er ikke lov å løfte. Barna må sette seg ned på gulvet og la hundene komme til dem. Så hundene er veldig glad i de barna som kommer inn der, setter en av ungene seg i sofaen får de garantert en hund i fanget. Hundene oppsøker ungene for å få kos, så disse hundene har ingen problemer i omgangen med barn hjemme der. Er de ute og går tur og møter en flokk unger på skoleveien e.l. trekker de seg unna, det blir for voldsomt. Du kan selvfølgelig ikke sende et lite barn ut på tur alene med en sånn liten hund, du må som voksen være med å ha ansvaret. Selv om hunden ikke er stor og sterk kan mye skje, De tåler ikke norsk vinter særlig bra, de må kles på og turene begrenses når det er veldig kaldt. Det er mye sykdom på dem, særlig hjerteproblemer og epilepsi er vanlig. Det er slett ikke alle oppdrettere som bryr seg om dette og avler på syke hunder. Det har vært mange tilfeller hvor det kommer frem etter parring og fødte kull, at eieren av hannhunden/pappaen visste at den var syk, men det ble for fristende å ta betalt for en parring. Veldig synd. Pga grunn av all denne "umoralen" er det lenge siden mamma har hatt noen kull nå. Den ene hunden hennes har både epilepsi og hjerteproblemer, det kom frem etter at hennes hund ble syk at oppdretteren hun kjøpte den fra hadde avlet på syke dyr... Slikt gjør mamma så forbannet, at hun har tatt en pause fra å avle på sine friske dyr også. Anonymous poster hash: 7ba3f...f42
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #15 Skrevet 7. februar 2017 Kunne jo like gjerne kjøpt dere en rotte eller kanin. Utrolig usjarmerende gneldrebikkjer. Anonymous poster hash: 0c032...f6e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #16 Skrevet 7. februar 2017 Kunne jo like gjerne kjøpt dere en rotte eller kanin. Utrolig usjarmerende gneldrebikkjer. Anonymous poster hash: 0c032...f6e Ser du ikke forskjellen på gnager og en miniatyr hund sliter du litt, bør lese deg opp på dyr😊 Anonymous poster hash: 2d0cd...217
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #17 Skrevet 7. februar 2017 Kunne jo like gjerne kjøpt dere en rotte eller kanin. Utrolig usjarmerende gneldrebikkjer. Anonymous poster hash: 0c032...f6e Du virker ganske usjarmerende du og. Mannen din burde bytte deg ut med en rotte eller kanin! Anonymous poster hash: 1d181...5f1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #18 Skrevet 7. februar 2017 Du virker ganske usjarmerende du og. Mannen din burde bytte deg ut med en rotte eller kanin! Anonymous poster hash: 1d181...5f1 Med det utstyret han har ville ikke det være snilt mot hverken rotta eller kaninen. Anonymous poster hash: 0c032...f6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå