Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 9 mnd. Ho har små hoste litt de siste dagen, men i går kveld våkna ho helt hysterisk. Det hjalp å sitte oppreist og ho spydde mye slim flere ganger. Er snakk om tykk og seigt slim som jeg kunne dra ut av munnen hennes. Når vi la ho igjen var det mye grining, men sovna til slutt.

I dag snører ho helt sinnsykt, hoster og griner mye. Ha spydd slim 1 gang i dag. Prøver å få ho til å sove nå. Ho er så trøtt at ho ikke klarer å holde oppe øynene, men er av og på grining hele tiden og finner ikke ro. Tempen har ligge akkurat i grenseland, sånn 37.7-37.9

Vi har heva hode enden i senga og ho har fått saltvann spray. Har fått i ho litt vann og mme i dag, og spist bra mat.

Hva annet kan jeg gjøre for å lette plagene for ho? Bør jeg dra til legen i morgen hvis det er like ille?

Anonymous poster hash: 7f798...bae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege. Dette høres ikke greit ut!

Anonymous poster hash: 48329...727

Skrevet

Har barnet astma?

Anonymous poster hash: 68fb7...4f9

Skrevet

Akkurat vært gjennom det samme med mi på 12 mnd. Men her var det feber opp mot 40 også i 6 dager. Mye slim og snørr og oppkast av slim etter inntak av mat.

Var hos legen men ingen utslag på bakterie. Så rett og slett et sinnsykt ekkelt virus.

Gi mye drikke. Helst saft eller juice/vann 50/50 for å få mye væske. Ritz kjeks eller annen kjeks. Fruktpose/ smoothie etc. Melk gir mer slim.

Anonymous poster hash: cee19...242

Skrevet

Her bruker 2-åringen å ha det sånn innimellom når hun er skikkelig forkjølet. Kjempebra at slimet kommer opp. Det tyder på at det har begynt å løsne og hun er på bedringens vei 😊 Nesespray og bisolvon er redningen her når vi har det slik.

Anonymous poster hash: 58128...ce6

Skrevet

Det kan være lurt at hun sover i temmelig bratt stilling. Når mine har vært så slimete, har de sovnet over skulderen min, mens jeg har benket meg til i godstolen for natta.

Ikke den beste søvnen for meg, men den desidert beste for ungene.

Hvis du blir bekymret må du for all del ikke nøle med å ringe legevakta for å snakke med dem. De er ofte svært fine til å gi tips over telefon.

Anonymous poster hash: 1c350...0a0

Skrevet

Nei ho har ikke astma.

Jeg tar hele tiden vurderinger basert på allmentilstanden. Ho puster fint, ikke noe anstrengt eller surklete.

Ho sovna til slutt, så blir det å holde øye med ho og vurdere i løpet av kveld og natt. Men regner med ho våkner etterhvert.

Hi

Anonymous poster hash: 7f798...bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...