GÃ¥ til innhold

Han kommer alltid til oss...😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår går samme vei som klassekameraten hjem hver dag.Og hver dag kommer denne gutten sammen med vår gutt inn døra (enda jeg har gitt beskjed at det skal avtales med oss først).Gutten vår har veldig vanskelig for å si nei når den andre gutten inviterer seg hjem til oss.Jeg er begynt å komme med unnskyldninger:"mamma skal til tante nå","nei,nå må vi bort å hjelpe bestefar"...men gutten min ser jo at det er bare unnskyldninger🙄Vi gjør jo ikke det jeg sier...men altså hadde ikke dere reagert om jeg sendte mld hver eneste dag til deg om at gutten din er her idag også??foreldrene er super slappe og har bare 1 barn.Jeg har 5 og nok å styre med....er aldri spm om gutten min kan komme dit....tips??!

Anonymous poster hash: 7d522...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du: " Hei gutter! Det passer ikke at du ..... besøker oss i dag. Hils hjem! Hadet

Eller; "I dag får dere gå hjem til .... å leke. Det passer ikke hos oss i dag"

Værre er det faktisk ikke!

Anonymous poster hash: ddb5e...f3a

Skrevet (endret)

Da sier du: " Hei gutter! Det passer ikke at du ..... besøker oss i dag. Hils hjem! Hadet

Eller; "I dag får dere gå hjem til .... å leke. Det passer ikke hos oss i dag"

Værre er det faktisk ikke!

I tillegg så gir du beskjed til foreldrene at det er hyggelig med besøk av og til, men ikke hver dag og det er ikke alltid det passer.

Endret av frk Nilsen
Skrevet

De er barn, du er voksen, du trenger ikke lage unnskyldninger.

Når de kommer inn døra sier du bare at i dag passer det ikke, dere får heller leke en annen dag. 

Anonymous poster hash: afaf7...021
Skrevet

Du får bare si til gutten at det ikke passer. Barn takler sånne ting mye bedre enn oss voksne!

Skrevet

Er du hjemme hver dag da, når de kommer ?

Anonymous poster hash: f39ff...e19

Skrevet

Hjelpes, hvorfor står du og lyver???

Det er jo mye bedre å si rett ut at det ikke passer, ha det bra!

Anonymous poster hash: 05925...44c

Skrevet

Er visst ikke bare gutten din som har vanskelig med å si nei..

Skrevet

Istedenfor at du som mor og voksen sier på en hyggelig måte at det ikke passer i dag... så velger du bevisst å lære opp sønnen din til å unngå problemer og heller lyve istedenfor. Ikke bli overrasket når han begynner å lyve for deg...

Du må rett og slett snakke med foreldrene til gutten, avtale at de kanskje går hjem til dere og dem ulike dager?

Og når gutten kommer hjem til dere likevel så går det an å si på en ordentlig og hyggelig måte at det ikke passer.

Og hvis det er slik at den andre gutten helst vil være hos dere bestandig, kanskje du bør begynne å se om det er årsaker til det. Kanskje er ikke ting hjemme hos ham slik de skal være?

Anonymous poster hash: 90fa8...cc9
Skrevet

Gutten vår går samme vei som klassekameraten hjem hver dag.Og hver dag kommer denne gutten sammen med vår gutt inn døra (enda jeg har gitt beskjed at det skal avtales med oss først).Gutten vår har veldig vanskelig for å si nei når den andre gutten inviterer seg hjem til oss.Jeg er begynt å komme med unnskyldninger:"mamma skal til tante nå","nei,nå må vi bort å hjelpe bestefar"...men gutten min ser jo at det er bare unnskyldninger🙄Vi gjør jo ikke det jeg sier...men altså hadde ikke dere reagert om jeg sendte mld hver eneste dag til deg om at gutten din er her idag også??foreldrene er super slappe og har bare 1 barn.Jeg har 5 og nok å styre med....er aldri spm om gutten min kan komme dit....tips??!

Anonymous poster hash: 7d522...c0d

Det er jo faktisk bare til å si det ikke passer og at de MÅ avtale med dere voksne. Gjenta det, gang på gang på gang...

Anonymous poster hash: 0bf0c...eeb

Skrevet

Sånn er det her å.. jeg er hjemme i permisjon med minste barnet. Har tre barn og eldste går i første klasse. Han har med seg både 1 og 2 og 3 venner hver dag. De er en guttegjeng på 4 som leker sammen. Den ene går på SFO noen dager i uka, den andre er alene hjemme hver ettermiddag og hos den siste er den ene forelderen hjemmeværende pga sykdom.

Jeg har tenkt at det er bedre at de er her hvor det faktisk er noen hjemme enn at de går til han som er alene hjemme hver dag.

Det barnet som har en syk forelder har også to søsken som kanskje har venner på besøk så tenker at det kanskje kan bli litt mye for den syke forelderen til tider.

Så lenge jeg er i form selv så ser jeg ikke noe problem i at de leker inne på rommet til barnet mitt. Er jeg sliten så sier jeg at det ikke passer idag eller at jeg ikke orker å ha besøk.

Det eneste som er litt irriterende er at de gjerne er sultne når de kommer fra skolen og når det blir hver dag så merker jeg stor forskjell på matbudsjettet her når det er 1-3 unger ekstra som spiser her.

De spiser gjerne noe frukt eller noen brødskiver, men bananklasene flyr jo. Føler jeg handler frukt hver dag.

Synes det er litt verre å svare, når de sier de er sultne at du og du må gå hjem å spise. Ihvertfall med det barnet som er alene mange timer hver dag. Men stortsett sender jeg de hjem når vi skal spise middag. Da sier jeg "nå skal vi spise middag så nå må dere gå hjem" og det syns jeg er helt greit å si. Ingen som sier noe på det.

synes det er bedre å si det ikke passer enn å finne på alle disse unnskyldningene. De trives vel hos deg 😉

Anonymous poster hash: 9ed09...3d1

Skrevet

Ikke lyv opp unnskyldninger. Bare si at nei, ikke i dag. Eller nei, det passer ikke for meg i dag. 

Han kommer garantert til å spørre hvorfor, men husk at du ikke trenger å begrunne avslaget. Begynner du å begrunne, vil du vikle deg inn i løgnene igjen. Samtidig legitimerer du hans utspørring når du svarer. Papegøyemetoden fungerer helt utmerket: Gjenta igjen og igjen. Nei, det passer ikke i dag. Han spør hvorfor ikke? Du svarer: Det passer ikke i dag. Når du blir lei, etter tre eller tolv gjentakelser, avslutter du det hele ved å si at du nå har svart mange ganger, nå vet han at det ikke passer, så nå må han gå hjem. 

Du kan også i tillegg ta kontakt med foreldrene og si noe sånt som at det er veldig hyggelig at Xx og Yy er så gode venner, og nå har Xx lyst til å bli med Yy hjem en dag. Kunne det passe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...