Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Egentlig en lang historie, som jeg ikke trenger å utdype her. Men kort oppsummert så er min kollega så sur på meg. Jeg har ikke gjort noe galt, noe jeg er 100% sikker på. Jeg gjør jobben min greit, og gjør det jeg skal. Det hun kan være sur på er at jeg ikke jobber mer overtid enn jeg selv ønsker. Jeg har en vanlig stilling som jeg alltid har hatt. Hun har en overordnet stilling som innebærer mye ansvar og mye jobbing. Hun har selv sagt seg villig til å jobbe masse, noe jeg ikke har. Jeg jobber en del ekstra innimellom, men jeg ønsker å styre dette selv. Uansett så bidrar jeg når jeg må føler jeg. Nå merker jeg at hun er veldig sur på meg. Hun har også fått et par andre kolleger til å vike unna meg. Det er veldig merkbart. Jeg har spurt henne tidligere om det har vært noe galt, eller om det er noe jeg gjør som irriterer henne. Hun har alltid nektet for det. Hun sier at ingenting er galt. Likevel så kjenner jeg dette lang vei. Det virker som om hun forsøker å fryse meg ut. Hun er veldig feig, og backer altså ut hvis hun blir konfrontert med noe. Så jeg får ikke tatt det opp med henne. Hennes overordnede igjen, er veldig god venn med henne så der kan jeg heller ikke gå. Hvordan ville dere ha håndtert det videre? Begynner å bli rimelig snodig miljø her nå. :-/ Jeg har veldig god kontakt med de andre her, bare ikke hun og hennes nærmeste to kolleger. Ellers har jeg aldri følt meg uønsket her av noen andre. Anonymous poster hash: a4df6...c84
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 På hvilken måte kommer "surheten" til uttrykk, da? Anonymous poster hash: d335d...d9d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Hvor lenge har det pågått? Anonymous poster hash: 9b95d...0bd
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Beklager, jeg har ikke fått svart igjen. Har ikke hatt nett :-( Men altså, dette har pågått i et par år nå, og sakte men sikkert tatt seg mer og mer opp merker jeg.<br /><br />Det går på at hun og venninnen hennes som også jobber her, har tatt mer og mer avstand fra meg. Venninnen hennes var veldig hyggelig da hun begynte her, men etter hvert har hun blitt mer stille mot meg, hun også. Det virker som om de ikke "får lov" til å være hyggelige mot meg hvis dere skjønner. Min kollega sier ingenting til meg i løpet av dagen. Hun er kort og avvisende når hun prater til meg, og jeg merker hun ikke liker meg. Som sagt, jeg VET jeg ikke har gjort henne noe galt. Jeg har som som sagt til og med spurt henne, uten hell.<br /><br />Nå er det blitt slik at jeg bare har backet helt ut. Jeg sier ingenting til dem i løpet av dagen jeg heller, og jeg hører at de to fniser og ler og har det veldig kjekt. Jeg får en sterk følelse av at hun prøver å fryse meg ut og bort fra jobben rett og slett. Når hun ikke kan snakke ærlig og redelig med meg, så er det jo veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre videre. Som sagt, så kan jeg ikke gå til sjefen heller. Han er bare veldig fornøyd med at hun jobber ræva av seg, og ønsker ikke noe styr angående det. Anonymous poster hash: a4df6...c84
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Påvirker det ditt arbeid eller dine resultater, eller er det "bare" det sosiale? (ikke det at det sosiale er helt uviktig, altså) Anonymous poster hash: c6495...518
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Anonym bruker, on 09 Feb 2017 - 11:42, said: Påvirker det ditt arbeid eller dine resultater, eller er det "bare" det sosiale? (ikke det at det sosiale er helt uviktig, altså) Anonymous poster hash: c6495...518 Sånn sett så påvirker det ikke arbeidet mitt. Jeg gjør jobben min og vel så det. Men jeg synes det er kjipt at det er slik sosialt sett. Det virker som om hun holder på sånn, fordi hun vil ha meg vekk. Jeg tror egentlig hun ønsker å ha inn en venninne til, slik at hun kan få avlastning i forhold til mengden jobb. Hun ønsker noen som kan jobbe mye mer utover sin stilling, slik at hun selv kan slippe å jobbe så mye. Det er det jeg tror. Anonymous poster hash: a4df6...c84
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Sånn sett så påvirker det ikke arbeidet mitt. Jeg gjør jobben min og vel så det. Men jeg synes det er kjipt at det er slik sosialt sett. Det virker som om hun holder på sånn, fordi hun vil ha meg vekk. Jeg tror egentlig hun ønsker å ha inn en venninne til, slik at hun kan få avlastning i forhold til mengden jobb. Hun ønsker noen som kan jobbe mye mer utover sin stilling, slik at hun selv kan slippe å jobbe så mye. Det er det jeg tror. Anonymous poster hash: a4df6...c84 Men det er jo ikke ditt problem. Vær høflig og gjør det du skal, og ikke bruk krefter på å gruble mer. Hva har det å si om folk snakker mye eller lite på jobb? Anonymous poster hash: d335d...d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå