Gå til innhold

Hvordan glemme en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er besatt av en. Men må glemme han. 

Men klarer ikke. Si han jobber i telenor. 
Så begynner jeg å tenke på at jeg må ta kontakt med telenor pågrunn av telefonabb mitt, eller feks ser telenor reklamen, så begynner jeg å tenke på han igjen...

Eller at jeg brukte en spesiell smiley i sms til han, da tenker jeg på han igjen...

Grr.... tips....???

Anonymous poster hash: d5148...df3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er besatt av en. Men må glemme han. 

Men klarer ikke. Si han jobber i telenor. 

Så begynner jeg å tenke på at jeg må ta kontakt med telenor pågrunn av telefonabb mitt, eller feks ser telenor reklamen, så begynner jeg å tenke på han igjen...

Eller at jeg brukte en spesiell smiley i sms til han, da tenker jeg på han igjen...

Grr.... tips....???

Anonymous poster hash: d5148...df3

Jeg har det på samme måte for tiden. Hjelper å se nitriste dokumentarer om barneprostitusjon og flyktinger. Det setter ting i perspektiv.

Anonymous poster hash: a72ad...7b6

Skrevet

Har hatt det slik flere ganger selv. Jeg har funnet ut at jo mindre irritert jeg blir på meg selv når alle disse "knaggene" dukker opp, jo raskere går det.

Slike "knagger" er jo først forbundet med noe positivt, når man er forelsket. Så det blir ganske sterke huskemerker. Når det skjærer seg, eller det ikke blir noe forhold, da blir de samme knaggene plutselig like sterke huskemerker, men da med sorg/savn/sinne - alt etter hvilken følelse som dominerer og årsaken til at det ble slutt.

Men jo mer følelser man etter "akuttfasen" legger i de følelsene, jo mer forsterker man dem.

Så min løsning har vært å bare registrere knaggene "åja, der var den ja", og så bare akseptere at det minner om den bestemte mannen, men ikke legge noe mer følelser i det.

Litt vanskelig å forklare, men jo mer man henger seg opp i knaggene, jo mer følelser man legger i det å ikke ville bli minnet på det de minner deg om, jo sterkere blir de, og jo vanskeligere er det å glemme. Så prøv å bare registrere knaggene, og aksepter at de minner om personen, men ikke gå mer inn i tankene rundt ham enn det. Fortsett så med det du holdt på med, det du tenkte på - eller bare gjør/tenk på noe annet for å avlede deg selv. Da vil de "knaggene" få mindre og mindre kraft.

Slike knagger kan være veldig sterke. Jeg har en mann i min fortid som kan knyttes til flere reklamer på tv. Siden den gangen er jo reklamene byttet ut med andre mange ganger, men hver eneste gang jeg ser reklame for xxx og yyy, så er tankene mine innom ham. Hver eneste gang, selv om jeg ikke har sett ham på flere år og heller ikke vil ha ham lenger. Men selv om jeg tenker navnet hans når jeg ser reklamene, så er det ikke noe mer enn det, for jeg innså raskt at jeg ikke må gi de knaggene mer makt over meg enn de fortjener. Før i tiden holdt jeg på en måte fast i knaggene istedenfor å bare la dem sveipe forbi, jeg foret dem med oppmerksomhet, fokuserte på alle følelsene jeg hadde hatt for mannen osv. - og da blir man jo bare mer besatt og kommer seg ikke videre.

Så ikke gjør dem større enn de er, de knaggene. En telenorreklame? Ja, de minner deg om "Per"... lurer på hvor mange menn det egentlig jobber i Telenor. Lurer på hva jeg har lyst på til middag i dag. Avled deg selv ;)

Anonymous poster hash: 3c2c7...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...