Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #1 Skrevet 6. februar 2017 Vanskelig med barnevakt,skulle ringe klinikken men nå tar de ikke telefonen.Kan jeg ta barnet med inn på operasjonssal eller hva det er? Hva med barnevogn? Anonymous poster hash: 0df5b...a2e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Operasjonssalen er steril, så nei, du kan ikke ta med barnet inn der... Anonymous poster hash: 1328e...658
Et lite nurk Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Tuller du eller? Det er en liten operasjon. Du blir groggy i mange timer etterpå
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Jeg koniserte med lokalbedøvelse. Ble ikke groggy etterpå! Anonymous poster hash: 2f6df...2c8
Et lite nurk Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Jøss! Jeg var helt bortevekk (etter lokalbedøvelse) i mange timer. Tåler bedøvelse dårlig da
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Nei nei nei. Du vet heller ikke formen din etterpå. Jeg var absolutt ikke i form til å ta vare på et spedbarn etterpå! Hva med faren til barnet? Anonymous poster hash: 61556...dbe
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Ingen tar med ett spedbarn inn. Og samtidig ikke har noen til å se til det. Anonymous poster hash: d65f0...7e0
Sint naken biltyv Skrevet 6. februar 2017 #8 Skrevet 6. februar 2017 Hvor er faren til barnet hen da? Du må jo få han til å ta babyen. Du kan ikke ha den med og det kan være lang ventetid for ny time
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #9 Skrevet 6. februar 2017 Jøss! Jeg var helt bortevekk (etter lokalbedøvelse) i mange timer. Tåler bedøvelse dårlig da Lokalbedøvelse heter det fordi det virker lokalt, så da må de enten satt det feil eller så har du fått noe ved siden av. Anonymous poster hash: 90357...c21
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #10 Skrevet 6. februar 2017 Oida, det var jo bra jeg spurte her da. Trodde det bare var en liten utvidet gynekologtime, eller som å bore et hull i tanna liksom. Pappaen er på jobb, og må hente de 2 andre i skole og bhg. Men vi må vel ordne det på en annen måte. Noen med erfaring fra konisering forresten? Hva har jeg å vente?-Bare vær ærlig, jeg tåler det ;p Null sprøyteskrekk her Anonymous poster hash: 0df5b...a2e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #11 Skrevet 6. februar 2017 Jeg har ikke gjort dette selv, men for å gi tips til å løse problemstillingen din: Far melder jobb om syk barnepasser dag i morgen og blir hjemme fra jobb. Så enkelt må det faktisk være. Lykke til Anonymous poster hash: d92b0...f84
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #12 Skrevet 6. februar 2017 Herregud - Nei!!! Hehe, skjønner at du ikke var klar over hva komiserie innebærer! Jeg fikk beroligende intravenøst, og var ganske borte vekk ja. Måtte jo ligge å komme meg litt etterpå, så nei, dette må du nok fikse på en annen måte. Anonymous poster hash: 2b375...043
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #13 Skrevet 6. februar 2017 Det skulle selvfølgelig stå konisering, ikke komiserie. Anonymous poster hash: 2b375...043
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #14 Skrevet 6. februar 2017 Far må bli hjemme fra jobb i morgen pga syk barnepasser, han klarer nok å hente i barnehage og sfo selv om han har med babyen. Anonymous poster hash: c8d0b...7d9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #15 Skrevet 6. februar 2017 Oida, det var jo bra jeg spurte her da. Trodde det bare var en liten utvidet gynekologtime, eller som å bore et hull i tanna liksom. Pappaen er på jobb, og må hente de 2 andre i skole og bhg. Men vi må vel ordne det på en annen måte. Noen med erfaring fra konisering forresten? Hva har jeg å vente?-Bare vær ærlig, jeg tåler det ;p Null sprøyteskrekk her Anonymous poster hash: 0df5b...a2e http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/kvinne/konisering-5444.html?page=2 Det er vel helst de som er veldig nervøse som får beroligende medisiner, om du er helt rolig og avslappet holder det nok med lokalbedøvelse. Anonymous poster hash: c8d0b...7d9
Sint naken biltyv Skrevet 6. februar 2017 #16 Skrevet 6. februar 2017 Syk barnepasser dag må ha ta. Og han klarer vel å hente i bhge selv om han har en baby?😂
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #17 Skrevet 6. februar 2017 Takk for svar,spesielt du som la ut link fra NHI.Jeg hadde jo bare lest infobrevet fra sykehuset,og der stod det ikke mye.«Etter behandlingen behøver du ikke hvile spesielt mye» står det, og ingenting om at det faktisk er en liten operasjon. HI Anonymous poster hash: 0df5b...a2e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #18 Skrevet 6. februar 2017 Der er ikke alltid det utføres på operasjonsstuen. Det varierer fra pasient til pasient og fra sted til sted. Det blir mer og mer vanlig å gjøre det i gynekologstolen på kontoret på poliklinikken i lokalbedøvelse. Går vanligvis veldig fort og ukomplisert. Anonymous poster hash: f97ed...735
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #19 Skrevet 6. februar 2017 Nei, du kan ikke ta med babyen. Sjekk om du kan amme etter operasjonen eller om du må ha morsmelkserstatning. Jeg hadde narkose (standard prosedyre) og fikk ikke kjøre selv. De måtte ta mer enn planlagt (cin2/cin3) og blødde mye etterpå. Anonymous poster hash: 855d8...b79
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #20 Skrevet 6. februar 2017 Nei, du kan ikke ta med babyen. Sjekk om du kan amme etter operasjonen eller om du må ha morsmelkserstatning. Jeg hadde narkose (standard prosedyre) og fikk ikke kjøre selv. De måtte ta mer enn planlagt (cin2/cin3) og blødde mye etterpå. Anonymous poster hash: 855d8...b79 Huff,dette er jeg litt redd for. Babyen min har aldri prøvd flaske. Han er 4 måneder,men de på sykehuset vet jo at jeg har født nylig, og de har ikke sagt noe om det. Dessuten er det lang reisevei til sykehuset og jeg hadde tenkt å ta båt deler av strekningen, men må gå litt for å komme til havna osv. Godt jeg hadde DIB som kunne opplyse meg litt. Anonymous poster hash: 0df5b...a2e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #21 Skrevet 6. februar 2017 Huff,dette er jeg litt redd for. Babyen min har aldri prøvd flaske. Han er 4 måneder,men de på sykehuset vet jo at jeg har født nylig, og de har ikke sagt noe om det. Dessuten er det lang reisevei til sykehuset og jeg hadde tenkt å ta båt deler av strekningen, men må gå litt for å komme til havna osv. Godt jeg hadde DIB som kunne opplyse meg litt. Anonymous poster hash: 0df5b...a2e Hvilken cin har du da? Hvis du "bare" er på cin2 ville jeg bedt om 2 mnd utsettelse pga amming Anonymous poster hash: 855d8...b79
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #22 Skrevet 6. februar 2017 Er det mulig at pappaen og babyen er med? Så kan du amme i hvert fall rett før timen din? Babyen tar nok flaske når det er eneste alternativ. Ville pumpet meg før jeg dro om de ikke kan være med. Anonymous poster hash: 9c5a5...ba4
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #23 Skrevet 6. februar 2017 Ta med pappa og baby, så kan du Amme både før og etterpå. Anonymous poster hash: 90357...c21
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #24 Skrevet 6. februar 2017 Hadde cin 3, ble konisert på gynpol. Lokalbedøvelse i livmorhalsen, det hele var gjort på 10 minutter. Anonymous poster hash: 2f6df...2c8
pifi med tre nurk Skrevet 6. februar 2017 #25 Skrevet 6. februar 2017 (endret) Det må være veldig varierende dette med konisering. Jeg gjorde det for 9 år siden, fikk ikke lokalbedøvelse, kun en adrenalinsprøyte. Da jeg spurte når de skulle begynne så var de allerede ferdig, tok altså svært kort tid. Pga adrenalinsprøyta var jeg jo litt "rar" rett etterpå, det gikk over innen et par minutter. Jeg ble konisert med laser, og de sa da at det er vanlig å gjøre det, for da fjerner man bare akkurat det man må og inngrepet blir derfor betydelig mindre enn ved å skjære vekk. Endret 6. februar 2017 av pifi med tre nurk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå