Gå til innhold

Om å ikke passe andres barn.... har litt dårlig samvittighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ganske hektisk liv for tiden, med både studier, jobb og pendling. Også har jeg barn :) Noen store (tidlig barneskole) og en liten på 20 mnd. Koser meg veldig med barna :) Jeg er også tante til ei på rett over 2 år. Hun er en håndfull om dagen, og har også litt manglende grenser hjemme, men hun er jo tantes skjønning for det ;) 

Min søster og mann synes nok det er veldig slitsomt å holde styr på de 2 barna de har nå...Selv om min søster ikke jobber eller sånn, men har all tiden hjemme. Og jeg har opplevd mange ganger at de har hintet litt forsiktig om at 2 åringen kan overnatte hos oss/være hos oss... men jeg orker ærlig talt ikke nå :( Synes jeg har mer enn nok med min lille, de store og alt annet. Særlig når 2 åringen legger seg i 22 tiden hver dag (senere enn noen av mine) og som sagt kan være litt vrang...

Jeg gleder meg virkelig til hun blir litt større, og jeg kommer til å invitere henne med på masse gøy da, når hun og min lille er litt mer "selvgående"....

Er jeg kjip?

Anonymous poster hash: dd48f...b48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun din lille på overnatting da?

Anonymous poster hash: 97de7...e4a

Skrevet

Har hun din lille på overnatting da?

Anonymous poster hash: 97de7...e4a

Nei ;) Men vi har ikke spurt om det eller hintet om det heller da.... Min søster har veldig mye mer barnepass enn oss (besteforeldre). 

HI

Anonymous poster hash: dd48f...b48

Skrevet

Så lenge hun ikke spør deg direkte så er det vel greit å la vær da? Og OM hun spør deg direkte så er det lov å si nei. men selv om hun er trassig hos mamma, behøver ikke det å bety at hun er sånn hos deg. Om du hadde hatt henne en natt i en helg så kan det tenkes at hun hadde klart å legge seg i mer grei tid. Det er nok mer slitsomt å være hos andre med 3 andre barn og da kan det hende hun sovner raskere.

Enten sier du nei, eller så kan du prøve ei natt i en helg. Går det til dundas så er det lov å si noe om det også ved henting dagen etter. Det er søsteren din, ikke dronningen.

Anonymous poster hash: 56bb3...43f
Skrevet

Nei, du er ikke vanskelig i det hele tatt. Det er ikke ditt problem at søsteren din er sliten. Du har ditt og din familie å ta vare på, hun har sin. Da er det heller mer naturlig at besteforeldre kommer på banen.

Skrevet

Herregud.

Du har 3, hun har 2, men du skal liksom "avlaste" henne...?

Da er hun frekk som flatlusa!

Anonymous poster hash: 2b1f5...945

Skrevet

Synes du godt kan passe henne litt innimellom. Skjønner at det er slitsomt, men er jo koselig å være til litt hjelp slik at hun får hentet seg litt inn igjen. Også får du tid med niesen din. I tillegg kan det jo hende du trenger en tjeneste nestegang? :)

Synes man skal prøve å hjelpe til hvis man har mulighet, men selvsagt ikke la seg bruke..

Anonymous poster hash: e0a7a...36b

Skrevet

Jeg har også tre, fra 1 -8 år. Har INGEN besteforeldre som stiller opp. Jobber fulltid, og er dødsliten rett som det er. Passer mer enn gjerne niesen min på 2 1/2 når det skulle være. Foreslår det selv til og med, for føler at jeg ikke ser henne nok. Dessuten har ikke min søster flust med barnevakt heller. Elsker niesen som min egen ❤

Anonymous poster hash: a8ac0...962

Skrevet

Vi passer heller ikke andres barn 🙊🙄 har rett og slett ikke tid og lyst egentlig . Har nok med egne barn og eget liv. Pluss det alltid er overnatting av barnas venner her når det er helg og fri.

Anonymous poster hash: 386f5...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...