Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Lang historie, Vært mye frem og tilbake og en følelse av et skritt frem-to tilbake. Vært hos pappa Fredag - søndag hver 2. Helg. Forgje helg måtte jeg igjen hente han fordi han ikke ville være der mer. Jeg tror nok ikke barnet har det fælt hos pappa, men har kjeder seg veldig mye. Det er svært lite å gjøre, de er kun inne, ingen venner osv. Dette er jo ikke grunner til å nekte far samvær, men je og far er enige om at barnet ikke skal tvinges. Hva kan man gjøre? Jeg prøver å motivere, far lov å skjerpe seg, finne på mer med barnet osv. Så en helg kan de nå f.eks. dra på kino. Men så har de gjort den ene tingen sammen på fredag og da er det ingenting etter det. Jeg hr kommet med forslag som å spille brettspill, se på film, leke ute osv for sånn jeg ser det ønsker barnet kun mer oppmerksomhet. Forgje helg velger pappa atter en gang å dra på jobb og barnet blir sittende med stemor.. og da vil han ikke være der mer.. Hva kan man gjøre? Noen tips? Anonymous poster hash: dd28b...9a8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #2 Skrevet 6. februar 2017 Her er det vel faren som må gjøre noe... så lenge faren ikke forstår det så blir det jo slik. Farens tap på sikt, men det kan du ikke ta ansvar for! Anonymous poster hash: 82b5f...d3d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #3 Skrevet 6. februar 2017 Det er sant det. Det bare skjærer langt inni meg når gutten er så lei seg. Han får veldig dårlig samvittighet når han har kommet hjem fra far 😕 Enda vi har snakket om det I mange timer før jeg faktisk drar å henter han.. Hva når fat ikke gidder å gjøre noe da? 😕 Hl Anonymous poster hash: dd28b...9a8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #4 Skrevet 6. februar 2017 Familievern kontoret eller dra til familiehuset. Dette er ikke greit. En av oppgavene som forelderer er å aktivisere barnet. Hvis ikke kan det også bli understimulert og det er fare for skjevutvikling. Nå tror jeg ikke det blir tilfelle her siden han er så lite hos far. Men far kan ha nytte av veiledning fra andre enn deg. Anonymous poster hash: dbfa3...7d9
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 Det er sant det. Det bare skjærer langt inni meg når gutten er så lei seg. Han får veldig dårlig samvittighet når han har kommet hjem fra far 😕 Enda vi har snakket om det I mange timer før jeg faktisk drar å henter han.. Hva når fat ikke gidder å gjøre noe da? 😕 Hl Anonymous poster hash: dd28b...9a8 Du får rett og slett ikke gjort noe med det.. :/ Far her ser bare ungene hver 3-4 mnd.. har maset, tyglet, grått, forklart og bedt på mine knær om at han må prioritere ungene mer, men nei.. har ikke råd, har ikke tid, noe viktigere gar tiden hans osv.. Får rett og slett ikke gjort noe med det når den andre part ikke engasjerer seg nok til å gjøre noe med det.. :/ Anonymous poster hash: d681b...d3a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #6 Skrevet 6. februar 2017 Ta en alvorsprat med han... og forklar at om han ikke skjerper seg så kan han faktisk miste barnet helt. Alternativt kanskje han bør vurdere å flytte nærmere vennekrets slik at han kan leke med venner selv når han er hos far. Sikkert noen som vil påstå at "det ikke er bare bare å flytte", men jo det er det. Jeg ville flyttet til indre Finnmark om det var dit jeg måtte for å ha kontakt med barna mine. Anonymous poster hash: ab476...aca
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #7 Skrevet 6. februar 2017 Tusen takk for svar alle sammen. Familievernkontoret og alvorsprat er forsøkt gjentatte ganger fra både meg og fvk, blir bra noen uker for så å falle tilbake. Det er så rart for barnet har også søsken hos pappa, så skulle jo tro de ville finne på noe (skjønner ikke at de orker å bare sitte inne, uten å en gang se på barna).. Så nå aner jeg ikke hva mer jeg får gjort, annet enn å støtte sønnen min når han ikke vil til far. Vondt å se, når alt han ønsker fra far er oppmerksomhet, en kos og litt lek..😢 Hl Anonymous poster hash: dd28b...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå