Gå til innhold

overgangsstønad??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har kastet meg ut. Jeg jobber 60% (har 100% stilling). Bor enda med han fordi jeg ikke får overta nytt hus før om 3 mnd :/ vi har to barn, ikke enige om fordeling. Blir mekling og sikkert retten.

Har jeg rett på overgangsstønad? Ser jeg må melde flytting men jeg får ikke meldt flytting før om 3 mnd. Hvordan løser folk dette? Kan jeg fortsette å jobbe redusert eller vil de tvinge meg tilbake i 100%? Jeg skal tilbake i 100% i 2019.

Anonymous poster hash: 3fc87...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du får os når dere har samme adresse uansett grunn.

Når jeg fikk os var det ingen krav til aktivitet. Det er det nå, men med 60% jobb så er du jo i aktivitet så vil tro du får os for det resterende. Men jeg kan ta feil.

Du kan søke og redusert bhg. betaling også.

Kan du flytte til noe familie midlertidig?

Hvis ikke så kan du jo søke os om 3 mnd. Siden dere fortsatt bor sammen så blir vel utgifter er ca. likt som nå uansett?

Anonymous poster hash: 7f602...a00

Skrevet

Så lenge jeg kan få det om 3 mnd er jeg "reddet".

Samboer nekter å gi meg daglig omsorg, og sier at hvis jeg får det så betaler han aldri bidrag.

Takk for tips..skal be om veiledning hos nav. Har ingen å flytte til, ingen har plass til oss 3.

Skrevet

Samboer nekter å gi meg daglig omsorg, og sier at hvis jeg får det så betaler han aldri bidrag.

Takk for tips..skal be om veiledning hos nav. Har ingen å flytte til, ingen har plass til oss 3.

Han kan ikke nekte bidrag det krever nav inn så det kommer han ikke unna.
Skrevet

Bare ikke flytt ut uten barna,mener noen har opplevd fått def brukt mot seg senere. Og bidrag ordner nav, selv om det tar litt tid.

Når du har byttet adresse, fått meklingsattest kan du søke overgangsstønad og redusert foreldrebetaling.

Og lurt å spare ufine og truende sms, brudd kan bli stygge.

Lykke til

Anonymous poster hash: f7507...888

Skrevet

Han kan ikke nekte bidrag det krever nav inn så det kommer han ikke unna.

Godt å høre, takk 😊

Skrevet

Bare ikke flytt ut uten barna,mener noen har opplevd fått def brukt mot seg senere. Og bidrag ordner nav, selv om det tar litt tid.

Når du har byttet adresse, fått meklingsattest kan du søke overgangsstønad og redusert foreldrebetaling.

Og lurt å spare ufine og truende sms, brudd kan bli stygge.

Lykke til

Jeg flytter aldri uten barna. Men han mener det er kidnapping om jeg drar. Ikke lett dette.

Jeg leser at det ikke automatisk er mor som får daglig omsorg lengre, og er kjemperedd. Han er manipulerende og kan overbevise nesten hvem som helst. Har tatt opp noen samtaler og jeg mener jeg har gode bevis for at ungene bør bo hos meg, men skaffer han en god advokat kan de få det til å se ut som om han er en flott omsorgsperson. Jeg er så redd.

Skrevet

Jeg flytter aldri uten barna. Men han mener det er kidnapping om jeg drar. Ikke lett dette.

Jeg leser at det ikke automatisk er mor som får daglig omsorg lengre, og er kjemperedd. Han er manipulerende og kan overbevise nesten hvem som helst. Har tatt opp noen samtaler og jeg mener jeg har gode bevis for at ungene bør bo hos meg, men skaffer han en god advokat kan de få det til å se ut som om han er en flott omsorgsperson. Jeg er så redd.

Skjønner du er redd, men hold på de opptakene du har. Er ikke alltid de blir brukt, noen jurister mener det ikke er lov med opptak uten hans samtykke. Jeg vet ikke regelverket, men ikke ta de opp i første runde.

Det de legger vekt på er hvem som har vært hovedpmsorgsperson, alder på barn og om barna er store nok hva de ønsker.

Hadde prøvd å fått det meste skriftlig, da har du bevis. Og les alt du skriver selv flere ganger.

Du kan kontakte en advokat og forklare situasjonen og de råder deg vidre, eventuelt familievernkontoret. Godt å ha noen utenfor å snakke med, de kan også jussen. Pluss råde hvordan og hva du kan si til barna. Mulig de har en løsning, er jo ikke beste miljø for barna. Viktig du viser du setter barnas behov først.

Skrevet

Ja, slik er det. Man får heldigvis ikke hovedomsorgen bare fordi man er mor. Ingen vil vel gi fra seg den daglige omsorgen, men dere finner nok ei løsning som er til det beste for barna.

Anonymous poster hash: 8636e...9ec

Skrevet

Skjønner du er redd, men hold på de opptakene du har. Er ikke alltid de blir brukt, noen jurister mener det ikke er lov med opptak uten hans samtykke. Jeg vet ikke regelverket, men ikke ta de opp i første runde.

Det de legger vekt på er hvem som har vært hovedpmsorgsperson, alder på barn og om barna er store nok hva de ønsker.

Hadde prøvd å fått det meste skriftlig, da har du bevis. Og les alt du skriver selv flere ganger.

Du kan kontakte en advokat og forklare situasjonen og de råder deg vidre, eventuelt familievernkontoret. Godt å ha noen utenfor å snakke med, de kan også jussen. Pluss råde hvordan og hva du kan si til barna. Mulig de har en løsning, er jo ikke beste miljø for barna. Viktig du viser du setter barnas behov først.

Umulig å få noe skriftlig, vi bor sammen enda og prater sammen når ungene sover. Men har lydopptak og har lest at det KAN være ulovlig ja, men sannsynligvis ikke når jeg også er med i samtalen. Sukk...

Skrevet

Ja, slik er det. Man får heldigvis ikke hovedomsorgen bare fordi man er mor. Ingen vil vel gi fra seg den daglige omsorgen, men dere finner nok ei løsning som er til det beste for barna.

Anonymous poster hash: 8636e...9ec

Helt enig med deg. Mange fedre som fortjener omsorgen. Men ikke her dessverre, og jeg er glad i eksen. Han er flink med lek og tøys, men ikke med kjærlighet og omsorg. Han forstår ikke ettåringen, han blir sur om 4 åringen trasser litt. Men dette ordner seg vel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...