Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Siden september har jeg blødd litt sånn i hytt å pine, gjerne mange uker i sleng, Åsså opphold en liten stund å mange dager/uker igjen, har tatt celleprøve, den var normal. Tatt blodprøver, de var normale. I november begynte jeg på mercillon P-piller, trodde da at alt ville stabilisere seg igjen, for det gikk kjempe bra, frem til for en mnd siden, da blødde jeg i nesten 3 uker i strekk, så var jeg uten mens i kanskje en uke før jeg nå blør igjen?! Altså, hva skal jeg gjøre ? Hva kan dette skyldes? Har tatt g-test som er negativ, så graviditet er utelukket. Begynner å bli litt bekymra, tar jo P-pillene som jeg skal. Noen som har vært borti det samme?? Anonymous poster hash: c9942...9da
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Jeg ville i hvert fall ha kuttet helt ut hormonprevensjon en lengre periode for å kunne utelukke at det kan være med på å forstyrre dine egne hormoner og dermed gi deg blødninger. Ville heller ikke brukt kobberspiral fordi den også kan gi mer blødninger. Og så bør du henvises til en gynekolog på nytt. Du bør også tenke på at selv om "blodprøvene er normale", så sier det bare at de prøvene som er tatt er normale. Jeg ville spurt hva annet som kan gi de symptomene du har, og om det er mer legene kan/bør teste. Det er f.eks. også mulig å få kroniske infeksjoner i skjeden, selv om det ikke er vanlig og ikke særlig kjent. Da kreves en annen behandling enn bare den korte antibiotikabehandlingen. Ellers er det flere som får normalisert syklusene sine med akupunktur, så kan være verdt et forsøk det også. Anonymous poster hash: a44ad...e62
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Jeg ville i hvert fall ha kuttet helt ut hormonprevensjon en lengre periode for å kunne utelukke at det kan være med på å forstyrre dine egne hormoner og dermed gi deg blødninger. Ville heller ikke brukt kobberspiral fordi den også kan gi mer blødninger. Og så bør du henvises til en gynekolog på nytt. Du bør også tenke på at selv om "blodprøvene er normale", så sier det bare at de prøvene som er tatt er normale. Jeg ville spurt hva annet som kan gi de symptomene du har, og om det er mer legene kan/bør teste. Det er f.eks. også mulig å få kroniske infeksjoner i skjeden, selv om det ikke er vanlig og ikke særlig kjent. Da kreves en annen behandling enn bare den korte antibiotikabehandlingen. Ellers er det flere som får normalisert syklusene sine med akupunktur, så kan være verdt et forsøk det også. Anonymous poster hash: a44ad...e62 Jeg glemte å nevne at dette skjedde ca 14 mnd etter fødsel, helt plutselig ut av det blå. Så veldig veldig rart..:/ Anonymous poster hash: c9942...9da
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Jeg har det også sånn. Begynte etter første graviditeten min. Blør i hytt og pine, spotter og blør i 2-3 uker i strekk, så opp til 14 dager uten. Mellom svangerskapene prøvde jeg en lang stund uten hormonprevensjon, spottet litt da og, men mensen var omtrent ikke til å holde ut, blødde ekstremt. Nå har jeg hormonspiral, så nå er jeg tilbake på å spotte et par tre uker, to uker uten noe. Alle prøver og celleprøve er fine hos meg og. Var tilogmed på sykehus og fjernet en polypp i livmoren min med kikkehulloperasjon da legene mente denne gå blødningene, men tre uker etter operasjonen var det igang igjen. Var hos gynekolog for to uker siden som sjekket meg, hun sa bare at desverre så var det slik for noen kvinner. Eneste løsning var å brenne slimhinner i livmoren, noe hun ikke anbefalte på så "unge" som meg (er 33 år) . Så da får jeg bare leve med det da 😕 Anonymous poster hash: 449a2...d19
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Jeg har det også sånn. Begynte etter første graviditeten min. Blør i hytt og pine, spotter og blør i 2-3 uker i strekk, så opp til 14 dager uten. Mellom svangerskapene prøvde jeg en lang stund uten hormonprevensjon, spottet litt da og, men mensen var omtrent ikke til å holde ut, blødde ekstremt. Nå har jeg hormonspiral, så nå er jeg tilbake på å spotte et par tre uker, to uker uten noe. Alle prøver og celleprøve er fine hos meg og. Var tilogmed på sykehus og fjernet en polypp i livmoren min med kikkehulloperasjon da legene mente denne gå blødningene, men tre uker etter operasjonen var det igang igjen. Var hos gynekolog for to uker siden som sjekket meg, hun sa bare at desverre så var det slik for noen kvinner. Eneste løsning var å brenne slimhinner i livmoren, noe hun ikke anbefalte på så "unge" som meg (er 33 år) . Så da får jeg bare leve med det da 😕 Anonymous poster hash: 449a2...d19 Jeg er bare 27, GU har jeg vært på, de fant heller ikke noe unormalt der, legene sier bare hormonell ubalanse, å at det vil gå seg til med tiden...*sukk*...og at det kan skyldes at jeg har rast mye ned i vekt siste 6 mnd(-32 kg).. Anonymous poster hash: c9942...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå