Gå til innhold

Irritabel tarm og stress.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har irritabel tarm. Vet godt hva det er, hva jeg ikke burde spise osv.

Men uansett hva jeg spiser i lunsjen så blir magen min så vond! Uansett! Det begynner å tære så på meg, har ikke lyst å spise. Men det er jo veldig dumt det også. Men den vonde magen blir ikke bedre før sent på kveld eller ikke før morgenen etter igjen. Så er det på'n igjen til lunsj.

Er så frustrert! Flere som sliter med dette? Går det alltid greit når dere spiser det som er ok for dere eller er det situasjoner som trigger det uansett mat?

Anonymous poster hash: 75415...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har også irritabel tarm. Og ofte får jeg en voldsom kvalme, frysninger og da må jeg finne toalett. Da tømmer magen seg 🙈

Og denne uken har vært mye stress pga forholdet til meg og mannen fikk seg en knekk, så idag fikk jeg en heftig runde med magesjau. For å sette et navn på det. Smertene er som rier etter kvalmen også bare tømmer systemet seg. Kan ta flere timer 😱

Anonymous poster hash: dd8f1...3d4

Skrevet

Stress forverrer definitivt magen min.

Jeg har som deg mat som jeg normalt tåler, mens det i stressende perioder ikke funker med den maten engang.

I perioder tåler jeg kun tørre skiver eller havregrøt, men er det mye stress tåler jeg ikke det engang.

Valget er da å unngå å spise eller holde meg hjemme..

Skrevet

Høres ikke noe særlig ut for dere!

Jeg sliter "bare" med luft og oppblåst mage og smerter i forbindelse med det. Samt ofte hard mage. Men den oppblåste magen går jo aldri over. Da kan jeg ikke spise før jeg kommer hjem fra jobb. Det er jo ikke sunt. Samt at det blir så mange spm.

Men dere som sliter med andre ting. Har dere vurdert medisin? Googlet nettopp å leste at det var kommet en ny medisin for de med moderate/store smerter i forbindelse med irritabel tarm.

Skrevet

Takk for svarene 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...