Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Hva forventer du at 6-7 årigen skal være med på av daglige gjøremål? Og får de belønning, som ukelønn osv? Her må rommet ryddes hver kveld og støvsuges på fredager. I tillegg til å hjelpe med å dekke på og av bordet. En gang i blant må han bære ut søppelet. For mye? Anonymous poster hash: a70c7...990
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 ingen, de er små ennå Anonymous poster hash: 0f6f6...ad8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Rydder rommet sitt. Anonymous poster hash: d16e4...bad
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Her har 6,snart 7 åringen "ukeplan"med gjøremål fire ganger i uka.Bære ut søppel,støvsuge stua,brette klærne sine,dekke på bordet,ta av bordet,annenhver helg rydder og vasker hun rommet sitt....og liker det!👍🏻Ukelønn på fredag når alle gjøremål er ferdig☺ Anonymous poster hash: b6884...e82
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Min seksåring rydder av bordet etter seg. Rydder når jeg ber om det... Og panter flasker. Får ikke ukepenger. Anonymous poster hash: 55ab8...030
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 ingen, de er små ennå Anonymous poster hash: 0f6f6...ad8 6-7 er for små til å hjelpe til? Anonymous poster hash: 003de...3fe
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 ingen, de er små ennå Anonymous poster hash: 0f6f6...ad8 når mener du de er store nok da? Anonymous poster hash: a70c7...990
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 Her har 6,snart 7 åringen "ukeplan"med gjøremål fire ganger i uka.Bære ut søppel,støvsuge stua,brette klærne sine,dekke på bordet,ta av bordet,annenhver helg rydder og vasker hun rommet sitt....og liker det!Ukelønn på fredag når alle gjøremål er ferdig☺ Anonymous poster hash: b6884...e82 hvor mye i ukelønn? så bra at hun liker det. her må hun på snart 4 også rydde rommet, men sammen med oss selvfølgelig. Anonymous poster hash: a70c7...990
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 Får en femtilapp😊 Anonymous poster hash: b6884...e82
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 Dekke på bordet, rydde av bordet, ta sine egne skitne klærne etter å ha dusjet og legge dem i skitne tøykurve på vaskerommet, rydde sitt eget rom, ta sine ferdig brette klærne og legge dem selv i sitt eget garderobeskap, ta frem skift før han skal dusje, ellers pleier han å gå med søpla i lag med meg. Anonymous poster hash: b9e3f...fde
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 Dekke på bordet, rydde av bordet, ta sine egne skitne klærne etter å ha dusjet og legge dem i skitne tøykurve på vaskerommet, rydde sitt eget rom, ta sine ferdig brette klærne og legge dem selv i sitt eget garderobeskap, ta frem skift før han skal dusje, ellers pleier han å gå med søpla i lag med meg. Anonymous poster hash: b9e3f...fde Her i huset får ingen unger ukelønn. Alle har plikt å hjelpe til. Når det er sagt så har dem alt de trenger, og vi finner på å gjøre noe gøy i lag i helgene. Anonymous poster hash: b9e3f...fde
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 Ingenting fast. Ingen ukelønn. Han må legge skittentøy i kurven om kvelden, dekker på bordet en sjelden gang. Rydde rommet med ujevne mellomrom, ca en gang i uka. Støvsuge gjør vi voksne (ellers blir det jo bare midt på gulvet!) Ellers må han tømme sekken hver dag for matboks o.l. Anonymous poster hash: 03768...18a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 Intet fast, men ber jeg om hjelp forventer jeg å få det - og i blant spør de selv om å få hjelpe til. De er 7 og 9. Har de mye lekser en dag får de konsentrere seg om det. Har de god tid en dag får de oppgaver. Ting som å legge sine skitne klær til vask regner jeg som en del av den daglige rutiner. Oppgaver de gjør er å re opp senga, rydde etter seg, vaske opp, ta ut søpla, skuffe snø, vasker speil og vask på badet, tørke støv og vaske vinduer. De får ikke lønn for husarbeidet. Anonymous poster hash: 7eb42...0ce
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #14 Skrevet 5. februar 2017 Hva forventer du at 6-7 årigen skal være med på av daglige gjøremål? Og får de belønning, som ukelønn osv? Her må rommet ryddes hver kveld og støvsuges på fredager. I tillegg til å hjelpe med å dekke på og av bordet. En gang i blant må han bære ut søppelet. For mye? Anonymous poster hash: a70c7...990 Legge på plass bestikk fra oppvaskmaskinen, rydde rommet sitt, støvsuge 1 elle 2 ganger i måneden, hjelpe til med å vaske buret til dyrene våre annen hver helg. Rydde rom og vaske bur må hun uansett. Husker hun på å hjelpe med det andre får hun 100 kr i måneden. Anonymous poster hash: 90bc8...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå