Gå til innhold

Hva er lite og mye å ha i egenkapital?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet sykepleier til sommeren. Har totalt 700 000,- i egenkapital.

Har selv spart opp 300 000,- og får 400 000,- til sammen av mine foreldre (forskudd på arv).

Hvor mye har dere spart opp i egenkapital og hva er alderen deres?

Anonymous poster hash: 88b76...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår egenkapital er nå i huset. 1 mill. Vi gikk inn med 500 000,- hver for 4 år siden og vi tro det har økt med 2- 300 000,-

Anonymous poster hash: fbcaf...568

Skrevet

Jeg og mannen skal bygge hus til sommeren, vi har 1,2 mill i egenkapital. Er 26 og 28 år.

Anonymous poster hash: 0381a...56a

Skrevet

Har rundt 5 mill. i egenkapital. 3 mill. ligger i huset da og er ikke rene penger i banken. Har hus uten lån :) Resten ligger i tomta som kan skilles ut i flere tomter og selges.

Anonymous poster hash: 655f3...0d4
Skrevet

Du har bra med egenkapital, kravet er minst 15% + omkostninger, men det kan gis avvik i enkelte saker.

Dere som kommer med bundet egenkapital, helt urelevant her. Tenker hi mener 1.kjøp av bolig.

Anonymous poster hash: 9b1fb...74b

Skrevet

700 000 er ganske mye :)

Sjøl hadde jeg ingenting (bare gjeld..), men mannen min hadde arvet, så her har vi 1,2 mill i egenkapital, pluss penger på BSU. 

Erfaringsmessig så er svarene i en slik tråd at alle har hatt dritmye i egenkapital, mens de som ikke har hatt så mye svarer ikke. Så ofte veldig skeive svar.

Anonymous poster hash: 68285...041
Skrevet

Vi har nok lite i forhold til alder...

Vi er 42 og 46 år gamle og har 3 mill i gjeld og verdier for ca 4,2 mill, altså 1,2 i egenkapital.

Da vi kjøpte første huset vårt var vi 25 og 29 år, da hadde vi ingenting, svigerfar kausjonerte. Så solgte vi det huset og fikk 500.000 i overskudd og kjøpte huset vi har nå (for 13 år siden) og har lånt opp til oppussing og påbygg etterhvert som også verdien på huset har steget.

Anonymous poster hash: 0a19a...e5c
Skrevet

Da jeg var akkurat ferdig med utdanningen hadde jeg ca 50.000. Nå er den på mye mer. Det meste er selvfølgelig bundet i hus, utleiebolig mm. Jeg har heldig vis tjent mer enn jeg har brukt de siste 27 årene ☺.

Anonymous poster hash: babe0...543

Skrevet

Min egenkapital er "bare" på 200 000,- (150 på BSU og 50 på spar), mannen har 250 000,- i egenkapital. Er 27 og 28 år. 

Anonymous poster hash: 2b7fe...2cd
Skrevet

Hvor mye penger sparte dere i mnd dere som har sånn 500.000kr i egenkapital

Anonymous poster hash: a035e...df6

Skrevet

Gjeld på 3 millioner, leilighet verdt 11 millioner, men det har jo ikke så mye å si siden vi i tilfelle vil kjøpe og selge i samme marked

Anonymous poster hash: f36c0...123

Skrevet

Vi hadde ingen egenkapital da vi kjøpte for sju år siden. Har vel 800 000 mellom lån og bolig i dag. Skulle vi byttet bolig hadde vel egenkapitalen sunket til 600 000 etter omkostninger ved kjøp og salg, det koster å bytte bolig. Jeg var ferdig utdannet i 2016.

Anonymous poster hash: 8bc1b...cc3

Skrevet

Hadde 0 i egenkapital da vi kjøpte første leilighet i 2009. Dette var rett før finanskrisen da bankene kastet lån etter deg, var ingen egenkapitalkrav da. Da vi solgte leiligheten i 2011 og kjøpte huset hadde vi 450.000 i egenkapital av verdistigningen. Det var da 10% egenkapitalkrav så slapp å bruke av oppsparte midler for å kjøpe huset.

Anonymous poster hash: 5261e...617

Skrevet

Hadde 400 000,- Da var jeg 32 og hadde spart i BSU siden ungdomstiden. Kjedelig å spare, gooode penger å ha når jeg skulle kjøpe noe :)  

Anonymous poster hash: 79083...8c2
Skrevet

Har mellom 4 - 5 mill i egenkapital, som er bundet opp i leilighet. Har 3 mill i lån. Kjøpte første leilighet på begynnelsen av 2000 tallet, hadde da 500' arvet 1 mill til. Resten har kommet med prisstigning.

Anonymous poster hash: a4b40...029

Skrevet (endret)

Hadde ikke noe noe vi kjøpte for 10 år siden. Hadde kausjonist

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Hadde 700' da vi kjøpte for halvannet år siden. Tipper rundt 900' nå. Oppgradert huset pluss at vi kjøpte litt under takst.

Anonymous poster hash: d6047...8ab

Skrevet

Har 300 000 på sparekonto og 1,5 i lån på et hus som er verdt 4,5 mill..

Anonymous poster hash: f78d6...736

Skrevet

400000 da vi kjøpte første gang. 24 og 26 år. Nyutdannede og nye jobber. Penger jeg hadde spart. Vi har aldri og kommer aldri til å få hjelp eller arv. Kanskje om 30 år eventuelt. Klarer oss bra selv.

Anonymous poster hash: 70eee...c33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...