Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #1 Skrevet 5. februar 2017 Hvor mange er dere og hvor stort er budsjettet for en sommerferie for dere? Skriv gjerne hva dere skal også slik at det er litt lettere å forstå hva kostnadene innebærer. Første gang vi skal feriere og lurer på hva som er vanlig å gjøre og bruke Anonymous poster hash: 1ebb7...a33
Sint naken biltyv Skrevet 5. februar 2017 #2 Skrevet 5. februar 2017 Hvorfor sammenligne seg med andre? Gjør det dere har råd til og lyst til
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #3 Skrevet 5. februar 2017 Hvorfor sammenligne seg med andre? Gjør det dere har råd til og lyst til Vi har ikke tenkt til å sammenligne oss med andre, men vi er aldri på ferie selv om vi har råd. Vi har alltid prioritert å betale ekstra lån eller brukt pengene på andre ting. Nå er vi en familie på fire og barna er store nok til å ha glede av ferie, så nå ønsker vi inspirasjon og litt forutsigbarhet på kostnader. Anonymous poster hash: 1ebb7...a33
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #4 Skrevet 5. februar 2017 Vi har ikke tenkt til å sammenligne oss med andre, men vi er aldri på ferie selv om vi har råd. Vi har alltid prioritert å betale ekstra lån eller brukt pengene på andre ting. Nå er vi en familie på fire og barna er store nok til å ha glede av ferie, så nå ønsker vi inspirasjon og litt forutsigbarhet på kostnader. Anonymous poster hash: 1ebb7...a33 Glede av ferie? Hvor gamle er barna? Anonymous poster hash: cde22...b00
Mamma_til_2 Skrevet 5. februar 2017 #5 Skrevet 5. februar 2017 Vi har ikke tenkt til å sammenligne oss med andre, men vi er aldri på ferie selv om vi har råd. Vi har alltid prioritert å betale ekstra lån eller brukt pengene på andre ting. Nå er vi en familie på fire og barna er store nok til å ha glede av ferie, så nå ønsker vi inspirasjon og litt forutsigbarhet på kostnader. Anonymous poster hash: 1ebb7...a33 Hvorfor gamle må barna være for og ha glede av ferietur? Vi reiser i år til liseberg ca en uke regner med og bruke rundt 20000kr
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #6 Skrevet 5. februar 2017 Vi bruker alt fra 20 til 60 000,- i fjor var vi bare i Danmark én uke og brukte vel 20 ca. I år skal vi først til Danmark og så til syden. Bruker vel rundt 60 tenker jeg. To voksne og to barn. Anonymous poster hash: 66e2a...732
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #7 Skrevet 5. februar 2017 De er tre år. Tvillinger. Nå er de med på mer, sover ikke på dagen og trenger at det skjer noe, så nå har de glede av ferie. Dette er helt individuelt fra familie til familie. Jeg synes det er helt greit om foreldre tar med barn på ferie for sin egen del også, men far og jeg er ikke ferie-mennesker. HI Anonymous poster hash: 1ebb7...a33
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #8 Skrevet 5. februar 2017 De er tre år. Tvillinger. Nå er de med på mer, sover ikke på dagen og trenger at det skjer noe, så nå har de glede av ferie. Dette er helt individuelt fra familie til familie. Jeg synes det er helt greit om foreldre tar med barn på ferie for sin egen del også, men far og jeg er ikke ferie-mennesker. HI Anonymous poster hash: 1ebb7...a33 Barn har glede av ferieopplevelser lenge før de fyller tre år. Hvis de ikke har det, har man valgt feil ferie. Anonymous poster hash: cde22...b00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #9 Skrevet 5. februar 2017 I år skal vi til Frankrike, ungene gleder seg vilt. Datteren min på 10 har mast om å se Eiffeltårnet siden hun hadde om Frankrike på skolen for 2 år siden, hun har sjekket sett på en million bilder og lest alt hun hae funnet om det på nett ☺️ Vi er to voksne og fire barn, reisen koster oss 25.000 med fly og hotell i 5 dager. Inngang i Disneyland, mat osv kommer jo i tillegg Anonymous poster hash: edfb0...0be
MamsenMedToSmå Skrevet 5. februar 2017 #10 Skrevet 5. februar 2017 Vi er også en familie på fire. Barna er 4 og 1 år. Diskuterer også for tiden hvor mye vi skal bruke på årets ferie. Vi har råd til å bruke en del men vi kvier oss begge veldig for å bruke 35 000 på en uke i «syden» f.eks. Tidligere har vi ikke prioritert de dyreste feriene, har har vært på hytta på fjellet, hotell og Kristiansand dyrepark, leid hytte på sørlandet etc. Men hvert år sier vi alltid at neste år SKAL vi minst en uke til et land vi er garantert fint vær. Meeen så nærmer vi oss sommeren og nok en gang kvier vi oss pga pengene. Hadde jo vært fint å pusse opp stua og kjøpt nye møbeler i stedet f.eks.. Jaja..følger tråden din i håp om å finne ut hva vi skal gjøre
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 Vi skal ta bilen med til nord Italia. Tar danskebåten ned fra Norge og overnatter 3 netter på vei ned og opp. Bor på leilighetshotell i Italia. Vi har to store barn og ett lite så vi har to rom hver overnatting. Bare danskebåten og hotellovernatting blir 40 000. I tillegg kommer mat. Vi har fra god til middels standard på hotellene. Anonymous poster hash: 9e29f...8fd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #12 Skrevet 5. februar 2017 2 uker i Hellas i fjor på flott hotell m mat: 2 voksne 2 barn: 60 000 +lommepenger Ca det samme til Thailand Anonymous poster hash: b3487...2ea
februarprins2013 Skrevet 5. februar 2017 #13 Skrevet 5. februar 2017 alt fra 10 000 til 40 000 spør jo hva man skal gjøre
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #14 Skrevet 5. februar 2017 Mine foreldre spanderer hus i Danmark i år. 10 000 utenom kanskje. Med mat, båt og annen overnatting Anonymous poster hash: c88a9...f27
LilleVilje Skrevet 5. februar 2017 #15 Skrevet 5. februar 2017 Boligbytte. Perfekt ferie med små barn - bytt hus med noen andre med små barn, og ha et hus med leker, barnesenger, uteleker og hage i hele ferien. Koster flybilletter til destinasjonen, pluss selvsagt mat/forbruk - men når man har kjøkken, blir det rimeligere likevel, og man kan styre helt fritt. Pluss at man bor som en lokal, og får oppleve stedet på en annen måte. I tillegg er det fint for oss som syns Syden og All Inclusive er noe som burde vært beskrevet av Dante i hans utlegninger om helvetes sirkler... Veldig langt unna bamseklubber og svenske reiseledere!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. februar 2017 #16 Skrevet 5. februar 2017 Vurderer bilferie gjennom Europa, 2 voksne og 2 barn. 3 uker og tenker å leie feriehus i sør Frankrike. Vi har spart 50k , men regner med det kommer å gå mye mer enn det. Vill gjetning så vil jeg tro 80 ca
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #17 Skrevet 5. februar 2017 30000-40000 , reiser på sydenferie hvert år Anonymous poster hash: c659d...aac
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #18 Skrevet 5. februar 2017 Skal bruke 44.000 på to uker til rhodos, vi er 5 stk. Så kommer mat og opplevelser utenom Anonymous poster hash: e105a...730
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #19 Skrevet 5. februar 2017 Vi skal to uker til Sardinia sammen med en annen familie, leier hus med eget svømmebasseng og sjøutsikt 150 meter fra sjøen. Fire soverom og tre bad. Vi er fire voksne og fire barn. Leier via Airbnb. Kommet på 28 000,- for fly og hus per familie i juli, mye billigere enn charter Anonymous poster hash: e155b...a16
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #20 Skrevet 5. februar 2017 Alltid reist og alltid brukt mye! penger på ferie! Mistet litt sansen og har derfor kjøpt campingvogn og telt isteden. Vurderer også hyttekjøp. Heretter blir det Norge på kryss og tvers, helst i telt med kanskje en og annen utenbysferie over noen få dager i tilllegg. Fakta f.... (spør du meg) er at sydenland med de hotellene vi ofte valgte var like uansett. Thailand skiller seg positivt ut, meeeen man spiser, ligger og bader i all hovedsak og det er ikke SÅ spennende synes jeg. Ungene foretrekker dessuten basseng, så sånn sett kan vi like gjerne feriere i Tøyenbadet. Jeg vil nå på andre turer, som feks kanalbåtferie i England etc, men det er litt annet prosjekt og vi tar derfor Norge over noen år nå først Anonymous poster hash: a4c77...2ff
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #21 Skrevet 5. februar 2017 Bruker rundt 50-70000 kr. Anonymous poster hash: 713d6...abf
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. februar 2017 #22 Skrevet 5. februar 2017 Hvis du setter av litt tid og søker rundt så kan du spare masse penger. Dersom du bare går inn på ving.no og bestiller all-inclusive der bamsene spretter rundt i fellesferien blir du nærmest ruinert. Vi har flydd Ryanair mange ganger, og bestilt via utleiefirmaer eller bookingsider, og dermed mer enn halvert utgiftene. Har i tillegg tatt direkte kontakt med hotellet eller utleieren og bedt om fint rom, med utsikt etc. Vi reiste i sommer til London 3 dager, så videre til Palermo i Italia i 3 dager før vi tok toget til Cefalu hvor vi var ei uke inkludert togtur til Taormina og overnatting i fjellandsbyen der, så London et døgn igjen og hjem. Tror vi brukte i overkant ca 20.000kr på reise og hotell alt i alt, 4 flyturer og 5 forskjellige hotell. Hotellet vi var på ei uke var også på Ving sine sider, der kostet det nesten 40.000kr for ei uke om vi hadde bestilt kun dit med fly. Så om du setter av et par kvelder kan du lett spare masse penger.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. februar 2017 #23 Skrevet 5. februar 2017 Vi er 2 voksne og 2 skolebarn. Reiser med bil og campingvogn til Kroatia i 4-5 uker. Bruker 60000-70000kr alt etter hvor masse jeg shopper.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #24 Skrevet 5. februar 2017 Blir vel mellom 10000 og 20000. Minstemann hater å kjøre bil så vi må se an litt hva vi får til. Foreløpig er planen to netter i Abra havn, og så fortsette litt rundt; gå Gaustadtoppen, badeland i Bø, Langedrag. Vi får se. Kommer til å sove på campinghytter eller ha med telt. Barna blir 4 og 1 til sommeren. Og så kommer jeg til å ta med barna en liten uke til hjemplassen min ved kysten, mens mannfolket fortsatt jobber. Da bor vi hjemme så blir ikke store utgiften, mesteparten går nok til is 😆 Kanskje finner vi på noe mer. Må ta det litt etterhvert når vi ser hvordan mini har det i bilen. Neste år skal vi til Legoland. Blir nok camping da også. Billigere og mye artigere enn hotell siden man er litt tettere på folk 😊 Ja, jeg er født og oppvokst med bilferie over hele Europa 😄 Anonymous poster hash: 12db1...5a2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #25 Skrevet 5. februar 2017 Vi er fem stk, to voksne og tre tenåringer. Vi har bestilt fly og hotellet i USA i tre uker. Flyr mellom byer innad i USA og besøker mange steder. Fly og hotell er kommet på ca 140.000,-. I tillegg kommer mat, shopping, opplevelser og leiebil. Totalt kommer nok ferien på ca 300.000,- Anonymous poster hash: a48d8...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå