Gå til innhold

Bo i kardemomme by eller på hotellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal besøke dyreparken, jeg og minsta.

Så lurer jeg på å bo i kardemomme by, det er ledig den datoen vi skal.

Har tidligere bodd i Abra havn, og da tenkte jeg- aldri igjen. Synes det var utrolig masete.

men det blir kanskje noe roligere i Kardemomme by, er jo ikke så mange som bor der.

Alternativet er å bo på hotell dyreparken.

Anonymous poster hash: 1f8cc...243
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tidligere bodd i Abra havn, og da tenkte jeg- aldri igjen. Synes det var utrolig masete.

men det blir kanskje noe roligere i Kardemomme by, er jo ikke så mange som bor der.

Masete i abra havn?! Er jo så rolig der. Kardemomme har du vel mulighet for gå i parken om natta og da?

Anonymous poster hash: 571af...5e8

Skrevet

Man bor jo midt i alt, så det er vel ikke akkurat rolig der på dagtid.

Vi vurderte også det i fjor, men kuttet det ut pga at man bokstavlig talt risikerer at folk kikker inn vinduet til deg.

Skrevet

Vi vurderte også det i fjor, men kuttet det ut pga at man bokstavlig talt risikerer at folk kikker inn vinduet til deg.

Ja , det gjør man faktisk 😅

Anonymous poster hash: 571af...5e8

Skrevet

Vi har bodd tre år i Abra hamn, og der skal vi bo hver gang vi drar dit. Hverken de voksne eller barna har opplevd at det er stress å bo der. Kardemomme by har vi bodd engang når min datter var fem og det ble bare kjedelig for henne (og for oss voksne), og føltes ganske invaderende når vi var i leiligheten i åpningstiden for parken.

Anonymous poster hash: 2aa08...653

Skrevet

Tror de fleste trives i Abra Havn, men vi gjorde altså ikke det.

Var jo kjør fra klokka sju om morgenen og vi hadde små barn da, med mye uro på natten(det har selvfølgelig ikke Abra Havn skylden for :legrine: )

Kanskje det er bedre å bo på hotellet da.

Kan være greit å ha litt privatliv også.

HI

Skrevet

Vi hadde en helt magisk opplevelse i Kardemommeby.

Etter at parken stengte fikk jentene alle skuespillerne for seg selv. Trikkeførerne stoppet trikken under terrassen og pratet leeenge med jentene, så satt vi på terrassen og så på at trikkeførerne gikk rundt og låste av byen. De var i karakter hele tiden og hadde små skuespill selv om det bare var oss og noe få familier til der.

Klokken syv hørte vi "Vi lister oss så stilt på tå" Da kom røverne og hentet oss til pølsefest i røverhuset. Barna måtte hjelpe røverne å rydde, og fikk spise så mye pølser de orket.

Når det var ferdig fik vi gå rundt og kikke i en tom park.. det var en helt spesiell opplevelse.

Morgenen etter hentet vi frokost hos bakeren. Barberer Sørensen kom med klarinetten sin og spilte for jentene våre på et folketomt torg. De danset rundt der til musikken. Så kom trikkeførerne med trikken, stoppet opp og slo av en prat. De husket til og med navnet på jentene og inviterte dem med seg på trikketur bare de to.

Jeg har aldri opplevd noe liknende.. det var helt fantastisk. Ubeskrivelig..

På dagtid er det jo veldig fullt utenfor døra.. Men da er vi jo i parken. Var ganske luksus å kunne ta seg en kaffekopp på terrassen innimellom slaga selv om man plutselig fikk en forfjamset parkgjest på besøk 😀

Anonymous poster hash: 4e755...3df

Skrevet

Vi hadde en helt magisk opplevelse i Kardemommeby.

Etter at parken stengte fikk jentene alle skuespillerne for seg selv. Trikkeførerne stoppet trikken under terrassen og pratet leeenge med jentene, så satt vi på terrassen og så på at trikkeførerne gikk rundt og låste av byen. De var i karakter hele tiden og hadde små skuespill selv om det bare var oss og noe få familier til der.

Klokken syv hørte vi "Vi lister oss så stilt på tå" Da kom røverne og hentet oss til pølsefest i røverhuset. Barna måtte hjelpe røverne å rydde, og fikk spise så mye pølser de orket.

Når det var ferdig fik vi gå rundt og kikke i en tom park.. det var en helt spesiell opplevelse.

Morgenen etter hentet vi frokost hos bakeren. Barberer Sørensen kom med klarinetten sin og spilte for jentene våre på et folketomt torg. De danset rundt der til musikken. Så kom trikkeførerne med trikken, stoppet opp og slo av en prat. De husket til og med navnet på jentene og inviterte dem med seg på trikketur bare de to.

Jeg har aldri opplevd noe liknende.. det var helt fantastisk. Ubeskrivelig..

På dagtid er det jo veldig fullt utenfor døra.. Men da er vi jo i parken. Var ganske luksus å kunne ta seg en kaffekopp på terrassen innimellom slaga selv om man plutselig fikk en forfjamset parkgjest på besøk 😀

Men hadde ventet til at jenta var stor nok til å ha et forhold til historien og karakterene..

Skrevet

Vi bodde der i fjor.

Det er koselig. Men dyrt.

Aktivitetene kommer ann på sesongen.

Folk kommer inn til deg. Henger rundt huset.

Sjekk huset, noen hus må du ut om natta for å tisse.

Det er langt å gå fra parkeringsplassen til selve Kardemomme by

Anonymous poster hash: 23ca7...9c2

Skrevet

Masete ?? Det er jo rolighetens by! Tenker at Kardemomme by er myyyyye mere slitsomt.så rart

Anonymous poster hash: 56c87...2c0

Skrevet

Masete ?? Det er jo rolighetens by! Tenker at Kardemomme by er myyyyye mere slitsomt.så rart

Anonymous poster hash: 56c87...2c0

Nå har jeg kun prøvd det ene stedet. derfor jeg spør om folks erfaringer her. kanskje rart for deg det..

Skrevet

Vi har bodd i Kardemommeby . Er super fornøyd. Utrolig koselig . Og ungene elsket å gå rundt i parken etter stengetid. Da kom også flere av dyrene frem. Som ikke var å se på dagtid. Velg riktig hus , altså hus hvor du slipper å gå ut for å gå mellom

Etg . Vi hadde ikke bodd der om vi måtte det. Og på dagtid er det bare til å holde døren låst. Også når dere er i huset, så kommer ingen inn til dere. Går også an å trekke for gardinene mot gaten ,så ser ingen inn ☺

Deilig å ha en egen plass å lage mat, ta en hvil, gå på toalettet , ha tingene sine osv :)

Anonymous poster hash: d570f...7fe

Skrevet

Jeg synes at Abra havn var fantastisk, og gutten digget det,men siden det ikke er et valgt her, hadde jeg valgt hotellet, vi trivdes ikke i kardemommeby

Skrevet

Høres ut som du kanskje hadde trivdes best på hotellet. Nå har ikke jeg sovet der før da vi bor så nærme, men har alltid tenkt at det virker så rart å sove i kardemommeby... Har lyst på en natt eller to i Abra Havn, bare for opplevelsen. Men blir ikke aktuelt før guttungen er et år eller to større og skjønner litt mer av hva som foregår.

Anonymous poster hash: fa5c9...494
Skrevet

Jeg synes at Abra havn var fantastisk, og gutten digget det,men siden det ikke er et valgt her, hadde jeg valgt hotellet, vi trivdes ikke i kardemommeby

Vi blir kun en overnatting og da er det kanskje bedre med hotellet. Da kan vi bare sjekke ut om morgenen og legge sakene vår i oppbevaringen/bilen før vi går i parken.

HI

Skrevet

Jeg har bodd alle steder og foretrekker abra havn

Anonymous poster hash: 4b3f8...f15

Skrevet

Kikke inn vindu? Låser du ikke døra går folk rett inn og tror selvfølgelig det er åpent for publikum 😂 Utrolig vonde møbler også

Anonymous poster hash: 4b3f8...f15

Skrevet

Kardemomme er et egennavn, ergo, stor forbokstav.

Anonymous poster hash: 450d8...79b
Skrevet

Vi har bodd i Kardemommeby flere ganger og stortrives. Nå har vi alltid hvert der utenfor sesongen, så det har ikke vært mye mennesker der fra de har åpnet. Ikke matservering osv, men vi har hatt med mat noe som har passet oss ypperlig.

Vi har ikke unger som legger seg veldig tidlig, så vi har ruslet rundt i parket etter stengetid og i mørket. Ungene har ikke vært så innteressert i kapteinsabeltann og de store tingene, men de har stortrivdes med å se på dyra. Vi har vært der for dyreparken og ikke underholdningskarusellen. Dyreparken etter stengetid er noe helt annet enn i åpningstiden. Den ene gangen sto ungene og lekte med oteren i flere timer, så lite men så gøy.

Om barnet ditt er lite og må ha liv og røre rundt seg hele tiden er kanskje hotell bedre, men om du og det liker å rusle rundt for å se og hilse på dyra så er Kardemommeby noe for dere. Ta med dere lommelykt, for når mørket kommer og dere tenner lommelykta kommer mange dyr frem . Ett tips vi fikk av en dyrepasser første gang vi var der.

Vi planla oppholdet vårt litt før vi dro, for da kunne vi gjøre det som kun var åpent på dagtid før parken stengte og vi kunne kose oss i fred og ro med det andre etterpå.

Ingen som har titta inn vinduer hos oss når vi har vært der. Vi vet jo at det har vært folk der, men ikke noe påtrengende.

Eneste minuset om det kan kalles det er papegøyen som prater halve natta og esela som lager lyd. De gikk fra å være irriterende til å bli veldig koselige. Andre gang vi var der lå ungene i senga og prata med papegøya ut vindu, mye nattesøvn fikk de ikke for de kunne jo ikke slutte å prate, men de storkoste seg og det er det viktigste.

Nå er ungene fjortiser og de snakker enda om at vi må ta en tur dit igjen. D vil sove i kardemommeby. Min mann har to barn som har vært med engang. Det ble med den ene gangen, for de syns det var kjedelig. De skal ha fart og spenning fra a til å, er det ikke fart og spenning så er det kun pc som gjelder. Så etter det har vi delt litt på ferier. Mine unger liker slike ting som dyreparken, hans unger liker tusenfryd. Så noe kan vi gjøre når de er hos sin mor og noe kan vi gjøre når alle er her.

Anonymous poster hash: 5b499...210

Skrevet

Vi har bodd i Kardemomme by en gang før og skal gjøre det igjen i sommer. MAGISK!

Anonymous poster hash: 826e4...940

Skrevet

Her var det veldig sprikende svar.

Tusen takk til alle som har svart.

HI

Skrevet

Bodde i kardemommeby noen dager som barn, det er nesten 25 år siden. Det å traske rundt i parken om natta var helt supert.

Idioter som ikke respekterer privatlivets fred og som prøvde å trenge seg inn i huset hver gang noen av oss skulle inn eller ut, som prøvde å imitere dørbankesignalet de hadde skjønt at vi hadde og som lagde ansiktsavtrykk på vinduene i sin iver etter å se inn var skikkelig kjipt.

Anonymous poster hash: 0d988...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...