Gå til innhold

Ryggproblemer? Hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får skjelvinger... kvalm... må på do (nr2)... mister følelsen i kroppen, får smerter i kroppen. Ofte armene. Og litt i bena. Føles som om pusterefleksen opphører. Gjesper mye

Kanskje hvert 30.sekund til noen minutters mellomrom. Skal på mr straks. Håper de finner noe som lett kan behandles. Det er helt jævlig. Er ikke angst, for får store smerter i armene noen ganger. Føles som om jeg blir lammet i deler av kroppen, også ansikt. Mistenker nerver i klem. Men vet ikke. Kan det være f.eks fibromyalgi?

Sykehuset sendte meg hjem uten utredning. De tror ikke på meg. Så må utrede meg selv😢

Anonymous poster hash: d028f...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får skjelvinger... kvalm... må på do (nr2)... mister følelsen i kroppen, får smerter i kroppen. Ofte armene. Og litt i bena. Føles som om pusterefleksen opphører. Gjesper mye

Kanskje hvert 30.sekund til noen minutters mellomrom. Skal på mr straks. Håper de finner noe som lett kan behandles. Det er helt jævlig. Er ikke angst, for får store smerter i armene noen ganger. Føles som om jeg blir lammet i deler av kroppen, også ansikt. Mistenker nerver i klem. Men vet ikke. Kan det være f.eks fibromyalgi?

Sykehuset sendte meg hjem uten utredning. De tror ikke på meg. Så må utrede meg selv

Angst kan gi smerter. Kropp og hjerne henger veldig tett sammen, og angst kan gi de rareste symptomer (inkludert besvimelser, kramper, smerter, dobehov). Men du får tatt en MR, så da får de sett om det er noe kroppslig. 

http://www.kognitiv.no/psykiske-lidelser/ulike-typer/angst/generalisert-angstlidelse/

Hyperventilering (selv om du ikke føler du hyperventilerer selv!) kan også gi mye rare symptomer, og kalles hyperventileringssyndrom (hyperventilating syndrome). Det kan også gi smerter og gjesping (du forstyrrer balansen i blodet).

Det viktigste er uansett å få tatt en MR først, og se hva den viser.

Anonymous poster hash: 513e8...97a

Skrevet

Nerver i klem kan det være ja. Men kan like godt være psykisk. Angst gir veldig sterke kroppslige symptomer - f.eks nummenhet i armer, ansikt, prikkinger og strålinger i armer og nakke, kvalme, svimmelhel, susing i ørene, tørr munn..

Anonymous poster hash: cfe16...b6a
Skrevet

Og angst gir også følelse av å ikke puste + gjesping. 

Anonymous poster hash: cfe16...b6a
Skrevet

Til dere som roper angst: det er ikke det. Det er fysiske smerter, store smerter. Angst kan gi nummenhet men ikke smerter.

Lurer på hvor mange det er som dør i året fordi legen kalte sykdommen angst... det har visst blitt den nye forkjølelsen.

Skrevet

Angst kan gi smerter. Kropp og hjerne henger veldig tett sammen, og angst kan gi de rareste symptomer (inkludert besvimelser, kramper, smerter, dobehov). Men du får tatt en MR, så da får de sett om det er noe kroppslig.

http://www.kognitiv.no/psykiske-lidelser/ulike-typer/angst/generalisert-angstlidelse/

Hyperventilering (selv om du ikke føler du hyperventilerer selv!) kan også gi mye rare symptomer, og kalles hyperventileringssyndrom (hyperventilating syndrome). Det kan også gi smerter og gjesping (du forstyrrer balansen i blodet).

Det viktigste er uansett å få tatt en MR først, og se hva den viser.

Anonymous poster hash: 513e8...97a

Hva tenker du på? Jeg hyperventilerer ikke. Jeg puster helt rolig. Hjertet dunker heller saktere enn raskere enn normalt..

Skrevet

Det høres ikke ut som fibromyalgi. Heller egentlig ikke som en prolaps, én prolaps gir sjelden så store problemer i så store deler av kroppen, og ihvertfall ikke også i ansiktet.

Borrelia eller annen flåttbåren infeksjon? Det kan også gi mange av de symptomene du har.

Noen mineralmangler kan også gi lignende symptomer.

Anonymous poster hash: e1ee5...82d
Skrevet

Det høres ikke ut som fibromyalgi. Heller egentlig ikke som en prolaps, én prolaps gir sjelden så store problemer i så store deler av kroppen, og ihvertfall ikke også i ansiktet.

Borrelia eller annen flåttbåren infeksjon? Det kan også gi mange av de symptomene du har.

En ting til, om du skal sjekke ut ev. flåttbåren infeksjon så må du nesten få sendt prøver til utlandet, for testene som brukes i det norske helsevesenet er for dårlige til å påvise kroniske infeksjoner.

Google litt symptomene opp mot borrelia og andre flåttbårne infeksjoner, og så kan du se på lab1.no for testmuligheter.

Skrevet

Har ikke hatt flått siden jeg var 15 år tror jeg? hmm.. tatt masse blodprøver.

Skrevet

Har slitt med skjelvinger, som kom før dette her startet. Da sa legen det kunne være vit.mangel, for jeg har manglet vitaminer (b og d), men det er to måneder siden og jeg har tatt tilskudd hver dag siden det. Skal ta ny blodprøve om 1 måned ca. 

Skrevet

Har ikke hatt flått siden jeg var 15 år tror jeg? hmm.. tatt masse blodprøver.

Du kan godt gå med en slik infeksjon i årevis før den gir deg store problemer. Og det er nettopp de tilfellene som sjelden avdekkes av de prøvene som brukes i det offentlige helsevesenet.

Men det var bare et forslag på en ting som kan gi omtrent alle symptomene du har, det trenger jo ikke stemme.

Skrevet

Du kan godt gå med en slik infeksjon i årevis før den gir deg store problemer. Og det er nettopp de tilfellene som sjelden avdekkes av de prøvene som brukes i det offentlige helsevesenet.

Men det var bare et forslag på en ting som kan gi omtrent alle symptomene du har, det trenger jo ikke stemme.

Nei, er jo mye som kan gi slike symptomer. Tenkte også på lupus, det er i familien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...