Gå til innhold

Imigrane nesespray og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som går på imigrane nesespray pga migrene? Hvordan ble det når dere ble gravid? Slik jeg husker det kan jeg ikle ta det? Fins det alternativer? Får jeg et skikkelig anfall ( har det sånn ca en gang i Mnd) blir jeg skikkelig dårlig og er avhengig av nesesprayen for å ta bort den verste toppen av anfallet

Anonymous poster hash: aff8f...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke ta medisin når man er gravid. 

Men mange får ikke migreneanfall når de er gravide. Jeg hadde 2 anfall de to første mnd, å så hadde jeg ikke anfall mer.

Anonymous poster hash: 1f7cf...94a
Skrevet

Kan ikke ta medisin når man er gravid.

Men mange får ikke migreneanfall når de er gravide. Jeg hadde 2 anfall de to første mnd, å så hadde jeg ikke anfall mer.

Anonymous poster hash: 1f7cf...94a

Så godt å høre. Hadde du mange anfall per Mnd før du ble gravid? Tar jeg medisinen tidsnok så slipper jeg et skikkelig anfall. Men som sagt ca en gang i Mnd. Men vet hbor ille de kan bli. Så redd for å få de uten å kunne ta medisin

Skrevet

JEg fikk ikle bruke imigran . Fikk forklart at imigran trekker blodårene sammen slik at barnet får forlite næring og oksygentilførsel osv osv. Måtte bruke paralgin forte. Det er visst ikke anbefalt det heller, men det var mindre ille enn imigran og mindre ille enn å ha så sterke anfall

Anonymous poster hash: cb3a8...52d

Skrevet

Jeg har hatt migrene hver dag første 8 ukene. Så "bare" 3 ganger i ukenZ lan ta imigran pille, syntes det hjelper dårlig da den ikke er like sterk som min vanlige migrene medisin.

Ved de værste anfallene er det sykehus innleggelse som hjelper med okaygenmaske.

Håper du slipper det! Men vit legevakten tar gravide med legevakten veldig seriøst, jeg får alltid komme rett inn forbi kø og rett inn på eget mørkt rom med maske på.

God bedring!

Skrevet

Jeg har hatt migrene hver dag første 8 ukene. Så "bare" 3 ganger i ukenZ lan ta imigran pille, syntes det hjelper dårlig da den ikke er like sterk som min vanlige migrene medisin.

Ved de værste anfallene er det sykehus innleggelse som hjelper med okaygenmaske.

Håper du slipper det! Men vit legevakten tar gravide med legevakten veldig seriøst, jeg får alltid komme rett inn forbi kø og rett inn på eget mørkt rom med maske på.

God bedring!

Hjalp oksygen? Hvordan merket du det fungerte? Hvor fort? Jeg blir ganske desperat når det er som verst og jeg ikke har fått medisinen fort nok

Skrevet

I svangerskapet i 2012 fikk jeg ikke lov til å ta imigran radis, men i 2016 var det bare å ta 😊

Anonymous poster hash: b03b0...df0

Skrevet

Hjalp oksygen? Hvordan merket du det fungerte? Hvor fort? Jeg blir ganske desperat når det er som verst og jeg ikke har fått medisinen fort nok

Det lurer jeg og på

Anonymous poster hash: 7cc9c...ecd

Skrevet

Det lurer jeg og på

Anonymous poster hash: 7cc9c...ecd

Lurer enda... 😜

Skrevet

Lurer enda...

SORRY! Treg med å svare!

Ja oksygen hjalp. Da jeg kom inn på legevakten hadde anfallet gått så lngt at jeg ikke kunne gå eller stå, kjæresten bar meg. 

Fikk oksygen og etter en time begynte det å virke. Det skal kunne hjelpe før om ikke anfallet har gått så langt.

Har "stående invitasjon! på å bare komme ved migreneanfall. Jeg blir så dårlig at jeg bare vil dø. Oksygen blandet med migrenemedisin er da det eneste som fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...