Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Søster 40 år, singel og null barn. Fått brev om trekk på 6000,- Inntekt 20.000,- Har utgifter som følgende; Husleie 5500,- Mobil 1300,- GET 800,- Strøm 1000,- Busskort 550,- Røyker 1000,- ( kjøper i Sverige) Mener hun ikke klarer å trekke så mye og har trukket ca 2000 hver mnd. Gjelden var på 400.000 i 2009 og tør ikke å tenke på hva den er idag. Hun nekter / tør ikke å kontakte Namnsmannen ( dette er noe min mor og jeg som må gjøre), vil ikke ringe NAV for å få hjelp til forvaltning av pengene eller sette opp budsjett. Hva gjør vi? Noen flere instanser som vi kan kontakte? Hun kommer til å knekke mine foreldre snart med det maset sitt. Kan nevne at hun lånte 10.000 i fjor til en j***danskebåttur!!! Anonymous poster hash: 872a6...939
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Oi, ring luksusfellen... Anonymous poster hash: 043dc...d79
Sint naken biltyv Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Klarer seg fint med nesten 4000 til mat
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 JA hun burde det. Men ser meget svart på det. Lagde et stort drama på det lokale kjøpesentret i sted da hun kom med papirene og vi hadde lyst til å synke ned i parkeringen. Sløser endel på unyttige ting som å kjøpe en blomsterkvast til 200 kr hver fredag , for så å legge ut på IG eller facebook for å få likes. Bare der så hadde hun spart 800 kr i mnd. Blir MATT.no av det her. Foreldrene våre er i 60 årene og burde slippe å ha hennes bekymringer faktisk! HI Anonymous poster hash: 872a6...939
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Hun burde klare seg fint, men må selvfølgelig slutte å bruke penger på blomster hver fredag og andre unødvendige ting. Men jeg reagerer også på hennes tlf regning, 1300 kr i måneden er svindlet. Anonymous poster hash: 4b86d...9ae
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 JA, det er 1300 pr mnd!! Må minst laste ned info fra NASA! Hinsides beløp. Kan også bare nevne fler eksempler på sløseri. Vi var på lunsj i dag også, min mor - henne- tanten vår og meg. Hun skulle bare da ha chips som en 2 åring, for å stakkarsligjøre seg selv eller få vår mor til å betale, noe hun også gjorde for å slippe drama foran vår tante. Men etterpå på butikken så handlet hun stor sjokoladeplade til 40 kr, smågodt til 40 kr, tippet for 100 kr ovs. Blir matt. ER man blakk, så driter man i å tippe og sløse på godteri. Har selv vært en blakk mamma for mange år siden og måtte foreta prioriteringer. Er det noen vi kan kontakte? Psykolog? Luxusfellen vil hun ikke på Anonymous poster hash: 872a6...939
Hønemor30 Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Trekket er regnet ut i fra den infoen namsmann innhenter , om hun har fått brev nå så er det vel et varsel om økning av trekk og hun kan gå i dialog med namsmann men må da skaffe skriftlig dokumentasjon på sine utgifter , og begrunne det om hun mener det blir for lite. Hun får statens stats å leve for. Hun kan få gratis gjeldsrådgiving og det burde også kanskje bestilles en time hos en terapeut. Hun trenger nok hjelp, hjelp til å forstå sine problemer.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Hun fikk først er varslet trekk på 3900,., min mor sendte klagebrev med dokumenterte utgifter og fikk brev i dag om 5900 i trekk i stedet. Og i brevet stod det om at hun skulle namnboka. Hva er det? Anonymous poster hash: 872a6...939
Gjest Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Da slutter hun å røyke, og vips har hun 5000 å bruke i mnd. Det er greit for en enslig. Så lenge hun røyker finnes det ikke synd på henne og hun har ingen grunn til å klage.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 Vet ikke akkurat hva som er satsen hos namsmannen nå. Hvor mye de kan trekke er det som er igjen etter satsen til livsopphold, husleie og utgifter til reise til og fra jobb. Mobil, Get, røyk etc bryr de seg ikke om. Dette løser seg selv når trekket er et faktum. Så lenge dine foreldre sier nei til å hi henne penger. Anonymous poster hash: e1bff...1b3
Kjerringa med agurken Skrevet 3. februar 2017 #11 Skrevet 3. februar 2017 Her må alle slutte å låne henne penger. Gi klar beskjed om at hun må kutte ut sløsingen på såkalte mat- og forbruksvarer. Mobilen kan hun få abonnement hos Ice til 99 kr som inkluderer alt. Get- hun får glemme alt som heter TV. Røyk er helt unødvendig og burde kuttes ut med en gang. Utover dette bør hun selge unna alt hun kan og prøve å reforhandle gjelden om hun har dårlige renter og slikt. Folk får jammen meg ha vett nok til å se på luksusfellen. Skjønner ikke hvordan folk tenker at de kan sløse/forbruke når de ikke har midler å sløse med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå