Gå til innhold

Hvordan er det å ha hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg hund men er redd det blir veldig mye ansvar.Jeg er ufør så jeg har nok av tid til hunden. Fortell .Både postitivt og negativt..

Anonymous poster hash: 60a5b...655
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må like hunder. Du må tåle hundehår og hundesikkel, og lukt! Både av hunden selv og evt hundemat og hundepromp... Du må tåle litt lyder. Du må ut i all slags vær. Skal du ha valp, så må du tåle at du må opp om natten, tisseuhell, gnaging på ting.

Noen hunder krever mye stell, andre lite. Kloklipp og bading av og til er et minimum.

En hund er selskap og en venn for livet. En du kan fortelle alt til. En som alltid er glad når du kommer hjem, og elsker å være sammen med deg. En som blir med deg på tur eller krøller seg opp i sofaen med deg en fredagskveld.

Men skal du på reise må du ha noen til å passe hunden.

Når set gjelder væremåte er det stor forskjell fra hund til hund, og det går ikke kin på rase. Men de endrer seg jo etter hvordan de blir oppdratt og behandlet også.

Hvis du bestemmer deg for at det er rett for deg, så velg deg en rase som passer ditt tempo og aktivitetsnivå, og ikke etter utseende.

Du kan sikkert også forsøke å låne/passe en hund et par uker for å bedre skjønne hva det innebærer å ha hund.

Anonymous poster hash: 0b548...aca

Skrevet

Kaster meg litt på her, vet jeg ønsker hund. Usikker på rase, men ikke stor hund.

Lenge siden jeg har hatt hund, hva koster forsikringer og hvor får man best avtale?

Ca pris i mnd på hund utgifter på liten/middels hund?

Noen som vil dele erfaringer 😊

Anonymous poster hash: 621bd...e45

Skrevet

Avsolutt helt fantastisk å ha hund.Det beste vi gjorde var å undersøke å få en hund som var tilpasset vår fam.Vi valgte Cavalier og har ikke angret et sek.Ungene elsker å ha en bestevenn,lekekamerat,turvenn og sengevarme.Viser hunden stolt frem til andre barn og det bygger på gode relasjoner.Hvis det skal være en negativ ting så må det være litt hundehår og sand i sofaen,men det positive veier så opp til de grader.Elsker og forguder hunden vår og ville ikke vært foruten.Hun er ikke barnet mitt men nummeret etter. Vet ikke akkurat hva hun koster hver mnd men det dyreste er forsikring og evt dyrlege.Er fornøyd med Agria og hadde aldri valgt noe annet.

Anonymous poster hash: 6894c...05f

Skrevet

Bare husk at det er du som velger å ha hund, ikke slekten din, så ikke forvent å kunne ta hunden med på besøk, pass i ferier isv

Anonymous poster hash: fad38...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...