Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Eller er det bare vann som binder seg til kroppen og forsvinner like fort igjen når man spiser mindre salt? Anonymous poster hash: bc9bb...4ca
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Bare vann. Anonymous poster hash: 832d8...51d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Hørte at om man slanker seg må man unngå salt, men om man legger på seg kun vann så er jo ikke det noe å ta hensyn til Anonymous poster hash: bc9bb...4ca
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 Hørte at om man slanker seg må man unngå salt, men om man legger på seg kun vann så er jo ikke det noe å ta hensyn til Anonymous poster hash: bc9bb...4ca Les deg heller litt ordentlig opp på kost og ernæring enn å høre på ting som "sies" rundt omkring. Det er så mange som ikke har peiling som uttaler seg. Kroppen trenger salt for å fungere, så man skal ikke slutte å spise salt. Spiser man for store mengder med salt så kutter man ned til normale mengder. Jeg har f.eks. lite salt i kroppen og har væske i kroppen pga. det. Så når jeg spiser "mye" salt (mye ift. "normalt"), da mister jeg overflødig væske i kroppen. Jeg må passe på hver eneste dag at jeg får i meg nok salt. Så folk har individuelle behov. For mye og for lite av alt kan være galt. Og hva som er for mye og for lite kan variere fra person til person. Spis normale mengder av salt. Det som er de største saltkildene er ferdigmat og halvfabrikata og salt snacks som ofte har for mye salt ift. hva kroppen trenger. Lager du maten fra bunnen selv er det nesten vanskelig å få i seg for mye salt. Anonymous poster hash: 832d8...51d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Hørte at om man slanker seg må man unngå salt, men om man legger på seg kun vann så er jo ikke det noe å ta hensyn til Anonymous poster hash: bc9bb...4ca Man skal aldri aldri kutte ut salt Anonymous poster hash: 5761a...e21
Miss Honey Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Man skal aldri aldri kutte ut salt Anonymous poster hash: 5761a...e21 Tull. Du kan helt trygt kutte ut salt. Min lege syns det var kjempelurt av meg å kutte salt og sukker. Salt trenger du i svært svært små doser og du får mer enn nok i deg om du spiser fisk og kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Å få i seg litt salt er livsnødvendig. Det som gjør at man lagrer mer fett i kroppen, er sukker Anonymous poster hash: 6da61...ef6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Tull. Du kan helt trygt kutte ut salt. Min lege syns det var kjempelurt av meg å kutte salt og sukker. Salt trenger du i svært svært små doser og du får mer enn nok i deg om du spiser fisk og kjøtt. Er kjøtt og fisk tilsatt salt? Anonymous poster hash: 7fe6f...47e
Miss Honey Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Er kjøtt og fisk tilsatt salt? Anonymous poster hash: 7fe6f...47e Naturlig
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #10 Skrevet 4. februar 2017 Tull. Du kan helt trygt kutte ut salt. Min lege syns det var kjempelurt av meg å kutte salt og sukker. Salt trenger du i svært svært små doser og du får mer enn nok i deg om du spiser fisk og kjøtt. Du snakker bare tull og vås Anonymous poster hash: 5761a...e21
nasse nøffen Skrevet 5. februar 2017 #11 Skrevet 5. februar 2017 (endret) Det er salt i det aller meste av maten vi spiser hver dag, det er IKKE nødvendig å tilsette strøsalt på maten, i maten. Saltet binder vann. Natrium og kalium er det som gjør at cellene dine og du fungerer, men trenger ikke salt på poteten for å dekke dette behovet. Men dersom man feks er syk og ikke inntar næring , som ved omgangsyken er det viktig å tilføre elektrolytter og glukose, Feks farris med eplesmak Endret 5. februar 2017 av nasse nøffen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå