Gå til innhold

Legger man på seg av salt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare vann som binder seg til kroppen og forsvinner like fort igjen når man spiser mindre salt? 

Anonymous poster hash: bc9bb...4ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vann.

Anonymous poster hash: 832d8...51d
Skrevet

Hørte at om man slanker seg må man unngå salt, men om man legger på seg kun vann så er jo ikke det noe å ta hensyn til

Skrevet

Hørte at om man slanker seg må man unngå salt, men om man legger på seg kun vann så er jo ikke det noe å ta hensyn til

Les deg heller litt ordentlig opp på kost og ernæring enn å høre på ting som "sies" rundt omkring. Det er så mange som ikke har peiling som uttaler seg.

Kroppen trenger salt for å fungere, så man skal ikke slutte å spise salt.

Spiser man for store mengder med salt så kutter man ned til normale mengder.

Jeg har f.eks. lite salt i kroppen og har væske i kroppen pga. det. Så når jeg spiser "mye" salt (mye ift. "normalt"), da mister jeg overflødig væske i kroppen. Jeg må passe på hver eneste dag at jeg får i meg nok salt.

Så folk har individuelle behov. For mye og for lite av alt kan være galt. Og hva som er for mye og for lite kan variere fra person til person.

Spis normale mengder av salt. Det som er de største saltkildene er ferdigmat og halvfabrikata og salt snacks som ofte har for mye salt ift. hva kroppen trenger. Lager du maten fra bunnen selv er det nesten vanskelig å få i seg for mye salt.

Anonymous poster hash: 832d8...51d

Skrevet

Man skal aldri aldri kutte ut salt

Anonymous poster hash: 5761a...e21

Skrevet

Man skal aldri aldri kutte ut salt

Tull. Du kan helt trygt kutte ut salt. Min lege syns det var kjempelurt av meg å kutte salt og sukker. Salt trenger du i svært svært små doser og du får mer enn nok i deg om du spiser fisk og kjøtt.

Skrevet

Å få i seg litt salt er livsnødvendig.

Det som gjør at man lagrer mer fett i kroppen, er sukker

Anonymous poster hash: 6da61...ef6

Skrevet

Tull. Du kan helt trygt kutte ut salt. Min lege syns det var kjempelurt av meg å kutte salt og sukker. Salt trenger du i svært svært små doser og du får mer enn nok i deg om du spiser fisk og kjøtt.

Er kjøtt og fisk tilsatt salt?

Anonymous poster hash: 7fe6f...47e

Skrevet

Er kjøtt og fisk tilsatt salt?

Anonymous poster hash: 7fe6f...47e

Naturlig

Skrevet

Du snakker bare tull og vås

Skrevet (endret)

Det er salt i det aller meste av maten vi spiser hver dag, det er IKKE nødvendig å tilsette strøsalt på maten, i maten. Saltet binder vann.

Natrium og kalium er det som gjør at cellene dine og du fungerer, men trenger ikke salt på poteten for å dekke dette behovet. Men dersom man feks er syk og ikke inntar næring , som ved omgangsyken er det viktig å tilføre elektrolytter og glukose, Feks farris med eplesmak

Endret av nasse nøffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...