Gå til innhold

noen som vet???? mekling og rettssak, barnefordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer får fra hverandre fordi jeg har vært utro. Engangstilfelle, ikke forhold.

Han krever 50/50. Han har ikke hatt daglig andsvar for barnet på 3 år frem til nå. Kan retten dømme 50/50? Stiller jeg svakere pga utroskap? Jeg er en god mor, ingen ting å sette fingeren på.

Anonymous poster hash: 9e227...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, retten dømmer ikke 50/50 på et så lite barn.

Men veien til rettssak er lang, først er det mekling, så er det rettsforberedende møter osv. Hele veien vil mannen din få forklart at det ikke er anbefalt med 50/50 for så små barn og at retten aldri vil dømme det så han må enten gå for hovedomsorgen selv eller godta at du har hovedomsorgen og ta til takke med mindre samvær selv. Siden du har hatt hovedjobben med oppfølging av barnet til nå og er en oppegående mor vil han mest sannsynlig tape en rettssak om hovedomsorgen også og bli frarådet å gå så langt.

Forhåpentligvis klarer dere bli enige før det kommer så langt som til retten.

Anonymous poster hash: 72dbb...e8f
Skrevet

Så en far som så godt som aldri står opp med barn, skifter en bleie kun om han må (mor ikke er tilstede),aldri har fulgt til helsestasjon, tannlege nesten aldri har vært med på et kontaktmøte og aldri på foreldremøte, han stiller litt dårlig i en barnefordelingssak?

Anonymous poster hash: 62087...e59

Skrevet

Så en far som så godt som aldri står opp med barn, skifter en bleie kun om han må (mor ikke er tilstede),aldri har fulgt til helsestasjon, tannlege nesten aldri har vært med på et kontaktmøte og aldri på foreldremøte, han stiller litt dårlig i en barnefordelingssak?

Ja. Og jo mindre barnet er jo verre er det...

Anonymous poster hash: 5f6f1...12d

Skrevet

Det jeg lærte da jeg var i en barnefordelingssak, er at virkeligheten og den virkeligheten som gjelder i retten er veldig forskjellige. Jeg var helt uforberedt på at far kan lyve, og på at en advokat vil hjelpe ham med det. At ordene mine kunne bli vridd og vrengt på, og at en far som aldri hadde tatt en våkenatt, aldri hadde stått tidlig opp og som hadde prioritert egne interesser og fritidsyssler fremfor tid med barnet sitt siden det var nyfødt, kunne fremstå som den perfekte far i retten. Sørg for å ha en god advokat og gode vitner. Og insister på en sakkyndig som kan vurdere barnets tilknytning til dere begge.

Anonymous poster hash: ce74b...c47

Skrevet

Det jeg lærte da jeg var i en barnefordelingssak, er at virkeligheten og den virkeligheten som gjelder i retten er veldig forskjellige. Jeg var helt uforberedt på at far kan lyve, og på at en advokat vil hjelpe ham med det. At ordene mine kunne bli vridd og vrengt på, og at en far som aldri hadde tatt en våkenatt, aldri hadde stått tidlig opp og som hadde prioritert egne interesser og fritidsyssler fremfor tid med barnet sitt siden det var nyfødt, kunne fremstå som den perfekte far i retten. Sørg for å ha en god advokat og gode vitner. Og insister på en sakkyndig som kan vurdere barnets tilknytning til dere begge.

Anonymous poster hash: ce74b...c47

Det er min erfaring og. Alle tror at mødre stiller så sterkt i retten. Dette er ikke tilfellet nå lenger. Var nok mer sånn før. Og selvom far ikke har stilt opp før, så kan det være vanskelig å bevise det. Blir bare ord mot ord.

Anonymous poster hash: 28d9a...829

Skrevet

Takk for svar. Jeg har mange ulike bevis om det går rettens vei. Er ikke rettssaker kostbare?

Håper han tar til fornuften.

Hvordan gjør vi det i mellomtiden dersom veien til en rettsak er lang? Vi kan ikke bo sammen i flere mnd. Vi er ikke enige, da kan jeg vel ikke flytte med ungene? (Flytter 5 min unna far).

Skrevet

Takk for svar. Jeg har mange ulike bevis om det går rettens vei. Er ikke rettssaker kostbare?

Håper han tar til fornuften.

Hvordan gjør vi det i mellomtiden dersom veien til en rettsak er lang? Vi kan ikke bo sammen i flere mnd. Vi er ikke enige, da kan jeg vel ikke flytte med ungene? (Flytter 5 min unna far).

Begynnn på familievernkontoret dere, der får dere råd

Skrevet

Begynnn på familievernkontoret dere, der får dere råd

Håper virkelig det.. Han er så sta og så utrolig sint. Tror ikke han kommer til å gjøre meg noe, men jeg kan ikke snakke om barnefordeling for han blir sur.

Ja det var dumt å være utro, men barnet får omsorg og kjærlighet og alt hun trenger. Pappa er lekekameraten mens jeg er den hun får omsorg fra. Hun trenger begge, men jeg blir den viktigste i denne alderen.

Skrevet

det vet ingen

Anonymous poster hash: 68720...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...