Gå til innhold

Permanent oppholdstillatelse. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har, gjennom de siste 7 årene hatt en kjæreste fra Thailand. De giftet seg for litt over to år siden og i oktober, har hun hatt opphold her i landet, og kvalifiserer da for permanent oppholdstillatelse. Problemet er, at min far i mellomtiden har fått en kreftdiagnose og neppe lever så lenge. Hvis han dør før oktober, vil hun da bli sendt tilbake? Hun er et fantastisk menneske, og dette bekymrer dem begge.

Anonymous poster hash: 1df78...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far har, gjennom de siste 7 årene hatt en kjæreste fra Thailand. De giftet seg for litt over to år siden og i oktober, har hun hatt opphold her i landet, og kvalifiserer da for permanent oppholdstillatelse. Problemet er, at min far i mellomtiden har fått en kreftdiagnose og neppe lever så lenge. Hvis han dør før oktober, vil hun da bli sendt tilbake? Hun er et fantastisk menneske, og dette bekymrer dem begge.

Anonymous poster hash: 1df78...da3

Jeg vet at hvis man skilles før det har gått 5 år, vil de ikke beholde permanent oppholdstillatelse. Men jeg er derimot usikker på om det er annerledes om ektefellen dør. Jeg er selv gift med en fra Sør Amerika og vi fikk beskjed om at dersom vi ble skilt før 5 år ville han ikke nødvendigvis beholde oppholdstillatelsen, men etter 5 år så fikk han. 

Anonymous poster hash: b9515...cbf

Skrevet

Jeg vet at hvis man skilles før det har gått 5 år, vil de ikke beholde permanent oppholdstillatelse. Men jeg er derimot usikker på om det er annerledes om ektefellen dør. Jeg er selv gift med en fra Sør Amerika og vi fikk beskjed om at dersom vi ble skilt før 5 år ville han ikke nødvendigvis beholde oppholdstillatelsen, men etter 5 år så fikk han. 

Anonymous poster hash: b9515...cbf

Permanent oppholdstillatelse, eller rettere sagt bosettingstillatelse, er nettopp det - permanent. Det er STATSBORGERSKAP man ikke får hvis man skilles før 5 år. Har man fått permanent, så har man fått det. Man kan bli fratatt det hvis man gjør noe kriminelt med en viss strafferamme, eller det viser seg at du har løyet da du kom inn i landet/hadde falske dokumenter og lignende.

Anonymous poster hash: 1c19f...bd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...