Gå til innhold

Sterilisering i forbindelse med keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter må man vente før man kan ha sex?

Er det noen som har hørt/vet om noen som er blitt gravide i etterkant på naturlig vis?

Tenker litt ang det. Får ikke helt bestemt meg. Venter barn nr.4.

Anonymous poster hash: 50a62...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge etter må man vente før man kan ha sex?

Er det noen som har hørt/vet om noen som er blitt gravide i etterkant på naturlig vis?

Tenker litt ang det. Får ikke helt bestemt meg. Venter barn nr.4.

Anonymous poster hash: 50a62...47b

Du som kvinne er steril med en gang.

Siden du har keisersnitt klarer du nok ikke sex med en gang. Husk kondom de første 6 ukene på grunn av infeksjonsfaren etter fødsel

Anonymous poster hash: 799b7...8bf

Skrevet

Min mamma ble gravid etter sterilisering, egget hadde laget seg en ny vei ned til livmor. Kroppen hadde rett og slett fikset seg selv. Så jeg ble storesøster da jeg var 15 år gammel....

Men det er jo veldig sjeldent, jeg snakket med gynekologen om det da jeg ble sterilisert og jeg mener han sa det statistisk sett skjedde med en av 2000 steriliserte kvinner (mens 1 av 100 blir vel gravide på p-pille, så sterilisering er mye sikrere enn pilla).

Jeg ble sterilisert samtidig som mitt fjerde barn ble tatt med keisersnitt. Aldri angret på det. Steril er du med en gang, de kutter jo over egglederen så ingen egg finner veien ned til livmor lenger. Det er keisersnittet, smerter, sår, blødning osv etter svangerskapet som styrer når du er klar for sex igjen. Jeg hadde renselse i 7-8 uker og hadde ikke sex før det var gått ca 2,5 mnd etter snittet.

Anonymous poster hash: 568f8...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...