Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #1 Skrevet 3. februar 2017 Jeg elsker jobben min.. det er ren lidenskap Og jeg kan ikke tro at jeg har vært så heldig. Vi jobber med viktige prosjekter innen et felt jeg interesserer meg for, og vi har veldig mye fleksivilitet. Jeg er et typisk B-menneske, og ting går litt på halv åtte på mårran.. Men samtidig så er jeg en medarbeider som gir alt og mye mer enn det. Jobber gjerne natt etter natt for å få det beste resultatet. Tidligere så har jeg jobbet på steder hvor det har vært mye fokus på å klokke inn akkurat klokka åtte. Jeg har så mange ganger kommet slukøret, med dårlig samvittighet.. 10-15 minutter for sent.. Jeg forsøker virkelig, men det er noe med morgenene De siste årene har jeg hatt en sjef som er helt lik meg på dette. Hun er en av de smarteste menneskene jeg kjenner, og en av de fremste på sitt felt. Men det er så avslappet i forhold til morgenene. Vi to kan gjerne komme på noe faglig, og ringe hverandre på kvelden.. og mailer sendes når ideene kommer.. gjerne klokka ett på natta eller i helgen. Til gjengjeld så er det fleksibelt når vi trenger det. Vi er rundt samme alder og veldig like som personer, og har det veldig gøy sammen når vi reiser på jobbreiser.. samtidig er det stor grad av seriøsitet når vi jobber fag, og da kan hun være min største kritiker.. lærer masse av henne! Jeg måtte bare få det ut.. at jeg elsker jobben min. Hvordan har dere det på jobb? Og har dere en sjef som dere går godt sammen med? Ps. I dag har jeg fri, så det er ikke fordi jeg slarker rundt på DiB at jeg ikke klarer å komme tidsnok på jobb Anonymous poster hash: 16d2f...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #2 Skrevet 3. februar 2017 Har fleksitid, hjemmekontor og styrer min egen hverdag. Sjefen legger seg aldri i det jeg gjør. Jeg elsker yrket mitt. Nå sitter jeg og drikker kaffe hjemme og jobber litt før jeg skal på jobb. Litt sykdom i huset så vi bytter på å begynne sent og tidlig. Jeg jobber hjemmefra til mannen kommer hjem. Det er deilig å ha denne friheten, samtidig så er jeg jo alltid tilgjengelig for jobben da, noen ganger skulle jeg ønske jobben var ferdig når jeg dro hjem, men slik blir det jo når jeg har 100% frihet. Bare jeg leverer det jeg skal så kan jeg sitte på cafe i Oslo hvis jeg ønsker det. Anonymous poster hash: 239e9...f71
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #3 Skrevet 3. februar 2017 Har fleksitid, hjemmekontor og styrer min egen hverdag. Sjefen legger seg aldri i det jeg gjør. Jeg elsker yrket mitt. Nå sitter jeg og drikker kaffe hjemme og jobber litt før jeg skal på jobb. Litt sykdom i huset så vi bytter på å begynne sent og tidlig. Jeg jobber hjemmefra til mannen kommer hjem. Det er deilig å ha denne friheten, samtidig så er jeg jo alltid tilgjengelig for jobben da, noen ganger skulle jeg ønske jobben var ferdig når jeg dro hjem, men slik blir det jo når jeg har 100% frihet. Bare jeg leverer det jeg skal så kan jeg sitte på cafe i Oslo hvis jeg ønsker det. Anonymous poster hash: 239e9...f71 Ja, det er akkurat sånn jeg har det. Og jeg tror at frihet under ansvar er et smart trekk fra arbeidsgiver. Jeg jobber mye mer intenst nå som jeg har full frihet. Når det var strikte krav om at jeg skulle være på jobb åtte, uansett hva, ble jeg mer en medarbeider som logga ut 15.30 - sammalt hva.. Nå er jeg alltid tilgjengelig.Selv om sjefen sier at jeg ikke har noen forpliktelse til å svare på henvendelser på kveldstid så gjør jeg det med glede 😊 HI Anonymous poster hash: 16d2f...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #4 Skrevet 3. februar 2017 Har fleksitid, hjemmekontor og styrer min egen hverdag. Sjefen legger seg aldri i det jeg gjør. Jeg elsker yrket mitt. Nå sitter jeg og drikker kaffe hjemme og jobber litt før jeg skal på jobb. Litt sykdom i huset så vi bytter på å begynne sent og tidlig. Jeg jobber hjemmefra til mannen kommer hjem. Det er deilig å ha denne friheten, samtidig så er jeg jo alltid tilgjengelig for jobben da, noen ganger skulle jeg ønske jobben var ferdig når jeg dro hjem, men slik blir det jo når jeg har 100% frihet. Bare jeg leverer det jeg skal så kan jeg sitte på cafe i Oslo hvis jeg ønsker det. Anonymous poster hash: 239e9...f71 Ja, det er akkurat sånn jeg har det. Og jeg tror at frihet under ansvar er et smart trekk fra arbeidsgiver. Jeg jobber mye mer intenst nå som jeg har full frihet. Når det var strikte krav om at jeg skulle være på jobb åtte, uansett hva, ble jeg mer en medarbeider som logga ut 15.30 - sammalt hva.. Nå er jeg alltid tilgjengelig.Selv om sjefen sier at jeg ikke har noen forpliktelse til å svare på henvendelser på kveldstid så gjør jeg det med glede 😊 HI Anonymous poster hash: 16d2f...c2b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #5 Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde drømne jobben....en jobb jeg elsket og var dyktig på. Frihet under ansvar, flexi tid og fantastiske kolleger og en flott sjef. Hadde det perfekt......men, så kom oljenedgangen, jeg mistet jobben....det er som kjærlighets sorg faktisk. Stikker inni meg hver gang jeg kjører forbi min gamle arbeidsplass. Nå har jeg ny jobb som er grei nok, men ikke særlig intressant og jeg kommer til å slite meg ut... Anonymous poster hash: 3d714...e9a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #6 Skrevet 3. februar 2017 Jeg hadde drømne jobben....en jobb jeg elsket og var dyktig på. Frihet under ansvar, flexi tid og fantastiske kolleger og en flott sjef. Hadde det perfekt......men, så kom oljenedgangen, jeg mistet jobben....det er som kjærlighets sorg faktisk. Stikker inni meg hver gang jeg kjører forbi min gamle arbeidsplass. Nå har jeg ny jobb som er grei nok, men ikke særlig intressant og jeg kommer til å slite meg ut... Anonymous poster hash: 3d714...e9a Stakkars deg Det er så fælt det som skjedde for så mange av dere som jobbet i oljen.. Håper at du enten vil trives bedre i den jobben du har fått, eller at du finner en annen jobb som du kan trives bedre med <3 HI Anonymous poster hash: 16d2f...c2b
topaz Skrevet 3. februar 2017 #7 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har også en super sjef, hun støtter oss i avdelingen og stoler på at vi har god faglig kompetanse. Hun er en pådriver og ansvarliggjør oss på en super måte. Hun skjønner at folk har privatliv som er viktige for dem og hvis noen opplever noe rystende så sørger hun for at vi vet at vi kan få ta ting i vårt eget tempo. Hun har ikke bakgrunn i faget vårt, men hun er allikevel en strålende leder fordi hun klarer å se det store bildet og er opptatt av at vi skal løse mangfoldet av arbeidsoppgaver så bra som mulig. Også er hun veldig hyggelig og har humor og er et medmenneske.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #8 Skrevet 3. februar 2017 Stakkars deg Det er så fælt det som skjedde for så mange av dere som jobbet i oljen.. Håper at du enten vil trives bedre i den jobben du har fått, eller at du finner en annen jobb som du kan trives bedre med <3 HI Anonymous poster hash: 16d2f...c2b Takk- det går greit- jeg er jo tross alt en av de som er heldig og faktisk har fått jobb igjen. Selv om jeg føler vel at jobben jeg har nå er en "mellom stasjon" til noe bedre. Ja, oljekrisen er fryktelig, så mange som er rammet....er bare å håpe på bedre tider.... Takk igjen og god helg Anonymous poster hash: 3d714...e9a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #9 Skrevet 3. februar 2017 Jeg aner ikke. Min nye sjef sitter 50 mil unna, har hatt han som sjef i to måneder uten å snakke med han. Hipp hurra for omorganisering! Heldigvis for han gjør jeg en bra jobb uansett. Anonymous poster hash: ea6d2...4f1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #10 Skrevet 3. februar 2017 Min sjef han ansatt meg fordi jeg har spisskompetanse hun ikke har. Likevel tar hun stadig beslutninger som går i mot det vi jobber for, uten å snakke med meg. Jeg må da rydde opp i konsekvensene og ikke rent sjelden svare for feilvurderingene hennes. Hun er snill som privatperson, men ser ikke hvor hennes kompetanse slutter. I tillegg er hun ambisiøs, derfor ender hun opp med å la oss andre ta støyten når noe blir feil. Jeg har flexitid, men dårlig lønn og litt for mange ting som kommer i veien for fleksing. Anonymous poster hash: 3fd1a...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå