Gå til innhold

Hvordan fjerne størknet øyekatarr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått øyekatarr. Våknet i går med antydning, hvor det bare kom litt i den ene øyekroken innimellom som jeg tørket vekk med en våt klut.

Idag var øyet helt gjenklistret og han hadde masse størknet på og rundt øyevippene. Prøvde å vaske med en klut, men det sitter så hardt fast.

Har noen noe tips og råd for å få vekk det som er tørket? Ikke noe særlig å gå med svære klumper på øyevippene.

Anonymous poster hash: 13dd8...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å bruke godt og varmt vann på klut. Holde kluten litt over øyet slik at det ikke blir så hardt.

Gjentar dette flere ganger om nødvendig før jeg tørker forsiktig av.

Drypper gjerne med saltvann.

Anonymous poster hash: 93f66...f75

Skrevet

Pleier å bruke godt og varmt vann på klut. Holde kluten litt over øyet slik at det ikke blir så hardt.

Gjentar dette flere ganger om nødvendig før jeg tørker forsiktig av.

Drypper gjerne med saltvann.Anonymous poster hash: 93f66...f75

Det samme gjorde jeg, men fikk beskjed av legevakten om å bruke engangspads og ta en ny for hvert tørk. Samt å vaske hender mellom vask av hvert øye for å unngå spredning. Saltvannsdråper fikk jeg motstridende svar på. En sa at eg kunne dryppe, en annen saat det kan svi ved øyekatarr og at varmt vann er det beste.

Anonymous poster hash: 52f32...7e6

Skrevet

Rent tørk for hvert tørk. Mykgjør med varmt vann først. Tørker med saltvann MOT øyekroken.

Anonymous poster hash: 9b9be...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...