Gå til innhold

Andre som har barn som trener mye . 15 timer (pluss/minus) i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det for ditt barn? Kjenner at det sliter litt på meg...ser at barnet blir sliten , samtidig som hun elsker sporten!

Anonymous poster hash: 839c7...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente som trener 15 timer i uka. Hun er veldig "skoleflink", så hun håndterer lekser og treningen veldig fint. Vi spiser middag sammen til kveldsmat-tid, så treningen ikke spiser opp familietiden vår😊 Hun skal øke til 18 timer etter sommeren.

Anonymous poster hash: 75df3...8e4

Skrevet

Hvor gammel er hun? Vår er 11

Skrevet

Er det turn eller skøyter?

Anonymous poster hash: ffe87...4bf
Skrevet

Vi har måtte gå inn å begrense en av idrettene til kun en trening i uken... Han må ha minimum en fridag i uken.

Går i 5. klasse og det er allerede en del lekser, så for å balansere det har vi gjort det slik.

Skrevet

Hvordan fungerer det for ditt barn? Kjenner at det sliter litt på meg...ser at barnet blir sliten , samtidig som hun elsker sporten!

Anonymous poster hash: 839c7...310

Om du ser at barnet ditt er sliten så begrenser du antall timer med trening i uken.

Skrevet

Jeg har tre barn som trener ca 15 timer i uken, og det har de gjort noen år. Det er kun så lenge de balanserer lekser, mat, restitusjon og lek med trening, og kun så lenge de synes det er moro.

I perioder, som akkurat nå, synes min datter på 9 at det er slitsomt (jeg tror det har med vinter og dårlig vær og mørke å gjøre), så da presser jeg ikke på. Om hun vil være hjemme en ettermiddag er det ikke noe problem, tvert om. Jeg er redd for at spesielt min yngste jente trener for mye, men jeg vil ikke bremse henne heller så lenge hun har det gøy. Hun trener i to forskjellige grener med to tre økter i hver gren pr uke.

Det samme med de to store gutta mine, men der er jeg litt hardere kanskje. Men de skal ha gleden, de skal være skadefrie og de skal ha det moro. Målet er ikke (for meg hvertfall) at de skal bli best i verden eller i kretsen eller hva som helst, men at de skal bli sterke fine mennesker i voksen alder, holde på lengst mulig og ha mest mulig moro på veien.

Skrevet

Oi! Det var mye! Min trettenåring trener ni timer i uken og så kommer gym på skolen i tillegg. Hun har egentlig lyst til å begynne på en idrett til, men det tror jeg ville ha blitt for mye for henne, så vi har sagt nei. Hun går på en kulturell aktivitet en dag i uka i tillegg.

Anonymous poster hash: d936d...760

Skrevet

Høres nesten usundt mye ut 😳 Er det skikkelig styrke, utholdenhet osv i så mange timer? Mine er 10 år og nedover, de trener litt forskjellig, men blir helt "ødelagte" etter feks en treningshelg med kampsport. Ser ikke for meg de hadde holdt skulle de trene det 15 t pr uke

Samme med intense fotballcuper. Legg til litt varme osv så er de rimelig kjørt etterpå

Anonymous poster hash: ac0a8...8c6

Skrevet

Tror disse barna liker fysisk aktivitet og gjerne har to grener de trener i. da kommer de vel fort opp i så mange timer.

trener de kun i en idrett er 15 timer i uka myye for barneskolebarn.

Skrevet

Høres nesten usundt mye ut Er det skikkelig styrke, utholdenhet osv i så mange timer? Mine er 10 år og nedover, de trener litt forskjellig, men blir helt "ødelagte" etter feks en treningshelg med kampsport. Ser ikke for meg de hadde holdt skulle de trene det 15 t pr uke

Samme med intense fotballcuper. Legg til litt varme osv så er de rimelig kjørt etterpå

For mine barn sin del er det i to grener, så både lagidrett(håndball) og friidrett. Allsidig trening. Høyt tempo, ja, de har sinnsykt god kondis, men variert trening mtp styrke, spenst etc. Idrettene utfyller hverandre godt sånn sett. Den yngste hadde nok ikke trent like mye hvis hun ikke hadde fulgt etter brødrene.

Skrevet

Høres nesten usundt mye ut Er det skikkelig styrke, utholdenhet osv i så mange timer? Mine er 10 år og nedover, de trener litt forskjellig, men blir helt "ødelagte" etter feks en treningshelg med kampsport. Ser ikke for meg de hadde holdt skulle de trene det 15 t pr uke

Fotballcuper over en helg handler ikke så mye om belastning i kamp for de yngste, de spiller jo ikke så lange kamper. Kanskje 20-30 minutter pr kamp? At de blir slitne da handler jo like mye om alt rundt. Jeg synes ikke at det hadde vært ok om de ble "helt ødelagte". At de er slitne om kvelden og sovner som steiner er helt ok, de er kjapt oppe igjen. Jeg ser de blir slitne etter lange cuper, overnattingscuper, men ikke så det er noe problem etter en helg?

Skrevet

Hun er 10, blir 11 i år.

Trener 5 dager*3 timer i uka.

Utfordringen for meg er at jeg er redd for at hun etterhvert skal falle utenfor jentegjengen i klassen, da ingen av dem trener det samme som min jente.

Men hun liker treningen så godt (turn), så det er aldri snakk om at hun ikke vil på trening. De er heldigvis 4-5 jenter i samme alder som trener ilag og har et godt samhold.

Treningen er hard, både kondisjon, styrke og bevegelsestrening. Mye tøying og terping på teknikk.

Jeg beundrer henne virkelig for at hun vil holde på😊

Anonymous poster hash: 75df3...8e4

Skrevet

Har en jente på 9 år som trener 16 timer i uken. Driver med en idrett.

Hun elsker idretten sin og gleder seg til hver trening. Men det krever også en del å koordinere dette ifht skole, lekser og ikke minst nok søvn. Hun er ekstremt disiplinert ifht lekser, så det går faktisk veldig fint.

Hun legger seg 19 de dagene hun har fri fra trening, som hun sier selv, så deilig å sove lenge :) Ellers er hun i seng 20.

Min erfaring er at det er viktig med nok søvn!

Når man trener så mye, blir det veldig liten tid til klassekamerater på fritiden, det er ulempen. Men man får veldig mange godt venner gjennom idretten.

Skrevet

Har en jente på 9 år som trener 16 timer i uken. Driver med en idrett.

Hun elsker idretten sin og gleder seg til hver trening. Men det krever også en del å koordinere dette ifht skole, lekser og ikke minst nok søvn. Hun er ekstremt disiplinert ifht lekser, så det går faktisk veldig fint.

Hun legger seg 19 de dagene hun har fri fra trening, som hun sier selv, så deilig å sove lenge :) Ellers er hun i seng 20.

Min erfaring er at det er viktig med nok søvn!

Når man trener så mye, blir det veldig liten tid til klassekamerater på fritiden, det er ulempen. Men man får veldig mange godt venner gjennom idretten.

Det samme tenker jeg. Klassekamerater er én ting, og det har de jo uansett, i tillegg har de venner på et bredere plan gjennom idretten. Det gir dem flere ben å stå på og er en styrke.

Skrevet

Det samme tenker jeg. Klassekamerater er én ting, og det har de jo uansett, i tillegg har de venner på et bredere plan gjennom idretten. Det gir dem flere ben å stå på og er en styrke.

Så setter de pris på å ha venner med samme interesser som de selv.

Vi opplever også at hun har fått venner som er både en del år eldre og noen som er litt yngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...