Gå til innhold

Tyvaktig ... katt .... ?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en guttepus på 10 år. Herr Pus er supersøt, kosete og leken - til tross for at han begynner å trekke på årene. Ved sjekk hos veterinæren får vi skryt for sunn, flott og slank hankatt.

Han har vært stueren siden han var baby og er stort sett ganske veloppdragen.

I det siste har han begynt å stjele (!) ting. Dette er saker vi har hatt lenge, og som han egentlig ikke har vært opptatt av.

Det dreier seg blant annet om en rosa ansiktsskrubb/svamp i myk plast som er min. Den har stått på kanten av vasken intil hanbegynte å stjele den med seg, altså hente den, kaste den rundt og gjemme den under sofaen.

Han tar også en skål (!) i oliventre (!!) som har stått på kjøkkenbenken i flere år. Denne veltes ned på gulvet og dyttes rundt som en ishockey-puck ...

Siste gjenstand er en grønn, heklet coaster (!!) som brukes som gulvteppe i et dukkehus.

Det er flere coastere/tepper i huset, men det er kun den grønne han knabber.

Noen som har opplevd noe liknende???

Tror det har rablet for Herr Pus ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en guttepus på 10 år. Herr Pus er supersøt, kosete og leken - til tross for at han begynner å trekke på årene. Ved sjekk hos veterinæren får vi skryt for sunn, flott og slank hankatt.

Han har vært stueren siden han var baby og er stort sett ganske veloppdragen.

I det siste har han begynt å stjele (!) ting. Dette er saker vi har hatt lenge, og som han egentlig ikke har vært opptatt av.

Det dreier seg blant annet om en rosa ansiktsskrubb/svamp i myk plast som er min. Den har stått på kanten av vasken intil hanbegynte å stjele den med seg, altså hente den, kaste den rundt og gjemme den under sofaen.

Han tar også en skål (!) i oliventre (!!) som har stått på kjøkkenbenken i flere år. Denne veltes ned på gulvet og dyttes rundt som en ishockey-puck ...

Siste gjenstand er en grønn, heklet coaster (!!) som brukes som gulvteppe i et dukkehus.

Det er flere coastere/tepper i huset, men det er kun den grønne han knabber.

Noen som har opplevd noe liknende???

Tror det har rablet for Herr Pus ...

Jeg må bare spørre 😂 Kaller du alle for herr foran ? Herr nurk og herr pus mener jeg

Anonymous poster hash: 4ec2e...638

Skrevet

Jeg må bare spørre 😂 Kaller du alle for herr foran ? Herr nurk og herr pus mener jeg

Anonymous poster hash: 4ec2e...638

Jepp. Herr, Fru eller Frøken.
Skrevet

Min pus sjeler også en bare minerals sminkebørste fra badet og den ligger på benken ved vasken. Springer med børsten i munnen og gjemmer den bak en gardin i stua.

Har ikke noen anelse om hvorfor han gjør det. Er 3 år gammel.

Anonymous poster hash: 8df95...31c

Skrevet

Haha, Herr Pus høres ut som en sjarmerende og interessant herremann! Jeg vet ikke noe om katter, men jeg har en hund som stjeler - og han stjeler utelukkende brukte truser, så han er jo bare pervers, det er forsåvidt en enkel sak. Herr Pus virker å ha et mer interessant kulturelt prosjekt.

Skrevet

Min stjeler av naboen🙈 Han kommer seg over terassen og knabber småting som han kommer stolt hjem med🙄 Her hjemme stjeler han korker, strikk og plastikk.

Skrevet

Fantastisk 😊😊😊

Herr Pus er en veldig bra katt og vi er sååå glade i ham. Kan leve med et snev av kleptomani. Godt at det ikke bare er vår katt som rapper ting 😊

Skrevet

Herr Pus har nok funnet ut at livet er for kort til å ikke ha det mer morsomt. Så han har bestemt seg for å skape sin egen moro. Og selvfølgelig, han er jo en moden herremann, så han må jo være litt selektiv i hva han gjør og hva han leker seg med.

Ansiktsskrubben har sikkert en lukt som er ekstra tiltrekkende, både lukt av hudpreparater og av deg. I tillegg er den jo lett å kaste rundt og leke med, lette ting tillater med akrobatiske øvelser, så forstår godt at den ble valgt.

Olivenskålen sier seg jo selv - en "ishockeypuck" byr jo på helt andre utfordringer enn en svamp, den lager mer lyd, både når den deiser i gulvet og når han får den til å suse bortover gulvet og forhåpentligvis treffer noe med et smell. Gutter lager tross alt lyd, så bare en svamp blir for stille for en odentlig Herrepus! Det er da opplagt!

Men selv tøffe gutter har en mykere side, og den kommer nok frem i den grønne, heklede coasteren (hva nå enn det er). Den er myk, den kan sikkert virke litt varm. Og ikke minst kan den hjelpe godt når vinterdepresjonen er på det verste og han savner grønt gress og sommer.

Synes egentlig Herr Pus er ganske lett å forstå, jeg ;)

Anonymous poster hash: cc959...f36
Skrevet

Vår stjeler også fra naboene, han tar med seg digre ting , som han såvidt klarer å drasse med seg. En gang observerte vi han, da han kom dragende med diger disneytøffel, den var tydeligvis tung, for katta måtte ha pauser på veien..

Anonymous poster hash: 10d6a...e23

Skrevet

Den rareste hobbytyvpusen jeg har hørt om er nok den som fikk nok av at naboen fikk så mange haner blant alle hønene. Naboen skulle bare ha lov å ha én hane, men det tok de ikke hensyn til. Og jo flere haner som kom til, jo mer bråk ble det fra nabohagen.

Dermed tok lillepus i familien affære. Så seg ut en ny hane med få dagers mellomrom, og leverte den alltid stolt på døren til sin eier, med ferdigknekt nakke. Den sluttet da det var én hane igjen.

Så der var den tjuvaktige pusen egentlig en slags lovens vokter der den passet på at naboen holdt seg innenfor de grensene som var satt for naboens hønsehold ;)

Anonymous poster hash: cc959...f36
Skrevet

Vi har en kattefrøken på åtte år. Hun er vill etter sov-i-ro, men bare de myke orange proppene. Akkurat de jeg foretrekker for å holde unna lyden av mannen som snorker. Hvis soveromsdøra er oppe et øyeblikk, piler hun inn på soverommet og knabber en ørepropp. Boots på senteret lever godt på dette - jeg må stadig kjøpe nye. 

Det er dog langt bedre enn det hun kom inn med på mandag - det var nemlig en temmelig stor rotte! Av det levende slaget... 

Skrevet

Vi har en kattefrøken på åtte år. Hun er vill etter sov-i-ro, men bare de myke orange proppene. Akkurat de jeg foretrekker for å holde unna lyden av mannen som snorker. Hvis soveromsdøra er oppe et øyeblikk, piler hun inn på soverommet og knabber en ørepropp. Boots på senteret lever godt på dette - jeg må stadig kjøpe nye.

Det er dog langt bedre enn det hun kom inn med på mandag - det var nemlig en temmelig stor rotte! Av det levende slaget...

Vår lille pusefrøken knabber også mine ørepropper! I tillegg til alt annet hun kan oppdrive; skruer, strikker, tråder, små barneleker osv. Aner ikke hvor hun finner halvparten, men når jeg kommer piler hun inn under senga med dem. :P

Skrevet

Vår katt tar alt han finner på vasken og legger det oppi matskålen sin 😨😂

Anonymous poster hash: 02a1c...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...