Gå til innhold

Okei, hva ville DU valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr.1: hus til 3.950.000 millioner. Dette huset har alt du har drømt om, og er pusset opp fra topp til tå. Lekker uteplass, nye bad, nytt kjøkken osv. Og 6 soverom! Huset er 174 kvm. Fantatisk lekkert. Her kan man flytte inn og ikke trenge å gjøre noe som helst. Huset er fra 1955 men totalrenovert.

Nr. 2: hus til 2.800.000 millionær. Her er ingenting gjort på minst 20 år. Her må alle rom pusses opp. Men man kan ta litt på sikt, rom for rom. Huset er fra 1966. 4 soverom, 149 kvm.

Vi KAN i teorien kjøpe begge, men med nr. 1 makser vi lånet til det ytterste. Men vi har en baby på vei så ikke banken vet om 🙈

Jeg tenker at det mest fornuftige blir å kjøpe nr 2, slik at vi kan leve litt utenom. Men på den andre siden så er det ikke mer enn 5000 ca som vil skille de to lånebeløpene per mnd. Sikkert like mye (om ikke mer) vi vil bruke på oppussing per mnd? Pluss at vi vil leve i et oppussingsliv mange år frem i tid.

Hus nr 1 er så lekkert at flytter vi inn der blir vi nok boende til vi er gamle. Vi er ennå unge. Venter barn nr 3 i august. Dette er vårt første kjøp.

Noen tanker? 😊

Anonymous poster hash: cef5b...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for nr.1. Vi kjøpte et oppussingobjekt, og det gjør jeg aldri igjen. Blir jo aldri ferdig. Så neste gang blir det å bygge nytt, eller kjøpe et som er slik vi vil(skal ha større etterhvert).

Anonymous poster hash: 45fd8...5b1

Skrevet

Nr 1. Oppussingen kan koste dere forholdet, helsa etc. Oppussing er mye mer krevende enn man tror. Veldig mye mer.

Anonymous poster hash: c4dca...a47

Skrevet

Ville gått for nr 1. Aldri om vi hadde kjøpt et oppussingsobjekt igjen. Vi har bodd her i 4 år og jeg angrer ofte. Forholdet vårt hangler også. Jeg var gravid når vi kjøpte, ikke drømmesituasjon. 1.2 mill mer for det første, jeg hadde ikke stusset en gang!tenk hvor mye tid og penger dere vil bruke på det billigste..

Anonymous poster hash: cc170...f5e

Skrevet

Jeg tenker bare på om vi tar på oss mer lån enn hva banken anbefaler, tenk om det går fullstendig gale og vi må selge?

Må snu på krona for å se om vi har råd til å gå på kino etc... er redd at vi bor oss i hel, men huset er SÅ fint ❤

Takk for svar:)

Hi

Anonymous poster hash: cef5b...51d

Skrevet

Helt klart nr en, så sant dere begge ikke er lidenskapelig opptatt av oppussing og har flust av hjelpevillige håndtverkere i nær omgangskrets. Totaloppussing med god standard spiser fort opp 1,2 mill., i tillegg kommer alle timene dere må bruke.

Skrevet

Vi bor i et oppussingsobjekt (ikke helt nedslitt, men er ikke gjort noe her på minst 15-20 år....) og en senere situasjon har gjort at vi aldri har råd til å spare/ta opp mer lån til oppussing. Heldigvis har vi veldig stor tomt og venter nå på å få solgt et par av de. Men det tar tid, og får ikke gjort noe før det er i orden... Har også snart to barn under 3, så gleder meg ikke så veldig til å bo lange tider med hamring og slamring med to små heller :) 

Anonymous poster hash: af1f2...876
Skrevet

Jeg ville kjøpt nr 1.

Anonymous poster hash: 3fe29...e08

Skrevet

Link til hus 1?

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig på hvordan de har fått 6 soverom inn på 170 kvm, er det veldig liten stue og kjøkken da?

Vi har pusset opp i 10 år, og enda er ikke huset ferdig. Jeg synes det har gått helt greit, hadde ikke hatt råd til så stort hus ellers.

Vi har 4 barn som begynner vokse til, og da er plass viktig. Med to tenåringer og to barneskolebarn i hus er det deilig med to stuer, to bad og stort kjøkken.

Akkurat nå er det tre 15-åringer på besøk i kjellerstua, en 9-åring på besøk på rommet til datteren min, 13-åringen gjør lekser på kjøkkenet og 8-åringen sitter og tegner her på stuebordet.

Om jeg var dere ville jeg gått for det største huset, om det har ok planløsning.

Anonymous poster hash: 25299...255

Skrevet

Før dere bestemmer dere må dere regne ut hva låneavdragene blir med 5-6% rente, noe som ikke er usannsynlig. Klarer dere det med god margin er det bare å kjøre på.

Anonymous poster hash: 03a13...cd4

Skrevet

Nr 1 oppussing og nybaby er ikke anbefalt samtidig 😊

Skrevet

Nr 1, helt klart!!

Anonymous poster hash: ed9b3...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...