Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Dette skriver jeg fordi jeg faktisk ikke forstår dette, ikke fordi jeg har et ønske om å rakke ned på noen... Jeg synes det blir mer og mer vanlig med voksne i relativt ung alder som sier de er "utmattet". Enten ved diagnose, eller bare psykisk uten diagnose. Jeg forstår ikke dette.... Jeg klarer ikke helt å tro at man faktisk blir helt utmattet av et ganske normalt liv (kanskje også hektisk), slik at man bare må ligge eller er sykemeldt lenge. Selv jobber jeg turnus i en krevende jobb samtidig som jeg studerer på masternivå fulltid i en annen by (pendling). Jeg har hus, mann og 2 barn - en liten og en på skolen. Skolebarnet mitt trenger en del ekstra oppfølging pga noen utfordringer, så dette barnet tar mer tid enn "vanlige barn". I tillegg har jeg en vanskelig barndom bak meg som har gjort at jeg i perioder sliter litt med angst. Dette har jeg valgt å håndtere selv når det kommer, uten medisiner. Jeg anser mitt liv for å være rimelig hektisk, og i perioder er jeg kjempesliten og dritt lei. Men jeg er da ikke utmattet... og har heller aldri vært det, eller føler jeg kommer til å bli det.... Er "utmattet" egentlig en tilstand man til en viss grad "velger"? Som i at man er sinnssykt sliten, og da velger å si at man er utmattet og derfor har en legitim grunn til å legge seg ned eller sykemelde seg fremfor å stå på videre, eller ta en velfortjent ferie? Kanskje bytte yrke om man ser det man har blir for tøft i lengden? Jeg bare klarer ikke tro på hyppigheten av unge mennesker som er "helt utmattet".... Er dette en trend? Status å si at man er utmattet? Anonymous poster hash: d559c...164