Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 En regel jeg forholder meg til er, om jeg selger noe som er brukt, skal jeg ha maks halv pris av ny pris. Men folk legger jo ut vogner til ny pris, bare slår av et par tusen. Brukt er jo brukt... Hvis det står på 2000 kr, kjøper jeg heller nytt og får en garanti på det. Hva om ungen har bæsja eller spydd i vogna? Det vet jo ikke jeg! Jeg kunne tenkt meg en annen vogn, men når jeg må ut med 10 000 kr for en brukt vogn så er det ikke så fristende. Anonymous poster hash: b3225...0cb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Neivel Det at brukt = halv pris er en ønsketenkning og har ikke rot i virkeligheten. Markedet bestemmer prisen, og så lenge noen er villig til å betale ser jeg ingen grunn til å legge meg på halv pris av noe jeg selger. Anonymous poster hash: c6e9f...d6d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Men sånn som her da: Jeg kjøpte en helt ny emmaljunga vogn til mini. Komplett, og la på ekstra penger i det beste understellet, hjul, stoff og tilbehør. Totalt kom vel alt på ca 14.000 kr. Jeg har tatt kjempe godt vare på vogna hele veien. Eneste stedet man kan se noe slitasje er at hjulene nå er litt mer grå enn svarte etter trilleturer. Hvorfor skal jeg da selge den for 6-7.000? Anonymous poster hash: b638d...d03
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Men sånn som her da: Jeg kjøpte en helt ny emmaljunga vogn til mini. Komplett, og la på ekstra penger i det beste understellet, hjul, stoff og tilbehør. Totalt kom vel alt på ca 14.000 kr. Jeg har tatt kjempe godt vare på vogna hele veien. Eneste stedet man kan se noe slitasje er at hjulene nå er litt mer grå enn svarte etter trilleturer. Hvorfor skal jeg da selge den for 6-7.000? Anonymous poster hash: b638d...d03 Fordi den er brukt. Men om du får 13 000 for den, så er det jo ditt valg Anonymous poster hash: b3225...0cb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 Neivel Det at brukt = halv pris er en ønsketenkning og har ikke rot i virkeligheten. Markedet bestemmer prisen, og så lenge noen er villig til å betale ser jeg ingen grunn til å legge meg på halv pris av noe jeg selger. Anonymous poster hash: c6e9f...d6d Ønsketenkning? Det er ikke sånn at jeg synes det er flott å få tilbake mindre for det jeg selger, enn hva jeg betalte selv. Hvordan kan det være ønsketenkning? Anonymous poster hash: b3225...0cb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 Fordi den er brukt. Men om du får 13 000 for den, så er det jo ditt valg Anonymous poster hash: b3225...0cb Og hvorfor skal jeg ikke ta 12.000 for den om noen vil gi det for den? Fordi du ikke har råd til å by det samme...? Anonymous poster hash: b638d...d03
Gjest Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 Når noen betaler den prisen så hvorfor ikke.... Må jo prøve, er jo bare å sette den ned hvis den ikke forsvinner. Blir for dumt å sette den for lavt i pris når man kan få mer. Selv kjøpte jeg første vogn brukt og solgte den for nøyaktig det samme da jeg var ferdig med den.
Anyne Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 Enig med deg i at mange forventer for mye. Men markedet bestemmer så ofte får de solgt det mest populære. Jeg er som deg og kjøper da heller nytt, det skal være billig for at jeg skal kjøpe brukt.
Elsker livet Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 Halv pris er jo bare en pekepinn. Det normale, med mindre det er bekjente, er å selge til så høy pris som noen er villig til å betale.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 Helt enig. Kjøper derfor nytt. Koster omtrent like mye for en brukt vogn og det er mye slitasje på hjul, understell og bag/sportsdel. Det er ikke verdt å kjøpe en 2000 under nypris, men skjønner at folk prøver seg Anonymous poster hash: 5300c...941
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #11 Skrevet 2. februar 2017 Hehe. Du minner meg om en jeg "møtte" på finn. Jeg skulle selge en helt ny, ubrukt Fitbit. Kvittering og uåpnet originalemballasje. Aldri brukt, ikke engang prøvd på. I butikken kostet denne 999,-. Jeg la den ut til 800 kr, og fikk en som nappet på. Han ville gi 500,-. Da jeg gjentok at den var helt ny, med kvittering og alt, begynte han å kjefte på meg! Jeg kunne for pokker ikke forvente å få noe mer enn halv pris for den! Ellers kunne han jo gå og kjøpe den i butikken! "Javel," sa jeg, "gjør det da. Du bestemmer ikke hva jeg skal selge den for." Han trakk seg, og jeg solgte den for 800 kr til noen andre. Er så lei av frekke, dumme folk. Anonymous poster hash: 0820d...12a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #12 Skrevet 2. februar 2017 Og hvorfor skal jeg ikke ta 12.000 for den om noen vil gi det for den? Fordi du ikke har råd til å by det samme...? Anonymous poster hash: b638d...d03 Om du finner noen som er villige til å betale 12000 for en brukt vogn så vil jeg tro du er heldig. Selv om den er pent brukt så er det fortsatt mye penger og det finnes flere nye vogner til lik pris eller mye billigere, så markedet blir veldig lite. De potensielle kjøperne må være rike og ha nøyaktig samme smak og preferanser som deg, pluss gjerne være litt miljøbevviste og går aktivt inn for å kjøpe brukt pga det, ikke fordi det er en økonomisk nødvendighet. Samme med folk som selger sofaer til 45 000 kr som "bare er brukt i ett år!", som om det er et kupp. Da tenker jeg at det ikke er så viktig for dem å selge, eller så vil de ha et godt utgangspunkt for forhandling. Men ellers tenker jeg at markedet bestemmer og irriterer meg ikke over det jeg føler er overprising. Det er ikke slik at man er frekk hvis man selger noe brukt til mer enn halv pris. Med noen ting er det jo sånn at det går ut av produksjon eller lignende og da kan det hende at man får mer enn opprinnelig pris for det om det er stor etterspørsel, det er helt greit også. Anonymous poster hash: b94b5...242
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #13 Skrevet 2. februar 2017 Enig! Var selv ute etter en emmaljunga vogn og sjekket på finn først. Ombestemte meg fort da jeg så folk bare hadde slått av et par tusen. Endte med at jeg heller gikk i butikken å kjøpte helt ny. Anonymous poster hash: d2798...5c8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #14 Skrevet 3. februar 2017 Spesielt Bugaboo Buffalo går bare noen tusen under nypris. Men de blir solgt med en gang. Markedet bestemmer prisen! Anonymous poster hash: 8fa73...f4f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Skrevet 3. februar 2017 Ønsketenkning? Det er ikke sånn at jeg synes det er flott å få tilbake mindre for det jeg selger, enn hva jeg betalte selv. Hvordan kan det være ønsketenkning? Anonymous poster hash: b3225...0cb For den som kjøper, det var vel ikke så vanskelig å skjønne Anonymous poster hash: c6e9f...d6d
Herognå Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 Hehe. Du minner meg om en jeg "møtte" på finn. Jeg skulle selge en helt ny, ubrukt Fitbit. Kvittering og uåpnet originalemballasje. Aldri brukt, ikke engang prøvd på. I butikken kostet denne 999,-. Jeg la den ut til 800 kr, og fikk en som nappet på. Han ville gi 500,-. Da jeg gjentok at den var helt ny, med kvittering og alt, begynte han å kjefte på meg! Jeg kunne for pokker ikke forvente å få noe mer enn halv pris for den! Ellers kunne han jo gå og kjøpe den i butikken! "Javel," sa jeg, "gjør det da. Du bestemmer ikke hva jeg skal selge den for." Han trakk seg, og jeg solgte den for 800 kr til noen andre. Er så lei av frekke, dumme folk. Anonymous poster hash: 0820d...12a Det føler jeg er litt annerledes. Din klokke var jo ubrukt! Her snakker vi jo om brukte vogner! Jeg er helt enig i at du fint kunne ta 800 for klokken. Men en brukt vogn er jo ikke verdt like mye som en ny..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 Så lenge noen vil kjøpe til den prisen er jo det en fornuftig pris. Anonymous poster hash: 972aa...1cd
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 Spesielt Bugaboo Buffalo går bare noen tusen under nypris. Men de blir solgt med en gang. Markedet bestemmer prisen! Anonymous poster hash: 8fa73...f4f Har lagt merke til det jeg og, tror ikke jeg har sett noen for salg til under 10 000 på finn. Koster de ikke rundt 12 000 ny? Anonymous poster hash: 3298b...fe8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 Har lagt merke til det jeg og, tror ikke jeg har sett noen for salg til under 10 000 på finn. Koster de ikke rundt 12 000 ny? Anonymous poster hash: 3298b...fe8 Sannsynligvis fordi de selges med mer utstyr enn det du får for 12 000 i butikken Anonymous poster hash: 80a15...eae
sug lut Skrevet 3. februar 2017 #20 Skrevet 3. februar 2017 Det er et fritt land. Det er i tillegg pldnty vogner som gis bort. Har ikke betalt mer enn 400 for en eneste vogn og de fleste var gratis.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #21 Skrevet 4. februar 2017 Hva skal dere med det? Det ser ut som dere synes det er i overkant mye penger, men allikevel ser det ut til at folk er så gira på denne vogna som de ikke har råd til at de vil gå inn på brukt kjøp til tilsvarende "nypris", bare for å spare en 1.000,- lapp? Burde ikke betalt mer enn 1.000 alt i alt. Få litt perspektiv på livet, få litt perspektiv på husholdnkngsøkonomi! Anonymous poster hash: 89f39...572
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #22 Skrevet 4. februar 2017 Jeg hadde aldri betalt mer enn halv pris. Derfor vurderer jeg ikke de annonsene som tar mer. Om andre vil kjøpe for mer er det helt ok, det er jo deres valg. Det rasjonelle for selger er å ta så høy pris som mulig. Når man vet hvor viktig "riktig" vogn er for enkelte damer så synes jeg ikke det er rart at bruktmarkedet priser som det gjør. Anonymous poster hash: 6c14e...221
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #23 Skrevet 4. februar 2017 Si ifra når du skal selge huset ditt da, jeg tar det for halv pris.... det er jo brukt må du skjønne.... Anonymous poster hash: d81e0...531
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #24 Skrevet 4. februar 2017 Si ifra når du skal selge huset ditt da, jeg tar det for halv pris.... det er jo brukt må du skjønne.... Anonymous poster hash: d81e0...531 Oh snap! Anonymous poster hash: 3298b...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå