Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Jeg er blitt uplanlagt og på prevansjon gravid med nummer 4. Har time til abort over helgen. Mannen vil ikke ha dette barnet. Siste dagene har jeg fått skikkelige angstanfall, pustevansker og bare gråter. Jeg føler meg grusom og som en morder. Jeg ønsker innerst inne dette barnet. Og samtidig ikke. Selv om det vil bli tøft. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han sier jeg må klare meg selv om jeg velger å beholde. Vet ikke hvor jeg vil, men må få tankene ut. Anonymous poster hash: 7004a...94f
Lykke~liten Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Du skal ikke ta abort når du ikke er 100% sikker. Uasnett hva din mann måtte mene. Dere har blitt gravide sammen, ikke du alene... han skal ta ansvar for det som har skjedd på lik linje som deg. Det er ikke greit at du skal måtte gå igjennom en abort du kanskje vil angre på. Ikke la deg presse. Råder deg til å ikke snakke med mannen om dette på en dag eller to og gå tur eller sørg for å være helt alene. Tenk igjennom hva som føles rett for DEG. Hva tenker du når angsanfallene kommer? Det viser jo kanskje at abort ikke er det rette. Kroppen stritter imot disse tankene. Kommer du frem til at abort er det rette for deg, så skal du IkKe føle deg som en morder som du sier. Du har rett til å bestemme over egen kropp og eget liv. Du er ingen ond person om du velger at abort er det rette nå. Du har andre barn som skal ha det bra også. Lykke til, uansett hva du velger- så skal det gå bra. Hva med å prate med en jordmor eller helsesøster? Evt fastlegen? Mannen din vil nok prøve å overtale deg til abort. Ta et valg for deg selv og ikke la deg overtale til noe du ikke ønsker. Klem
LillePunk Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Fysj for en holdning mannen din har! Hadde min man sagt noe slikt til meg, hadde det vært spikeren i kista uansett... Gjør det som føles riktig for deg! Enten om det er det ene eller det andre. Støtter det Lykke~liten skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå