Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Jeg har i over 1 mnd lagt merke til at hvilepulsen min har gått opp (begynt å måle den jevnlig de siste 14 dager pga mye hjertebank og meget sterke hjerteslag). Ligger mellom 90-100 slag PR.min. Har før ligget rundt 65-70. Er 34 år og var nylig på sykehuset for utredning pga svakhet i en arm og en fot. Var da på nevrologisk AVD. Hadde også der høy hvilepuls men jeg tenkte det var pga stress. Ingen som tok noen målinger av hjertet heller selv om jeg fortalte om høy hvilepuls over lengre tid og spesielt etter dusjing og litt tyngre aktiviteter. Hadde også lett forhøyet blodtrykk. Siden de ikke fant noe foreløpig har jeg tenkt at mine problemer skyldes stress og at jeg har gått på veggen. Men nå begynte jeg å tenke på at kanskje min nedsatte utholdenhet, åndenød ved små anstrengelser og hjertebank kanskje skyldes noe med hjertet. Jeg skal til legen på fredag ang sykemelding og skal spørre om dette da. Men er det noen andre som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 92876...1dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg hadde hvilepuls mellom 105-120 da jeg møtte veggen. Var innlagt på sykehuset og ble overvåket i 2 dager, og pulsen skjøt i været ved minste aktivitet. Resten av kroppen føltes dovnet bort, bare å løfte armen var en anstrengelse. Må nesten legge til at jeg i tillegg hadde fått en lungebetennelse, og en infeksjon påvirker også pulsen. Anonymous poster hash: a384a...a96
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Ja, er nok ganske vanlig. Jeg hadde hvilepuls på 120, skyhøyt blodtrykk, supravetrikulær takykardi (hjertebank) og ekstrasystoler (kjennes ut som om hjertet hopper over slag). Jeg trodde jeg skulle dø. Hadde smerter i brystet, kortpustet og kjempesliten. Brukte lang tid for at det skulle normaliseres. Blodtrykket ble bra etter 1 mnd i senga, pulsen, ekstrasystolene og hjertebanken kommer fremdeles ved stress, 5 år etter. Går på medisiner jeg kan ta. Jeg tok belastningstest, ultralyd og utvidet EKG. Var ikke noe galt med hjertet. Uansett bør du sendes til utredning. Av og til er det bare eliminasjonsmetoden som hjelper på veien til rett diagnose. Anonymous poster hash: 43e44...898
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Jeg har ikke konstant høy hvilepuls men som regel. Blodtrykket mitt har jeg ikke målt siden jeg lå på sykehuset. Angrer skikkelig på at jeg ikke stoppet før det ble så ille! Er spent på hvor lang tid det tar før kroppen er seg selv igjen...jeg er vant til å trene men akkurat nå er det uaktuelt kjenner jeg. Gleder meg til å jobbe igjen men vet ikke hvor lenge jeg burde vente. Håper legen har noen svar til meg i morgen😊 Er bare 34 år og har barn på 3 og 6 år. Savner aller mest å være ute sammen med dem❤️ HI Anonymous poster hash: 92876...1dc
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 Har en venninne som var idrettsutøver og dermed veldig god kontroll på pulsen sin, hun trente jo i timevis hver dag med pulsklokke og hadde god oversikt over hvilepulsen sin også. Hun fikk kyssesyken, og utviklet posviralt utmattelsessyndrom etterpå (ME). Hun sier hvilepulsen hennes er kjempehøy nå i forhold til hva den var før hun ble syk. Anonymous poster hash: 436c8...2b7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 Jeg er utmattet, utrent og har hvilepuls på 42... Anonymous poster hash: c37c2...725
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 Jeg fikk ME etter kyssesyken. Hadde da alt det du beskriver. Ro i ett år, ikke presse meg over "tålegrensen" og nå er jeg tilbake. Ikke like sterk som jeg var før, og prøver å ikke presse meg for mye, men bra nok til å leve et normalt liv med mann, barn, jobb. Anonymous poster hash: 08e05...f49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå