Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Fikk før jul medhold i en klagesak hos NPE. Som forøvrig ikke har vært noe annet enn hyggelig, vennlige og forståelsesfulle. Vi er nå ved utbetalingsutmåling. Jeg er veldig usikker på hvilke skader dette har medført meg frem i tid, da rehabiliteringen tar inntil 3 år, men man må søke før d er gått tre år. Skulle ta en rutineoperasjon hvor de gjorde en grov feil og skadet et indre organ som jeg måtte reoperere og som brukte laaaang tid å komme seg og fortsatt 16 mnd senere har jeg smerter. Organet vil aldri bli bra igjen, men fungerer pr nå bra. Usikkerheten er at jeg må leve med forhøyet risiko for betennelser i organet og må da ha hjelp med en gang da det kan være livstruende. Jeg jobber i samme jobb, men kan ikke lenger ta ekstravakter (har 70% stilling), og jobben tilrettelegger godt. Jeg kan heller ikke søke ny jobb da jeg er usikker på om jeg vil klare det. Jeg har måtte få vaskehjelp pga store smerter innvendig om jeg anstrenger meg. Hva i hule har jeg krav på? 5000kr??? 100.000?! Jeg aner ikke. Anonymous poster hash: d99b9...459
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Jeg kan ikke svare deg, men følger tråden. Jeg har akkurat starter sak selv. Skadet for livet etter grov feilbehandling. Ble oppfordret av overlege til å starte sak nå. Jeg vet heller ikke hva man kan forvente å få. Men regner ikke med at det er svimlende summer som i feks. USA. Anonymous poster hash: 78d6f...af6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Tapt arbeidsfortjeneste til du er pensjonist er vel ikke så mye å forlange, hvis du faktisk får plager resten av livet. Eller for de årene dem regner med at du blir plaget med dette. Kompensasjon pga tabben dem gjorde. Erstatning pga smertene du går med som gir en dårligere livskvalitet. Jeg hadde tatt en kjapp tlf til en advokat jeg. Han/hun kan nok svare deg på dette. Lykke til <3 Anonymous poster hash: 3d619...bc3
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Jeg kan ikke svare deg, men følger tråden. Jeg har akkurat starter sak selv. Skadet for livet etter grov feilbehandling. Ble oppfordret av overlege til å starte sak nå. Jeg vet heller ikke hva man kan forvente å få. Men regner ikke med at det er svimlende summer som i feks. USA. Anonymous poster hash: 78d6f...af6 Kan jeg spørre om hva som er skjedd? Hvis du orker fortelle... Anonymous poster hash: d99b9...459
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Tapt arbeidsfortjeneste til du er pensjonist er vel ikke så mye å forlange, hvis du faktisk får plager resten av livet. Eller for de årene dem regner med at du blir plaget med dette. Kompensasjon pga tabben dem gjorde. Erstatning pga smertene du går med som gir en dårligere livskvalitet. Jeg hadde tatt en kjapp tlf til en advokat jeg. Han/hun kan nok svare deg på dette. Lykke til <3 Anonymous poster hash: 3d619...bc3 Ja, kanskje jeg skulle gjort det. Vanskelig å fremme sine egne rettigheter og vite hva en har krav på... Takk. Anonymous poster hash: d99b9...459
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Du bør få hjelp av advokat. Du får dekket utgiftene ved dette nå som du har fått medhold. Hilsen advokat som jobber med dette. Anonymous poster hash: 8d0a1...525
Anniedoug Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Ved utmåling kan du få bistand fra advokat. Dette er nokså kompliserte ting så du bør få hjelp!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 Kan jeg spørre om hva som er skjedd? Hvis du orker fortelle... Anonymous poster hash: d99b9...459 Cauda Equina syndrom. Skulle vært haste operert innen seks timer. Lå på sykehuset i fire dager... lam i ene benet, underlivet og må få utlagt blære... smertene jeg lever med nå er uutholdelige. Anonymous poster hash: 78d6f...af6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 Du får vel først et tilbud fra dem, også må du enten godta det eller forhandle med de. Datteren vår ble skadet under fødselen, hun fikk også medhold. Hun ble erklært 30% invalid, men hun er ikke ufør. Hun vil kunne jobbe 100% og tjene sine penger som alle andre, men hun har en begrensning i yrkesvalg pga skaden sin som er livsvarig. Hun fikk 1,2 millioner kroner. Det er ikke en erstatning for tapt inntekt, men en "menerstatning" fordi hun har fått begrensninger i livet sitt. Jeg vil tro du skal ha begge deler? Siden du ikke kan jobbe mer enn 70% og har fått begrensninger i livet ditt? Du må ha en advokat med på dette. Anonymous poster hash: 708dc...894
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 Fant denne nå: http://www.personskadeadvokater.no/domstolsnytt/pasientskade2/ Anonymous poster hash: 78d6f...af6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Få deg advokat som kan hjelpe deg med utmåling av erstatning. Du får det dekket av NPE når du har fått medhold. Vi fikk medhold etter at vi mistet sønnen vår. Først fikk vi vite at de dekket kun utgifter til begravelse (men det dekkes jo også fra NAV så i praksis ville det si ingen erstatning). Advokaten vår gikk gjennom saken og alt vi kunne legge til i kravet. Endte opp med erstatning på over 100 000 og saken vår har skapt ny presedens for andre som har mistet en baby pga en sykehustabbe. Anonymous poster hash: 60ac5...7d8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 Har nå sendt en henvendelse til advokat. Så utrolig trist å høre om dere andre som har fått livet ødelagt pga sykehustabber. Selvsagt er det også bare mennesker som jobber der, men når skadene er så alvorlige og grove, og hemmer deg i din livsutfoldelse, så må man benytte seg av muligheten... Klem til dere alle. Anonymous poster hash: d99b9...459
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 Cauda Equina syndrom. Skulle vært haste operert innen seks timer. Lå på sykehuset i fire dager... lam i ene benet, underlivet og må få utlagt blære... smertene jeg lever med nå er uutholdelige. Anonymous poster hash: 78d6f...af6 Herregud, det høres forferdelig ut. Styrke og mot sendes din vei. Håper virkelig du blir bedre.Klem Anonymous poster hash: d99b9...459
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 Herregud, det høres forferdelig ut. Styrke og mot sendes din vei. Håper virkelig du blir bedre. Klem Anonymous poster hash: d99b9...459 Tusen takk for det ❤ Det er et mareritt😪 Skadene er permanente, så dette må jeg leve med resten av livet. Det verste er at jeg hadde alle "røde flagg" på at dette var kritisk! Legen ville sende meg hjem på dag 4! Jeg kunne ikke gå eller tisse! Ringte fastlegen min hysterisk. Fikk han til å ringe sykehuset. Først da ble det tatt affære. Rett på MR, og noen timer etter lå jeg på operasjonsbordet. Men da var store skader altså skjedd.... Føler det hele er et mareritt! Ødelagt sexliv (ingen følelse), lam i ene beinet og må få urinstomi ++++ Anonymous poster hash: 78d6f...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå