Gå til innhold

Hysteriske anfall..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi, på 5 år, "våkner" et par timer etter hun har sovnet for kvelden, og er da helt hysterisk. Hun roper "jeg vil til, jeg vil til, jeg vil til..mamma, mamma!". Så løper hun ut av rommet sitt, hit og dit uten mening, kommer tilbake til meg og sitter på fanget mitt, så er det akkurat som om hun får en slags "krampe" og gråter hysterisk, mens hun river seg løs og løper frem og tilbake igjen.. Slik kan hun holde på et kvarters tid, noen ganger lengre.. Hun sier hele tiden at hun vil til meg, og at hun er så glad i meg. Etter hvert når hun roer seg, sier hun bare at hun er lei seg, er usikker på om hun husker det som akkurat har skjedd.. Tenker at det sikkert er såkalt "natteskrekk", det har også minstejenta hatt, men hun er 2 år, og hadde det i perioder fra hun var 1-1 og et halvt, trodde ikke det kom sås sent som i 5 års alderen? Også var det ikke på samme måte med minstejenta, hun var bare kjempesint og lå å skreik, mens 5-åringen virker livredd.. Blir litt bekymra, så om noen har erfaringer med det samme vil jeg gjerne høre om det, og få råd til hva jeg bør gjøre :)

Anonymous poster hash: 17ebc...74d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg hadde en bekjent som hadde en datter som var slik du beskriver. Veldig lik! Hun var nok yngre, sånn rundt 3 kan jeg tenke meg.

Vet de var på utredning på sykehus for magen. Men vet dessverre ikke hva de fant ut.

Er nok ikke så dumt å få en legetime, i fall det er noe som er galt.

Anonymous poster hash: 35063...288

Skrevet

Jeg hadde en bekjent som hadde en datter som var slik du beskriver. Veldig lik! Hun var nok yngre, sånn rundt 3 kan jeg tenke meg.

Vet de var på utredning på sykehus for magen. Men vet dessverre ikke hva de fant ut.

Er nok ikke så dumt å få en legetime, i fall det er noe som er galt.

Anonymous poster hash: 35063...288

Takk for svar :) Jeg kommer nok til å ta en telefon til legen, bare i tilefelle.

Skrevet

Nattskrekk. En form for mareritt/søvngjengeri.

Anonymous poster hash: 020bb...4e5

Skrevet

Min hadde natteskrekk da hun var i 4-5 års alderen. Hylskrek til jeg fikk roet henne ned

Anonymous poster hash: 7e6d6...451

Skrevet

Natteskrekk.

Sønnen min hadde det. Satte seg opp i sengen, vendte seg alltid inn mot det ene hjørnet (ansiktet inn mot hjørnet) og skrek "IKKE TA MEG! IKKE TA MEG!"

han hdde øynene åpne hele tiden, kunne ikke ta på han for da fikk hn panikk. Det var helt j.... Som tatt ut av en skrekkfilm.

Det eneste som hjalp var at jeg satt på sengekanten hans og snakket rolig til han. Til slutt lyttet han til stemmen min, snudde seg, kikket på meg og la seg igjen.

Dette skjedde ikke mer enn 5-6 ganger, men fy så ekkelt det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...