Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Jeg har en 15 åring som blir 16 til sommeren. Han er fryktelig slitsom. Kverulerer og krangler på alt. Har lyst å leie hybel til han fra høsten når han skal på videregående. Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: 00cb9...b11
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Jeg har en 15 åring som blir 16 til sommeren. Han er fryktelig slitsom. Kverulerer og krangler på alt. Har lyst å leie hybel til han fra høsten når han skal på videregående. Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: 00cb9...b11 Ansvarsfraskrivelse Anonymous poster hash: ffb08...f48
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Er det mulig. Gi han huset og flytt på hybel selv. Anonymous poster hash: 73b90...173
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Jeg håper du er et troll. Anonymous poster hash: d33e2...ecd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Hvis det er fordi det er mest praktisk i forhold til hvor han skal studere, så ja. Hvis det er fordi du er lei og trenger fri, så nei Anonymous poster hash: b67a6...83b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Jeg flyttet på hybel som 16 åring. Måtte det på grunn av skolevei. Det var deilig og har gått veldig bra. Samme gjorde alle mine søsken. Hadde selvfølgelig ikke gjort det om skolen hadde vært i nærheten av foreldrene mine. Anonymous poster hash: 4614e...716
*Miss Marple* Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Nei. Man kaster ikke ut ungene fordi de er slitsomme.
Fandens Oldemor Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 Det høres ut som han trenger en forelder, ikke å være alene på hybel.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 Høres ut som han trenger grenser. Jeg har en 16. åring, blir 17 til sommeren. Han snakker om at han vil søke seg bort på skole til høsten (vg2) Jeg har sagt nei, og legger tilrette for at han skal bo hjemme til han er ferdig med 3. klasse. Anonymous poster hash: 28d99...f89
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 Jeg flyttet på hybel som 16 åring. Måtte det på grunn av skolevei. Det var deilig og har gått veldig bra. Samme gjorde alle mine søsken. Hadde selvfølgelig ikke gjort det om skolen hadde vært i nærheten av foreldrene mine. Anonymous poster hash: 4614e...716 Jeg også, gikk til *****. Skulket skolen, gav blanke f i skolearbeid, røyka hasj, spiste omtrent ikke, drakk flere ganger i uken.. ingen fulgte meg opp, ingen passet på meg. Anonymous poster hash: d33e2...ecd
Leeloo76 Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Ikke som en quick fix på vanskelig tenåring nei. Er han ellers ansvarlig og selvstendig er det nå én ting, men om det kun er for å få fred fra hsm høres det ut som en dårlig idé. Jeg var nesten 16 da jeg flyttet hjemmefra (måtte ikke, men søkte med vilje på en linje som ikke fantes i nærheten). Gikk vel sånn passe bra, men mye festing, litt mye skulking, og fikk samboer ganske kjapt (ble slutt etter ett år, da hadde jeg ikke samboer igjen på ti år 😄). Håper mine unger ikke kommer til å mistrives så mye hjemme at de gjør det samme.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 Nei. 16-åringer skal bo hjemme. Jeg flyttet hjemmefra da jeg var nesten 16 og nær jeg ser på det i ettertid tenker jeg at det var ufattelig uansvarlig av foreldrene mine. En 16-åring er ikke voksen nok til å ta vare på seg selv. Anonymous poster hash: 65f81...086
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 Jeg også, gikk til *****. Skulket skolen, gav blanke f i skolearbeid, røyka hasj, spiste omtrent ikke, drakk flere ganger i uken.. ingen fulgte meg opp, ingen passet på meg. Anonymous poster hash: d33e2...ecd Det sier mer om deg! Pga skole flyttet jeg på hybel like før jeg fylte seksten og det gikk strålende. Jeg klarte meg godt på skolen og i det sosiale, jeg drakk ikke alkohol før jeg var over atten og har aldri drukket mye noen gang. Jeg har aldri røykt eller brukt dop og jeg laget meg sunn mat hver dag. Dette var verdier jeg fikk med meg hjemmefra, og å flytte for meg selv var helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 221c5...8fc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 Om hovedgrunnen er fordi du synes han er slitsom, da er svaret nei. Det er ditt ansvar som foreldre å skaffe deg hjelp om du ikke håndterer de barna du selv har valgt å få. Søk hjelp. Anonymous poster hash: a6a5d...759
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #15 Skrevet 1. februar 2017 Stemora mi hatet meg, så jeg måtte flytte på hybel som 16-åring. Det var beintøft. Ensomt, dårlig kosthold, umulig å stå opp om morgenen, konstant blakk og måtte dermed få meg kveldsjobb for å kunne kjøpe meg klær, osv. Skulle så gjerne vært det foruten (både stemor og hybellivet). Anbefales ikke om ikke ungdommen er meget selvstendig, moden og målbevisst og dere har et tett forhold der du følger opp som om han skulle bodd hjemme. Høres ut som en elendig plan. Jeg ville nektet han det. Anonymous poster hash: 3be96...c0a
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. februar 2017 #16 Skrevet 1. februar 2017 Jeg ville heller sendt han på gymnas i Frankrike hvor han kunne bodd på internat og bli passet på. Der er det strengt! Og da lærer de å jobbe! Så får han frihet under kontrollerte former. Det er min plan om mine jenter blir like jævelig tenåringer som meg😜
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 Spørs hvor moden han er, men i utgangspunktet nei. Min flyttet sammen en venn når de var 18. Fornuftig, snill og grei ungdom. Leiligheten endte som narkoreir og det ble en kamp for ikke å miste ungdommene helt. Og det skjedde fryktelig fort! Anonymous poster hash: 74c14...924
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 Løsningen er jo alltid å sende en alkoholiker på polet, en som overspiser på buffer, en kleptoman inn i en stor uoversiktlig butikk og ja en ustyrlig 16-åring på egen hybel.... Er det et sted en slitsom 16-åring skal er det på egen hybel. Tror du virkelig det er det beste? Man sender ikke en med et problem der fristelsene til å utagere enda mer er størst. Anonymous poster hash: ece73...f33
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #19 Skrevet 2. februar 2017 Nei, nei og atter nei. Du burde absolutt ikke plassere han på en hybel. Sett grenser hjemme og ha kontroll! En i min slekt dro på hybel da han var 16. Begynte med alkohol, snusing og gjorde en del ting slik at han mistet den første hybelen. Han mistet deretter hybel nr 2 & nå nr 3... Gutten er nå 19 og er sammen med ei på 14(!). De har begge holdt på med alt mulig rart (inkludert selvskading) da de får være alene på hybelen. Hadde han bodd hjemme (og foreldrene satt grenser) hadde ikke dette skjedd. Jeg dro på internatskole da jeg var 16. Det var ekstremt strengt der, men veldig oppbyggelig. Søsteren min dro også på internatskole og vokste veldig på det. Anonymous poster hash: 8bfe8...c96
MammantilNurket Skrevet 2. februar 2017 #20 Skrevet 2. februar 2017 Sende ham hit? http://www.drottningborg.vgs.no Kristen internatskole - bør få skikk på ham
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #21 Skrevet 2. februar 2017 Sende ham hit? http://www.drottningborg.vgs.no Kristen internatskole - bør få skikk på ham God skole det Vestborg og Balestrand har også gode internatskoler. Anonymous poster hash: 8bfe8...c96
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #22 Skrevet 2. februar 2017 Det sier mer om deg! Pga skole flyttet jeg på hybel like før jeg fylte seksten og det gikk strålende. Jeg klarte meg godt på skolen og i det sosiale, jeg drakk ikke alkohol før jeg var over atten og har aldri drukket mye noen gang. Jeg har aldri røykt eller brukt dop og jeg laget meg sunn mat hver dag. Dette var verdier jeg fikk med meg hjemmefra, og å flytte for meg selv var helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 221c5...8fc Poenget er at man ikke sender unger som ikke er klar til det på hybel. Mine foreldre burde sett jeg ikke var klar. Ble voksen etter jeg ble 20 da, fått meg utdannelse, jobb og barn. Anonymous poster hash: d33e2...ecd
Sint naken biltyv Skrevet 2. februar 2017 #23 Skrevet 2. februar 2017 Jeg ville heller sendt han på gymnas i Frankrike hvor han kunne bodd på internat og bli passet på. Der er det strengt! Og da lærer de å jobbe! Så får han frihet under kontrollerte former. Det er min plan om mine jenter blir like jævelig tenåringer som meg😜 Samme her😁👌🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå