Gå til innhold

Sende på skolen med diaré?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har diaré, men ikke omgangssyke. Han får det etter å ha spist visse matvarer tror jeg. Er under utredning. Bør jeg holde ham hjemme fra skolen når han er sånn i magen? Promper mye også og har vondt i magen noen ganger.

Vi har vært hjemme med ham til nå, men føler nesten han ikke er syk nok hvis dere skjønner hva jeg mener. Han får en del fravær fra skolen også.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 91df0...1f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke sendt et barn på skole med diaré. Hva hvis han ikke rekker do? Må få dokumentasjon fra lege så får dere ordnet slik at dere får fri fra jobb inntil videre.

Anonymous poster hash: 8b056...096

Skrevet

Om han har vont ville jeg nok ikke sendt på skolen.

Om han har problemer med å rekke doen i tide ville jeg absolutt ikke sendt ham på skolen.

Om han bare er litt løs i magen men ellers er grei og du er sikker på at det kun har sammenheng med matvarer kunne jeg kanskje sent på skolen.

Skrevet

Ville ikke sendt et barn på skole med diaré. Hva hvis han ikke rekker do? Må få dokumentasjon fra lege så får dere ordnet slik at dere får fri fra jobb inntil videre.

Anonymous poster hash: 8b056...096

Det tenker jeg også. Skal til legen igjen neste uke så skal spørre om å få en dokumentasjon. Er ikke hver dag, men har vært 1-2 dager omtrent hver uke til nå i år (altså etter jul).

Skrevet

Om han har vont ville jeg nok ikke sendt på skolen.

Om han har problemer med å rekke doen i tide ville jeg absolutt ikke sendt ham på skolen.

Om han bare er litt løs i magen men ellers er grei og du er sikker på at det kun har sammenheng med matvarer kunne jeg kanskje sent på skolen.

Nei, det er vi jo ikke sikker på, men siden han har det så ofte kan det vel ikke være omgangssyken? Ingen andre her i familien blir syke heller. Vi har snakket om forskjellen på løs mage og diaré, han sier han definitivt har diaré, fordi det kommer brunt vann. Han promper mye og det lukter helt forferdelig!!

Har vondt i magen, men ikke hele dagen.

Skrevet

Nei, det er vi jo ikke sikker på, men siden han har det så ofte kan det vel ikke være omgangssyken? Ingen andre her i familien blir syke heller. Vi har snakket om forskjellen på løs mage og diaré, han sier han definitivt har diaré, fordi det kommer brunt vann. Han promper mye og det lukter helt forferdelig!!

Har vondt i magen, men ikke hele dagen.

Dette har sønnen vår også hatt etter jul. Og han har vært hjemme. 

Luftsmerter og vil ikke han skal bli mobba av å sitte slik på skolen.

Lukter surt egg også....

Anonymous poster hash: e3a16...b6c

Skrevet

Dette har sønnen vår også hatt etter jul. Og han har vært hjemme.

Luftsmerter og vil ikke han skal bli mobba av å sitte slik på skolen.

Lukter surt egg også....

Anonymous poster hash: e3a16...b6c

Vet du grunnen til at han er sånn? Min har slitt med magen lenge nå, men etter jul har det liksom blitt sånn oftere.

Skrevet

Kutt melk og se om det hjelper! Hvis magen er i ubalanse for eks etter omgangssyke, så kan man få en periode med laktoseintoleranse. Jeg var diffust plaget med magen i et halvt år, uten at jeg skjønte hvorfor. Kuttet melkeprodukter, og ble bra i løpet av noen dager. Nå kan jeg spise melkeprodukter igjen.

Anonymous poster hash: 21f0f...3a1

Skrevet

Kutt melk og se om det hjelper! Hvis magen er i ubalanse for eks etter omgangssyke, så kan man få en periode med laktoseintoleranse. Jeg var diffust plaget med magen i et halvt år, uten at jeg skjønte hvorfor. Kuttet melkeprodukter, og ble bra i løpet av noen dager. Nå kan jeg spise melkeprodukter igjen.

Anonymous poster hash: 21f0f...3a1

Prøvde det i fjor selv om ikke blodprøvene viser noe.. Hjalp ikke.

Skrevet

Hadde tatt en prat med legen og hørt hva han sa, og eventuelt lærer om det går tilrettelegge litt. Synd om han detter ut av det sosiale på skolen og ikke minst faglig.

Desverre kan sånn mage greier vare lenge og er han ikke syk, så bør han nok prøve å møte.

Men skjønner det er vondt og vanskelig.

Anonymous poster hash: d885d...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...