Gå til innhold

Hjelp! Er i sjokk. Gravid med hormonspiral..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det gå bra? Hva gjør jeg! Uff 10000 tanker for øyeblikket. Har to barn allerede. Dette har vi ikke råd til, men klarer ikke ta abort heller. Trenger trøstende ord 😔

Anonymous poster hash: 0d843...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ansvar for de barna du har fra før og ta abort!

Skrevet

Uff. Mener du det

Skrevet

Nei nå må du ikke høre på anonym bruker! Så fremt alt er i orden med familie forholdene så ordner alltid det økonomiske seg. Kos deg med god samvittighet! Tenk så heldige dere er.

Skrevet

Nei nå må du ikke høre på anonym bruker! Så fremt alt er i orden med familie forholdene så ordner alltid det økonomiske seg. Kos deg med god samvittighet! Tenk så heldige dere er.

Ja for hvert barn koster minst 2 mill fra 0-18 år. Det har jo "alle" råd til. Tenk på de barna du allerede har. Tre barn er mye jobb og koster mye!!

Anonymous poster hash: 1f8e0...c98

Skrevet

Ja for hvert barn koster minst 2 mill fra 0-18 år. Det har jo "alle" råd til. Tenk på de barna du allerede har. Tre barn er mye jobb og koster mye!!

3 barn er ikke mye jobb! Synstest det var verre og gå i fra 1til 2. Nr 3 går lekende lett!

Det nye barnet kan jo arve klær fra dei 2 eldste barna? 😊 Er det økonomisk dokke ikke kan ha flere barn?

Anonymous poster hash: 0a6d7...89a

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Har du vært og tatt ut spiralen? Det hender det fører til spontanabort.

Anonymous poster hash: c24c9...b89
Skrevet

Synes det er merkelig når folk sier "Det ordner seg alltid!"

Hvis det var sant, så ville vi jo ikke hatt bruk for å donere gaver og penger når familier sitter uten gaver og mat i julen.

Hadde ikke vært behov for å drive veldedighet innenfor Norges grenser, for alle ville klart seg utmerket.

Og glem barnevernet. For uansett hvem som får barn, uansett hvilken situasjon, så går det jo bra?

HI: Dette er et utrolig vanskelig valg. Og det er kun dere som kan avgjøre om dere har ressurser nok til et barn til. Økonomisk, emosjonelt, tidsmessig.. osv

Anonymous poster hash: a0ca5...0d0

Skrevet

Ta ansvar for de barna du har fra før og ta abort!

Kan ikke du pakke sammen og gå en annen plass å lag kvalme.

Anonymous poster hash: 3eb1f...c8d

Skrevet

Synes det er merkelig når folk sier "Det ordner seg alltid!"

Hvis det var sant, så ville vi jo ikke hatt bruk for å donere gaver og penger når familier sitter uten gaver og mat i julen.

Hadde ikke vært behov for å drive veldedighet innenfor Norges grenser, for alle ville klart seg utmerket.

Og glem barnevernet. For uansett hvem som får barn, uansett hvilken situasjon, så går det jo bra?

HI: Dette er et utrolig vanskelig valg. Og det er kun dere som kan avgjøre om dere har ressurser nok til et barn til. Økonomisk, emosjonelt, tidsmessig.. osv

Anonymous poster hash: a0ca5...0d0

Jeg er helt enig med denne. Og siden hi har spiral, har hun tydeligvis tatt et valg og det valget var å IKKE få barn nå.

Anonymous poster hash: c24c9...b89

Skrevet

Herregud hvorfor gjør dere dette til en tråd om hvorvidt HI skal ta abort eller ikke? hun har ikke spurt om det. Hun HAR tatt et valg: hun skriver i hovedinnlegget at hun ikke klarer ta abort. Skal andre damer her inne sitte å fortelle henne at hun derimot bør gjøre det for å være en god mamma for de to andre? Nei ærlig talt...

Anonymous poster hash: 6befe...ba6

Skrevet

Ca 1 mill 0-18 år

Anonymous poster hash: 680c2...a3e

Skrevet

Kan det gå bra? Hva gjør jeg! Uff 10000 tanker for øyeblikket. Har to barn allerede. Dette har vi ikke råd til, men klarer ikke ta abort heller. Trenger trøstende ord 😔

Det kan så klart gå bra. Men det er klart det kan være et sjokk å bli uplanlagt gravid. Satt selv slik for halvannet år siden, bekymret, med 10000 tanker. Men når sjokket la seg, så greide vi å finne muligheter i stedet for å se begrensninger og løsninger i stedet for problemer. Vi fikk vår tredje lille skatt og jeg følte meg priviligert som fikk oppleve å bli mor for tredje gang. Det er virkelig en velsignelse. Noen ganger er det de uplanlagte tingene som er det beste som kunne skjedd ;)

Det er klart det koster med flere barn, men det finnes alltids muligheter for å forbedre økonomien sin. Dere har vel fortsatt tid til å ta noen grep.

Det kommer nok dager gjennom graviditeten at du kommer til å føle deg lei og fortvilet, hormonene vil også forsterke slike følelser, men når du får den lille i armene for første gang, så kjenner du at det er verdt det. Og hjertet fylles med kjærlighet og du skjønner at bekymringene dine egentlig bare var bagateller.

Dette klarer dere :) Gratulerer og masse lykke til!

Anonymous poster hash: 2485b...b51

Skrevet

Kan du ikke eller ønsker du ikke å ha flere så tar du abort. Det er ikke et stort problem.

Skrevet

Ca 1 mill 0-18 år

Ut i fra et normalt forsiktig anslag koster i snitt et barn ca 2 mill. fra 0-18 år. Det er klart man kan klare å fostre de opp på noe mindre men ikke mye. Jeg har gjort et anslag på hva våre tre barn som begynner å bli store har kostet oss og det er mellom 4-5 mill pr stk! Og vi har 3😱

Skrevet

3 barn er ikke mye jobb! Synstest det var verre og gå i fra 1til 2. Nr 3 går lekende lett!

Det nye barnet kan jo arve klær fra dei 2 eldste barna? 😊 Er det økonomisk dokke ikke kan ha flere barn?

Ja for da er jo barnet "gratis" å fostre opp hvis det bare arver klær!!! Genialt😂😂😂!! Det er jo det eneste som koster med barn..Tror nok folk opplever det ganske forskjellig hvordan det er å ha mange barn. For oss var forskjellen stor når vi gikk fra to til tre. Faktisk ble det såpass stor forskjell at vi valgte å ha au pair frem til minste begynte på skole for å ha et rolig og fint familieliv for barna.

Skrevet

Ja for da er jo barnet "gratis" å fostre opp hvis det bare arver klær!!! Genialt😂😂😂!! Det er jo det eneste som koster med barn..Tror nok folk opplever det ganske forskjellig hvordan det er å ha mange barn. For oss var forskjellen stor når vi gikk fra to til tre. Faktisk ble det såpass stor forskjell at vi valgte å ha au pair frem til minste begynte på skole for å ha et rolig og fint familieliv for barna.

au pair pga barn nr 3?! 😂 Jaja 🙄

Skrevet

Ut i fra et normalt forsiktig anslag koster i snitt et barn ca 2 mill. fra 0-18 år. Det er klart man kan klare å fostre de opp på noe mindre men ikke mye. Jeg har gjort et anslag på hva våre tre barn som begynner å bli store har kostet oss og det er mellom 4-5 mill pr stk! Og vi har 3😱

http://www.klikk.no/foreldre/article813703.ece

Skrevet

Det koster SAMFUNNET 2 millioner. Ikke deg personlig!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 4c568...0f5

Skrevet

Enhver familie er unik, så det blir ganske umulig for oss å svare på hvordan det skal gå for dere.

Men jeg kan jo fortelle det at for oss har det gått helt fint :)

Vi har tre planlagte barn, også ble jeg gravid med nr fire mens mannen ventet på time til sterilisering. Ble gravid på ceracette mens jeg enda ammet nr tre, så de to siste ble ganske tette også.

Men for oss var abort aldri noe tema, når spiren først satt der våknet morsinstinktet med en gang så for meg personlig ville det føltes som å drepe babyen min (men jeg er helt for selvbestemt abort og dømmer ingen som velger den løsningen).

Nå er våre barn 8, 9, 13 og 15 år og det er en så fin gjeng. Det er selvfølgelig hektisk til tider, og det er som andre har nevnt her dyrt. Et barnehagebarn sier ingenting på å arve fra storesøster, men en 13-åring har gjerne litt større motforestillinger mot å arve klærne storesøster har lagt vekk altså ;)

Matbudsjettet vårt er helt enormt, men vi klarer oss helt greit på to vanlige lønninger.

Vi tjener ca 400.000 kr i året hver og det holder til vår familie på 6 personer. Vi har en levestandard og vaner som gjør at vi har det greit, men jeg vet at en del andre synes vi har lite penger. Igjen, enhver familie er unik, og der vi er fornøyd med en bil fra 2006 og ferie i en lånt hytte på sørlandet vil andre kanskje ha to nye biler og ferie til utlandet to ganger i året. Hva slags liv dere ønsker å leve, hva som må til for at dere skal føle dere har et godt liv, hvor mye tid dere ønsker å bruke på barn i forhold til hvor mye egentid det er mulig å få til med så mange barn osv må dere selv finne ut av.

Men jeg mener helt bestemt at om dere ønsker å beholde dette barnet og har en ryddig og ok økonomi og normale omsorgsevner vil det gå helt fint :)

Anonymous poster hash: aacb9...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...