Gå til innhold

Nå er familien komplett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et det bare jeg som reagerer på dette uttrykket? Dere som bruker det, hva legger dere egentlig i det?

Selv hadde jeg et enebarn i 12 år før jeg fikk to barn med ny mann. Jeg følte aldri at det manglet barn i vår familie. Jeg, min datter og min samboer var oss tre i 10 år Før vi fikk felles barn. Når han en dag ombestemte seg og ønsket egne barn og vi fikk to på rappen følte jeg aldri at de fylte opp et tomrom i familien.

Fått spørsmål flere ganger om vi endelig føler oss som en komplett familie. Pleier å svare at det har vi vært siden dag 1.

Noen som vil forklare meg hva dere savnet eller føler dere manglet siden dere nå er komplett?

Anonymous poster hash: 253f4...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett barn på 5. Fra vi begynte å prøve til vi fikk ham (6 år) følte jeg veldig sterkt at noe manglet, men ikke før prøvingen eller etter at vi fikk sønnen vår. Føler vi er en komplett familie nå. Det er jo for tidlig å si at vi aldri kommer til å få flere barn, man vet ikke hva fremtiden bringer, men det er ikke planen nå i alle fall. Og om det skulle skje så er jo ikke familien vår noe mindre komplett nå av den grunn. :)

Anonymous poster hash: 676b2...a6b
Skrevet

Vi ventet nr 2 nå og når han kommer tror jeg at vi vil føle familien er komplett.

Dette fordi vi alltid har visst at vi ønsker oss minst to barn.

Men vi har selvfølgelig kost oss uten lillebror, men nå kan vi liksom slå oss til ro med at det er familien som tilhører oss.

Vi tror ikke vi skal ha flere barn :)

Skrevet

Mulig det kan være de mener at nå er de ferdig, nå ser de familien sin komplett.:)

Skrevet

De føler seg bare ferdig med barn.

Anonymous poster hash: 4e458...810

Skrevet

De føler seg bare ferdig med barn.

Anonymous poster hash: 4e458...810

Sånn forstår jeg også det.

Anonymous poster hash: 7a79d...d3b

Skrevet

Det de sier er at de ikke skal ha flere barn

Skrevet

Tror du overtolker. Merker at folk her inne tolker small talk og fraser veldig bokstavelig. De fleste har nok med seg og sitt og bryr seg lite om andre familiers sammensetning.

Anonymous poster hash: 197bf...6a6

Skrevet

Jeg tenker som flere over her at når man sier at familien er komplett så betyr det ganske enkelt at nå har de ikke planer om flere barn.

Selv hadde jeg bare et barn i sju år - og selv om jeg de første årene etter at hun ble født aldeles ikke var klar for ett til så har jeg alltid visst at jeg skulle ha mer enn ett barn. Når nr to kom var jeg veldig sikker på at det ikke blir flere (i alle fall ikke med vilje) = familien er komplett.

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg fem barn, og følte at familien var et "work in progress" frem til minste kom. Nå er familien komplett😊 Har selvfølgelig kost oss sammen hele veien, men ja, har følt at noe manglet allikevel.

Anonymous poster hash: e191a...42e

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Familien vår er komplett = vi har fått de barna vi skal ha (enten fordi man ikke vil ha flere eller kan få flere).

Uttrykket sier ingen ting om familiens verdi, kun hvor man er i familieplanleggingen.

Skrevet

Enig i det flere sier over her- man føler seg ferdig med å få barn.

Etter nummer 6 var jeg usikker på om jeg pnsket flere barn. Nå er jeg gravid med nummer 7, og er faktisk ikke helt sikker på om jeg føler meg ferdig før jeg har fått 8. Men dersom jeg er så heldig å bli velsignet med 8 barn, da skal jeg si meg fornøyd!.. (Tror jeg)

Anonymous poster hash: dedd0...a24

Skrevet

Vi har to barn og ønsker oss en til. Jeg føler det er noe som mangler nå.... det betyr ikke at jeg ikke er veldig takknemmlig for de to jeg har! Men håper jeg føler familien er mer komplett med nr tre.

Anonymous poster hash: 28d12...715

Skrevet

Enig i det flere sier over her- man føler seg ferdig med å få barn.

Etter nummer 6 var jeg usikker på om jeg pnsket flere barn. Nå er jeg gravid med nummer 7, og er faktisk ikke helt sikker på om jeg føler meg ferdig før jeg har fått 8. Men dersom jeg er så heldig å bli velsignet med 8 barn, da skal jeg si meg fornøyd!.. (Tror jeg)

Anonymous poster hash: dedd0...a24

Oi, synes det er helt rått med familier med så mange barn. Det var jo vanlig før i tiden - og det ser ut til at flere får 3-4-5 barn, men 8, wow 😊

Kan jeg spørre, hvordan er det med logistikken, skolearbeid, husarbeid osv.

Jobber dere begge ?

Jeg synes det holder med 2 🤗

Vi er forskjellige. 7-8 barn , det står respekt av det.

Anonymous poster hash: 678f0...d65

Skrevet

Som flere andre her sier... Det handler om at man er ferdige med å få barn ;) Istedenfor komplett, kunne man jo sagt "mett"... Hø hø (En tørr en sånn på kveldingen)

Anonymous poster hash: 8df42...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...