Gå til innhold

Noen gode tips mot spenningshodepine her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del hodepine det siste halve året. Av og til hjelper ikke Ibux eller Paracet heller og om hodepinen er veldig sterk blir jeg blir kvalm og må kaste opp.. Noen som har gode tips? 

Anonymous poster hash: 21a8f...4a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste rådet jeg har er desverre å ta smertestillende med en gang du kjenner symptomer.

For min del sier legen det er en form for migrene. Jeg er så heldig at det ser ut til å forsvinne med overgangsalderen. Hormonspiral hjalp også godt.

Anonymous poster hash: f98fc...702

Skrevet

Yoga

Anonymous poster hash: bf570...3de
Skrevet

Gå til en naprapat, de er rene trollmenn med slike ting altså, virkelig verdt et forsøk.

Der vil du få behandling, og øvelser du kan gjøre for å hindre det å komme tilbake. Som denne f.eks

Anonymous poster hash: 6d1ec...33c
Skrevet

Kjeveøvelser. Gape, gjespe, "tygge", strekk ut tunga, "bable" med kjeven, spille på slurva. Husk pusten samtidig. Ikke la den låse seg.

Anonymous poster hash: 3d0ea...3cd

Skrevet

Takk for tips :) 

Skrevet

Også vært veldig plaget med det . Etter at jeg begynte å trene regelmessig , er det så godt som borte

Skrevet

Har hatt en del hodepine det siste halve året. Av og til hjelper ikke Ibux eller Paracet heller og om hodepinen er veldig sterk blir jeg blir kvalm og må kaste opp.. Noen som har gode tips? 

Sikker på at det ikke er migrene?

Anonymous poster hash: 65402...de6

Skrevet

Dette høres jo ut som migrene? Jeg anbefaler deg å skrive hodepinedagbok over en tid og ta med til lege. Hvis det er migrene så kan du prøve forebyggende medisin hvis du har det ofte, og i tillegg få medisin som virker mot anfallet. Mot migrene så hjelper det blant annet med regelmessige måltider og regelmessig søvn. Stress og enkelte matvarer kan også trigge det.

For meg hjelper det å forebygge spenningshodepine med å stresse ned med: yoga, gåturer, slappe av en bok, trening og avspenningsøvelser o.l.. Hvis jeg har sterk spenningshodepine hjelper det å ta paracett og ta en lang varm dusj og strekke ut nakken og prøve å senke skuldrene et par cm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...