GÃ¥ til innhold

Sigende hcg etter spontanabort 😨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting jeg nå. Har blødd I ca 2 uker, den siste uka mye blod med klumper og greier.

Tatt hcg nå, og den stiger! Den skal jo synke, men det gjør den altså ikke! Har tatt invendig ul og den viste bare en tom fostersekk (jeg var I ca uke 7). Noen som har opplevd det samme.? Kan det evt være tvilling hvor jeg har mistet 1?

Jeg har absolutt ingen smerter, noe gyn også syns er litt merkelig..

Anonymous poster hash: 00755...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være verdien stiger litt for så å synke? Håper det går bra med deg ..

Anonymous poster hash: 59cc9...4e4

Skrevet

Kan være en tvilling du mistet ja, men det skulle kunne vært synlig på ultralyd. Kan jo være at du er kortere på vei enn du tror. Jeg mistet en tvilling i uke 8, men begge var synlig på ultralyd i uke 6.

Anonymous poster hash: 98e5a...f27

Skrevet

Okei, nei de så kun en på invendig ul. Tenkte kanskje de kunne unngå å se nr 2 jeg, at det gjemte seg bak eller noe. Men er innstilt på at det er en sa.

Har målt hcg I 14 dager nå, 2 ganger I uka, så syns jo dette er merkelig..

Skrevet

Håper du følges godt med på...jeg hadde graviditet utenfor livmor som utartet seg akkurat slik. Hos meg fant de aldri ut hvor graviditeten var..

Hos meg steg hcg sakte noen uker. Akkurat i det legen begynte å vurdere cellegift begynte den å gå ned. Sakte! Tok blodprøver i ørten uker.. Småblødde i ukesvis

Anonymous poster hash: 628fc...3e3

Skrevet

Håper du følges godt med på...jeg hadde graviditet utenfor livmor som utartet seg akkurat slik. Hos meg fant de aldri ut hvor graviditeten var..

Hos meg steg hcg sakte noen uker. Akkurat i det legen begynte å vurdere cellegift begynte den å gå ned. Sakte! Tok blodprøver i ørten uker.. Småblødde i ukesvis

Anonymous poster hash: 628fc...3e3

Cellegift? 😮

Skrevet

Cellegift? 😮

Antar de fryktet det var mola. Det gjorde de hos meg også. Men kroppen ordnet opp selv.

Anonymous poster hash: b7e3c...402

Skrevet

Antar de fryktet det var mola. Det gjorde de hos meg også. Men kroppen ordnet opp selv.

Anonymous poster hash: b7e3c...402

Men hadde ikke gynekologen oppdaget dette på ultralyden? Leste litt om det og da vil det jo Være noe lignende en drueklase ved siden av fostersekken? 😕

Skrevet

Men hadde ikke gynekologen oppdaget dette på ultralyden? Leste litt om det og da vil det jo Være noe lignende en drueklase ved siden av fostersekken?

Det er ikke alltid de oppdager ting som befinner seg utenfor livmor, i egglederne.

Anonymous poster hash: e2887...e17

Skrevet

Hei

Dette har jeg opplevd. Jeg blødde innmari mye (til og med store klumper), og jeg var overbevist om at det var spontanabort. Jeg ble derfor veldig overrasket da legen sa jeg hadde stigende hcg. Ble sendt på ul og de fant et hematom i livmoren som forårsaket blødningen. I de aller fleste tilfellene blør disse ut og det går bra, men jeg mistet dessverre noen uker etterpå.

Lykke til :) 

Anonymous poster hash: 06760...63e
Skrevet

Oi, jeg leste visst innlegget ditt litt raskt. Så nå at du har sett en tom fostersekk.
Hilsen anonym 13:59

Anonymous poster hash: 06760...63e
Skrevet

Det kan være rester etter aborten. Dette må følges opp da rester kan skape infeksjon i livmoren.

Anonymous poster hash: 0fb81...f0e

Skrevet

Kan være mola.

Anonymous poster hash: effe8...e13

Skrevet

Jeg har opplevd dette to ganger. Stigende hcg, tom fostersekk, ultralyd flere ganger. Tatt 3-4 uker før gynekologene har villet beslutte endelig at det dreier seg om en SA/MA. Riktignok har ikke hcg stigningen vært så høy som forventet, bare moderat vedvarende stigning over flere uker... Lykke til!! Tungt å gå i uvisse....

Skrevet

Hadde det samme som deg. Først en spontanabort, men stigende HCG over lengre tid. Fant ingenting, mange UL og prøver endre med mulig EXU og cellegift. Etter cellegift steg HCG videre og jeg ble akutt innlagt på sykehus med en graviditet i ene egglederen som var skjult bak noe arrvev. Den sprakk på operasjonsbordet, og hadde jeg ikke vært der jeg var da hadde jeg ikke vært her jeg er..

Så jeg hadde tvilling, ene borte i SA den andre i EXU på samme tid.

Viktig få fulgt opp stigende HCG! Ikke gi deg iallefall. Lykke til, det går nok bra til slutt. 😊

Anonymous poster hash: bcda9...34e

Skrevet

Uff, hadde gitt mye for en normal spontanabort nå! Angrer på at jeg skrev innlegget, nå ble jeg jo redd for kreft også 😨

Skrevet

Hadde det samme som deg. Først en spontanabort, men stigende HCG over lengre tid. Fant ingenting, mange UL og prøver endre med mulig EXU og cellegift. Etter cellegift steg HCG videre og jeg ble akutt innlagt på sykehus med en graviditet i ene egglederen som var skjult bak noe arrvev. Den sprakk på operasjonsbordet, og hadde jeg ikke vært der jeg var da hadde jeg ikke vært her jeg er..

Så jeg hadde tvilling, ene borte i SA den andre i EXU på samme tid.

Viktig få fulgt opp stigende HCG! Ikke gi deg iallefall. Lykke til, det går nok bra til slutt. 😊

Anonymous poster hash: bcda9...34e

Det er faktisk ekstremt sjeldent at man død av ex u. I løpet av 40 år er det beskrevet 4 tilfeller så ikke noe vits i å skremme folk unødig. Mye farligere å gå gravid og føde faktisk.

Anonymous poster hash: 7d909...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...